F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Testy w Andaluzji dzień 5/5: Williams z rekordowym czasem

Nakajima wykręcił najlepszy czas w bolidzie na sezon 2009 na koniec testów na torze Jerez.
Marek Roczniak, 19 marca 2009, wyświetlenia: 7649<< | lista | T- | T+ | >>
Kazuki Nakajima w bardzo optymistyczny sposób zakończył przygotowania zespołu Williams do startu sezonu 2009, wykręcając najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w tegorocznym bolidzie na koniec testów na torze Jerez. McLaren także zdołał jeszcze podkręcić tempo i Heikki Kovalainen podobnie jak Nakajima przełamał dzisiaj barierę jednej minuty i 18 sekund.

Nakajima był ponadto bliski poprawienia ogólnego rekordu na torze Jerez w tym roku, który ustanowił Sebastien Bourdais w zeszłorocznym bolidzie Toro Rosso na oponach slick w połowie lutego (1:17,472). Japończykowi zabrakło więc do wyrównania tego rekordu zaledwie 0,022 sekundy. Tymczasem Kovalainen zbliżył się na mniej niż 0,1 sekundy do najlepszego osiągnięcia Jensona Buttona z wtorku (1:17,844).

Tak oto dobiegły końca pełnoprawne testy zespołów Formuły 1 w 2009 roku. Zgodnie z nowymi przepisami w trakcie sezonu dozwolonych będzie tylko kilka dni testów aerodynamicznych, a po zakończeniu sezonu do końca grudnia zespoły będą miały kilka dni na sprawdzenie młodych kierowców, co w przypadku BMW, Williamsa i Renault oznacza, że zwycięzcy Światowego Finału Formuły BMW, World Series by Renault i Formuły 2 będą mogli liczyć na odebranie nagrody jeszcze w tym roku.

Jeśli nie zostaną wprowadzone dalsze zmiany w przepisach, najbliższe pełnoprawne testy zespoły F1 przeprowadzą dopiero w styczniu 2010 roku. To samo tyczy się też nowej ekipy USGPE, o ile zdoła ona zbudować do tego czasu swój pierwszy bolid.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 5/5 - 19.03.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW311:17,494--102451,656
2. Heikki KovalainenMcLaren Mercedes MP4-241:17,9330,4390,43984371,952
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•  Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•  Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009
•  Dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009 (wszystkie tory)

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 19.03.2009 17:59[!]
Nieźle zaszaleli :] Teraz to już na prawdę taki McL narobił w głowach kibiców sieczkę :) Jednak wg mnie układ sił pozostanie podobny, ktoś może doskoczyć i tyle :)
Ralph1537, 19.03.2009 18:04 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
czyli brown gp nie jest takie najmocniejsze wzgledem czasów, nawet willimas i w dodatku nakajima poprawili te ncczas

Brawn, nie Brown - nie przekręcajcie w kółko tej nazwy...
leon, 19.03.2009 18:09[!]
Brawo Nakajima.Czasy godne szacunku . A więc jeszcze parę dni wiemy ,że nic nie wiemy !
quickmick, 19.03.2009 18:24[!]
@Piotrek15
Niekoniecznie - nie wiemy jak długie przejazdy dzisiaj robili. Wczorajszy dobry czas Heikki wykręcił na krótkim stincie (dwa kółka); na dłuższym przejeździe (wczoraj zrobił taki jeden - 12 kółek), czasy miał na poziomie 1.20-1.21.
Prawdopodobny układ sił (aczkolwiek oparty na testach w Barcelonie) pokazuje całkiem nieźle analiza, która pojawiła się dzisiaj na autosporcie: http://www.autosp...report.php/id/73781.
Kaka200, 19.03.2009 18:34[!]
Kazuki swój rewelacyjny czas, lepszy od środowego - Jensona Buttona o 0,4s ustanowił około godziny 11.30 podczas kolejnego przejazdu na 2 okrążenia.

Swój dzisiejszy rekord Fin wykręcił około godziny 10.25 podczas przejazdu na 5 okrążeń. prosze
Hindus, 19.03.2009 18:44[!]
ludzie, ludzie nie porownujcie tych czasow, dzisiaj tor byl najbardziej nagumowany wiec nie ma co porownywac, po tylu dniach testow tor byl supeeer nagumowany i czasy teeez super sie polepszyly!!
pawel92setter, 19.03.2009 18:53[!]
ale widać, że tegoroczne konstrukcje nie odbiegają szybkością od zeszłorocznych :)
Metalpablo, 19.03.2009 19:20[!]
Jeśli byłyby testy podczas sezonu to bolidy z 2009 roku mogły by być znacząco szybsze od zeszło rocznej.
McLaren dziś testował kolejny dyfuzor(http://f1.gpupdat...20091&catID=4190 ),troche się różni od wczorajszego(http://f1.gpupdat...0043&catID=4172) zwłaszcza w środkowej części.Plus jeszcze dalej coś z podloga kombinowali,także chyba te ostatnie 4 dni testów były dobrze wykorzystane,ale oczywiście wszystko sie okaże w Australli.
Chłodny, 19.03.2009 19:28[!]
BMW widać najwięcej przejechało, ciekawe czy przyniesie to dobry efekt. Ferrari też nie mało, a mi sie wydawało że leniuchy z nich. Już się nie mogę doczekać Australii, jak zwykle od 6 lat :)
rafaello85, 19.03.2009 20:00[!]
No i koniec testów:) Już nic nie da się zmienić. Zespoly, które zrobiły największe postepy będą brylowały. Zespoły, które nie zdołały poprawić osiągów będą się męczyły w ogonie.
andy, 19.03.2009 20:14[!]
mam nadzieje, że Mclaren uporał się z problemami. ostatnie czasy dają nadzieje na to, że może nie będzie z nimi tak źle jak to się nie tak dawno wydawało
Jędruś, 19.03.2009 20:57[!]
Brawo Williams , brawo Nakajima !
Jak widać nowa aerodynamika nie jest w cale taka wolna , skoro można robić praktycznie takie same czasy jak na starej z dociskiem dużo większym niż obecnie.
Mclaren chyba się pozbierał. Widać już powoli równość w ich czasach.
macrocosm, 19.03.2009 21:31[!]
Jedno po tych wszystkich testach wiemy na pewno: nie wiemy nic. A aero to Williams musi mieć faktycznie prawie jak F-16. Nagadz.wa dziś testowała zapewne lot nurkowy w stylu kamikaze. Stąd ten naddźwiękowy wynik. Tylko nie wiadomo na kogo się samuraj tak "szykuje", czyli kto będzie miał wątpliwą przyjemność dostać strzała w kuper jak Roberto Kubika w 2008.
virescens, 19.03.2009 21:38[!]
Ciekawe jak uwzględnia się wpływ nagumowania toru czasy?
Czy są na to jakieś wzory do obliczeń?
tomaj27, 20.03.2009 01:05[!]
leon ma racje WIEMY tyle ze NIC NIEWIEMY
i o to chodzi w tym wszystkim:)
natleniony, 20.03.2009 08:08[!]
Jestem ciekaw, czy zespoły w sezonie będą w stanie utrzymywać wysokie tempo rozwoju?

I jeszcze jedno, BMW aerodynamicznie bardzo mało zmian od jesieni, czyżby rzeczywiście aero z F1.08B była aż tak dobra? Powiem szczerze, byłem przekonany, że w Barcelonie BMW będzie miało nowe mocno zmodyfikowane aero - a tu nic...

macrocosm - możliwe, że znowu na Kubikę.
Szkot, 20.03.2009 08:49[!]
@ ---> macrocosm: jak F-16? O zgrozo! Obrażasz w tej chwili Williamsa ;D
kmk, 20.03.2009 10:23[!]
BMW wg mnie będzie miało nowe aero w Australi, pojezdzą w piatek i sie conieco o tym dowiedzą,
może mają coś mocnego w zanadrzu i niechcieli sie wychylać?
jak dla mnie z takim nagumowaniem toru bolid 2008 ze slickami zrobiłby czas dużo szybszy no i z taką temperaturą toru,
przecież Bourdais chyba pod koniec stycznie jezdził, było sporo zimniej i dużo mniej przyczepnie,
także Nakajima tak "na papierku" dorównał szybkością bolidowi 2008
bass001, 20.03.2009 16:08[!]
W tamtym sezonie williams też świecił w testach, a było jak było. Jeszcze tydzien:)
Nilstem, 20.03.2009 17:58[!]
Vettel w 2008 na Red Bull RB4 wykręcił 1:16,617, więc to już tylko niecała sekunda różnicy ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca