F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespół Jaguar zaprezentował w Barcelonie bolid R5

Marek Roczniak, 18 stycznia 2004, wyświetlenia: 1850<< | lista | T- | T+ | >>
Na hiszpańskim torze Catalunya, znajdującym się niedaleko Barcelony odbyła się dzisiaj oficjalna prezentacja bolidu R5, z którym zespół Jaguar Racing przystąpi do tegorocznych mistrzostw świata Formuły Jeden. Szef działu aerodynamiki – Ben Agathangelou wyjaśnia, iż zgodnie z filozofią konstruktorską zespołu, R5 jest ewolucją w miarę udanego zeszłorocznego bolidu. „Dzięki mało ryzykownemu, bardziej konwencjonalnemu podejściu wiele nauczyliśmy się podczas pracy nad R4, a mając zapewnioną stabilność we wszystkich departamentach zespołu zyskaliśmy możliwość bardziej wytężonej pracy i postarania się o to, aby R5 był krokiem na przód. W przeciwieństwie do poprzednich bolidów F1 Jaguar Racing nowy R5 został ukończony w połowie grudnia 2003 roku, jednak do połowy stycznia nie został wypuszczony na tor, co dało nam cały miesiąc na przetestowanie wszystkich systemów”.

Dyrektor zarządzający zespołem Jaguar Racing – David Pitchforth także wypowiedział się na temat nowego auta. „R5 jest pierwszym bolidem, który udało się nam zaprojektować od zera, z uwzględnieniem nowej struktury i wyuczonej w zeszłym sezonie filozofii budowania. Ten samochód został uruchomiony znacznie wcześniej niż poprzednie i jest powtórzeniem auta, które rozumiemy już całkiem nieźle i które ma wiele dobrych stron. Nawet jeśli przenieśliśmy część problemów z R4, to lepiej mieć do czynienia z problemami, które masz nadzieję uda się rozwiązać, niż podjąć ryzyko związane z użyciem czegoś nowego. Oddziały w Milton Keynes (Jaguar Racing) i Northampton (Cosworth Racing) odwaliły kawał wspaniałej roboty, dotrzymując zaplanowanego terminu ukończenia auta (19 grudnia) i mamy teraz przed sobą wiele tygodni na intensywne testy, aby przygotować się do wyścigu w Melbourne”.

Na temat silnika, który będzie napędzał bolid R5, wypowiedział się dyrektor zarządzający firmą Cosworth Racing – Nick Hayes. „CR-6 jest rozwiniętą wersją zeszłorocznego silnika, tak więc jest to nadal V10 z 90-stopniowym rozstawem cylindrów, ale spełniający wymogi dotyczące dłuższej żywotności w 2004 roku, związane z nowym przepisem, który zezwala na użycie tylko jednego silnika w trakcie całego weekendu Grand Prix. Dotychczas silnik wytrzymywał od 450 do 500km, ale teraz spodziewamy się, że będzie wytrzymywał około 800km, tak więc w trakcie prac nad CR-6 staraliśmy się uzyskać jak najlepszą wydajność z uwzględnieniem odpowiednio długiego życia. Wiele komponentów silnika z 2003 roku nie wytrzymałoby więcej niż dystans wyścigu, nie wspominając już o całym weekendzie, tak więc najwięcej pracy pochłonęło uzyskanie dłuższej żywotności bez zmniejszania wydajności”.

Jeden z głównych kierowców stajni z Milton Keynes – Mark Webber jeszcze przed oficjalną prezentacją miał okazję zapoznać się z nowym autem podczas testów w Lommel (Belgia) i jest zadowolony z początkowych rezultatów. „W tym roku musimy popracować nad osiągami podczas wyścigów, gdyż w przeszłości była to nasza słabsza strona. Podczas kwalifikacji spisywaliśmy się całkiem nieźle i byłem z tego bardzo zadowolony, ale jeśli chcesz zdobywać więcej punktów, w wyścigu też musisz być szybki i z pewnością będzie to nie mniej trudne niż dotychczas. Przepis zezwalający na użycie tylko jednego silnika oznacza, iż wielu ludzi będzie miało kłopoty z wytrzymałością podczas pierwszych kilku wyścigów i musimy być gotowi, żeby wykorzystać nadarzającą się okazję. Dobry start pozwoli nam nabrać rozpędu na cały rok, co będzie nam potrzebne, jeśli chcemy posuwać się na przód. Mówiąc krótko potrzebujemy dobrego postępu i większej ilości punktów niż w 2003 roku”.

Partnerem Webbera będzie w tym roku zaledwie 20-letni Austriak – Christian Klien, który do zespołu Jaguar dołączył siedem tygodni temu. Klien jest już trzecim po Antonio Pizzonii i Justinie Wilsonie partnerem Australijczyka od rozpoczęcia sezonu 2003 i wszyscy z niepokojem zastanawiają się, czy zdoła on w końcu chociaż częściowo dorównać spisującemu się rewelacyjnie w zeszłym sezonie Webberowi. Austriak zdaje sobie oczywiście sprawę z tego, że czeka go w tym roku wielkie wyzwanie. „Lepszej okazji do rozpoczęcia kariery w F1 nie mogłem sobie chyba wymarzyć. Pod względem nauki czeka mnie ostry zwrot, ale mam wsparcie zarówno ze strony zespołu, jak i Marka, który jest nie tylko bardzo szybkim partnerem, ale również doskonałym graczem zespołowym. Nie mogę się doczekać, aby zasiąść za kierownicą nowego auta i rozpocząć zapowiadające się na bardzo intensywne kilkutygodniowe testy”.

Bezpośrednio po prezentacji odbyła się pokazowa jazda próbna bolidu R5 na torze Catalunya na oczach dziennikarzy i zaproszonych gości. Pech chciał, że nie obyło się bez problemów technicznych, które z pewnością nie przysporzyły R5 zbyt dobrej reklamy, ale tak to już czasem bywa z nowymi autami. Dane techniczne tego bolidu znajdują się w dziale zespoły.

Źródło: Jaguar-Racing.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Prezentacje
Agathangelou B.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca