F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA potwierdza zakaz tankowania od sezonu 2010

Ma to zachęcić konstruktorów silników do zmniejszenia zużycia paliwa.
Michał Respond, 30 kwietnia 2009, wyświetlenia: 10634<< | lista | T- | T+ | >>
Organ zarządzający Formułą 1 poinformował dzisiaj o wprowadzeniu nowych zasad na sezon 2010, mających na celu ograniczenie wydatków. Kolejnym posunięciem FIA mającym umożliwić to jest zakaz tankowania paliwa w czasie wyścigów od sezonu 2010.

„Potwierdza się, że od początku sezonu 2010 tankowanie w trakcie wyścigów będzie zabronione. Działanie to ma na celu ograniczenie wydatków związanych z koniecznością opłacania transportu aparatury tankującej i jednocześnie ma zachęcić konstruktorów silników do zmniejszenia zużycia paliwa (aby zaoszczędzić na wadze bolidów)” – czytamy w oświadczeniu.

W trakcie wczorajszego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w Paryżu zatwierdzono również zakaz stosowania koców grzewczych od sezonu 2010 oraz podtrzymano dotychczasowy zakaz stosowania innych urządzeń podnoszących temperaturę opon.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
ergie, 30.04.2009 21:31[!]
Nilstem > Gdy jest zakaz tankowania to bak napełnia się przed wyścigiem, więc pewnie będą jeździć na oparach :) No chyba, że będzie sie lalo tylko przed kwalifikacjami i paliwo musi starczyć na wszystkie rundy.
Nkh, 01.05.2009 00:25[!]
Proponuję również, aby w celu ograniczenia kosztów transportu i ilości zużytych opon wprowadzić przepis, aby każdy z bolidów jeździł na maksymalnie 2 kołach. Napęd a'la Fred Flintsone może również znacznie ograniczyć koszty oraz zmniejszyć emisję CO2. Zrezygnowanie z usług kierowców, inżynierów, mechaników, administracji i szefostwa teamów mogłoby też znacznie obniżyć wydatki.
Powyższe rozwiązania mogły by zaoszczędzić ogromną ilość pieniędzy. Myślę jednak, że jeszcze bardziej praktycznym rozwiązaniem byłoby pozbycie się FIA i ich często durnowatych pomysłów, za które biorą ogromną kasę.
Rafaello --> dobry tekst :)
noofaq, 01.05.2009 11:52[!]
koszty, koszty, koszty..

jakie koszty jak limit wydatków ograniczony do 40M????

rafaello85: rozumiem Twoją złość bo ferrari ma pewnie budżet 500M (strzelam - nie chce mi sie sprawdzać)...
Jędruś, 01.05.2009 13:49[!]
Może jestem ciemny ale jakim cudem bolidy będą miały wystarczającą ilość paliwa by dojechać do mety ? Zwiększą baki do 200 l ?
A.S., 01.05.2009 17:00[!]
F1 zatoczyła koło i wraca do zakazu tankowania podczas wyścigu. Mnie ta wiadomość cieszy. Pamiętam jeszcze wyścigi z początku lat 90-tych - były ciekawsze niż teraz. Było więcej walki na torze, a nie w boksach, no i pojawienie się S.C. też nie wywracało wyników do góry nogami.
Nie rozumiem biadolenia co niektórych. Jeśli wszyscy będą mieli równie ciężki bolid to niby dlaczego ma nie być wyprzedzania? Na spektakularne wybuchy też bym nie liczył – konstrukcja baków i bolidów uniemożliwia już dawno takie sytuacje i nie ważne czy ma się w baku 100 czy 200 litrów paliwa.
Oczywiście żadne zmiany nie ograniczają wydatków, tylko je pomnażają. Tu FIA liczy jednak na ograniczenia wydatków przez zespoły w długim okresie czasu (chyba, że Maksiowi się znowu coś odwidzi i za rok zmieni przepisy).
Co do koców grzewczych pomysł uważam za głupi i nieprzemyślany. Konieczność dogrzewania opon przez kierowcę po nałożeniu dopiero na torze może powodować dużo groźnych sytuacji.
mateuszj90, 01.05.2009 17:47[!]
Ograniczenia budźetów jest do przyjęcia ale brak tankowań oznacza zapewne krótsze wyścigi i jak dla mnie mniejsze emocje ja sie temu osobiscie sprzeciwiam!!
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca