F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA ustala limit budżetów na 40 mln funtów w 2010

Według nowego planu wydatki na silnik nie będą ujęte w takim budżecie.
Quickmick & Maraz, 30 kwietnia 2009, wyświetlenia: 6146<< | lista | T- | T+ | >>
FIA poinformowała dzisiaj o wprowadzeniu rocznego limitu budżetowego dla zespołów Formuły 1 w wysokości 40 milionów funtów na sezon 2010. Pierwotnie organ zarządzający F1 chciał wprowadzić limit niższy o 10 milionów funtów. Dodatkowo według nowego planu wydatki na silnik nie będą ujęte w takim budżecie.

Zespoły, które zdecydują się zastosować do limitu budżetowego, będą miały większą swobodę techniczną, wliczając w to ruchome skrzydła z przodu i z tyłu, silniki bez limitu obrotów, nielimitowaną możliwość testowania na torze poza sezonem, a także brak ograniczenia wielkości modelu i prędkości wiązki powietrznej w tunelu aerodynamicznym.

FIA powoła Komisję Finansową, której zadaniem będzie monitorowanie wydatków w ramach limitu budżetowego. Będzie się ona składała z prezesa i dwóch komisarzy, wybieranych przez Światową Radę Sportów Motorowych (WMSC) na okres trzech lat. Jednym z komisarzy powinien być ekspert ds. finansów, a drugi mieć duże doświadczenie w motosporcie. Zarówno komisarze, jak i prezes mają być niezwiązani z żadnym z obecnych zespołów.

Ograniczony budżet zespołu ma obejmować okres od 1 stycznia do 31 grudnia, ale nie będą w nim ujęte wydatki na:
  • Marketing i gościnność;
  • Wynagrodzenie dla kierowców testowych lub wyścigowych, wliczając w to wszelkie programy rozwojowe dla młodych kierowców;
  • Kary i grzywny nakładane przez FIA;
  • Wydatki na silniki (tylko w roku 2010);
  • Wszelkie wydatki zespołu, które nie mają wpływu na jego osiągi w mistrzostwach, o ile zdoła to udowodnić;
  • Dywidendy (wliczając w to dowolne opodatkowanie z tego tytułu) wypłacane z zysków wynikających z udziału w mistrzostwach.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
24.12.2018  Steiner: Czołowe zespoły mają szansę zbudować jeszcze większą przewagę
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rmn, 30.04.2009 15:56[!]
A jak zmierzają kontrolować przepływ wiedzy (tego nie ma na fakturach) w takich kolosach jak BMW czy Ferrari?

Z resztą Aston jest super przykładem, bo wydaja mnóśtwo kasy na wyścigi wytrzymałościowe i mogą korzystać z danych tam zebranych.

Jak FIA udowdni, że pomysł zastosowany w samochodzie F1 tak naprawde został opracowny gdzie indziej. Zawsze mój super genialny konstruktor mógł po prostu wymyślić sobie takie rozwiązanie podczas wizyty w kiblu.
quickmick, 30.04.2009 15:56[!]
@deeze
No tak, BMW już zaczęło przygotowania do 2010 - sprawdzali jak zachowuje się bolid z pełnym bakiem paliwa...
paolo, 30.04.2009 16:14[!]
Przecież to jakaś paranoja jest. Zgodnie z punktem piątym Ferrari i BMW nie wydały ani grosza przez ostanie pół roku. Udowadniają to co wyścig. Nie ma co precyzyjne przepisy. Jeśli się to przyjmie to będzie jeden wielki przekręt i zamiast wyścigów będziemy mieć prawniczo, księgową operę mydlaną. Filozoficzny problem czy szczelina jest dziurą to przy tej bombie pikuś.
rafaello85, 30.04.2009 16:14[!]
No to teraz dopiero zaczną się kombinacje. Już widzę, jak bogate zespoły dostosują się do tego ograniczenia... Kasa i tak pójdzie na rozwój, tylko teraz trzeba będzie kombinować jak ją "wyprać" tzn. wykazać FIA, że tak naprawdę większe fundusze zostały wydane na coś innego np. pensje dla kierowców albo goszczenie vipów.
Moim zdaniem zrobi się dziadostwo, teraz przynajmniej mamy w miarę przejrzystą sytuację.
Coś mi się wydaje, że będziemy mieć taki wewnętrzny podział na " Formułę 1 A" ( limitowany budżet ) i "Formułę 1 B" ( brak limitów).
Limitowane budżety to jeden z najbardziej BEZSENSOWNYCH pomysłów FIA. Od zawsze byłem temu przeciwny i to się nie zmieni.
oligator, 30.04.2009 16:26[!]
@Dzejson, piszesz po to właśnie są kontrole

Ale kontrolowac beda Red Bull Racing, nie red Bull technologies (ktora aktualnie zaopatruje tez STR)

na wywiadzie z oficjalnej strony formual1.com jest wyraznie napisane ze dalej bedzie wolno kupowac komponenty od zewnetrznych firm (np od Red Bull technologies)

Rownie dobrze powinni wyslac kontrole do Total'a czy nie sprzedaja paliwa ponizej kosztow w zamian za tanszy sponsoring, i tak z kazdym detalem.

Bo co za roznica wydac 60M£ czy wydac 40 M£ i dostac warte 20M£ komponenty za darmo, w zamian za logo na karoserii?
Ramzes, 30.04.2009 16:42[!]
Przekombinowali według mnie 40mln Euro to jak na F1 są "psie pieniądze", sama Toyota wydaje przeszło 150mln euro rocznie, a efekty naprawdę widać dopiero w sezonie 09'. Tak naprawdę wątpię, aby któraś z obecnych ekip na to przystała może ewentualnie FI,STR. Ktoś pomyśli, no ale jak to? Mogą mieć przecież większe możliwości rozwoju,testowania na torach w tunelu, silniki bez limitu obrotów itp. itd. Jednakże, aby w pełni i pełną garścią korzystać z tych dobrodziejstw, trzeba zakupić naprawdę profesjonalny sprzęt do testowania, analiz, oraz co najważniejsze zatrudnienia ludzi, których będzie min. przeszło 300-500 jak nie więcej(źródło BMW Sauber). Nie sztuką jest zwiększenie obrotów na 20tys. tylko co z tego? Bez technologii i możliwości rozwoju na skomplikowane badania, taki silnik po 2treningach nie będzie się do niczego nadawał. Według mnie ograniczone czołowe ekip i tak będą przed ekipami, które mają limit 40mln. Dlaczego? Ponieważ, konstrukcja bolidów na rok 2010 w niczym się nie zmienia, będą ją doskonalić do perfekcji. Nowe zespoły, nie dość, że mają limit 40mln, to będą zaczynać od czystej kartki papieru.
kinio20_xD, 30.04.2009 16:47[!]
Ś.P F1 1950-2009 [*]
to już niestety koniec, ściągnęli f1 do rangi gokartów..
zapalmy świeczkę [*][*]
jarux, 30.04.2009 16:58[!]
A co się stanie jeśli ktoś dostanie karę taką jak Mclaren w 2007?
rafaello85, 30.04.2009 17:02[!]
jarux---> jak to co? Zapłaci ją bogaty sponsor np. Mercedes;p
oligator, 30.04.2009 17:42[!]
kary nie sa liczone w budzecie, tak jest napisane
rafaello85, 30.04.2009 18:58[!]
Kara finansowa nie jest zaliczana do tego ustalonego - 40 milionowego budżetu - to prawda, ale ktoś i tak musi ją zapłacić;)
W.O.L.F, 30.04.2009 20:57[!]
FIA byłoby to nie na rękę - nie mogliby dać kary finansowej teamowi, który wykorzystał limit xD
jarux, 30.04.2009 21:39 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Nie zauważyłem słowa" nie". Mój błąd. Jak ktoś tu wcześniej pisał w jaki sposób zespół ma wykorzystać przywileje płynące z posiadania ograniczonego budżetu skoro nie będą mieli kasy na tworzenie nowych pakietów i testowanie ich?
Jędruś, 01.05.2009 13:38[!]
Plusy z decyzji :

- nie ograniczmy zarobków kierowców
- silniki będą miały większą moc dzięku braku limitu obrotów ( będzie pewnie mnóstwo awarii bo będą przekraczać 20 000 obrotów a limit 8 silników na rok dalej obowiązuje )
- będzie więcej zespołów
- zespół będzie mógł odnieść sukces nawet jeśli nie jest tak dobrze sponsorowany jak najlepsi
- nie będziemy mieli w F1 bankrutów

Minusy :
- wątpie by sinik Conswortha był wstanie dorównać osiągmom producentów fabrycznym a co ty idzie zwiększą oni znacznie opłaty za silniki czyli zespoły komerycjne mogą być w sporym kłopocie
- stasznie trudno będzie kontrolować te wydatki
A.S., 01.05.2009 17:15[!]
FIA przerosła samą siebie. Stworzyła takiego bubla prawnego, jakich mało na świecie. Przepisy są tak nie jasne i nieprecyzyjne, że aż strach pomyśleć jakie afery będą z tego w przyszłości. Teraz zespoły grube miliony będą wydawać na pensje dla kreatywnych księgowych i prawników, a FIA będzie miała kolejne pole do manewru by kogoś nie lubianego udupić „udowadniając mu”, że przekroczył budżet – żenada, żenada, żenada!!! Walka znowu z torów przeniesie się do sądów i przy „zielone stoliki”
A co jeśli zespół z budżetem 40 mln, będzie używał ruchomych skrzydełek, nieograniczonych obrotów itp., a potem okaże się że niechcący ten budżet przekroczył – dyskwalifikacja???
Ave, 01.05.2009 17:30[!]
Ten przepis to kolejna kompromitacja FIA. Roznicowanie przepisow wzgledem zespolow wniesie tylko dodatkowe zamieszanie i kontrowersje. Wprowadzenie komisarzy ludowych to pomysl rodem z NKWD.
Jenson Button, 05.05.2009 15:35[!]
piedolic FIA
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca