F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari grozi oficjalnie nie przystąpieniem do sezonu 2010

Takie stanowisko zostało wypracowane podczas dzisiejszych obrad zarządu firmy w Maranello.
Marek Roczniak, 12 maja 2009, wyświetlenia: 6362<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszych obrad w Maranello rada nadzorcza Ferrari wypracowała swoje stanowisko w sprawie proponowanego na przyszły rok dobrowolnego ograniczenia budżetów do 40 milionów funtów w zamian za większą wolność techniczną. W skrócie brzmi ono tak: nie przystąpimy do mistrzostw, jeśli nie zostanie to zmienione.

Do tej pory włoski zespół wyrażał jedynie swoje zastrzeżenia co do zaproponowanych przez FIA zmian oraz sposobu zarządzania tym sportem w odniesieniu do przyszłego sezonu, jednak dzisiejsze oficjalne oświadczenie nie pozostawia już żadnych wątpliwości co do stanowiska Ferrari w kwestii dwóch różnych zestawów zasad mających obowiązywać w F1.

„Takie same zasady dla wszystkich zespołów, stabilność regulacji, kontynuowanie wysiłków FOTA w celu metodycznego i postępowego redukowania wydatków oraz przejrzyste zarządzanie Formułą 1 są priorytetami, jeśli chodzi o przyszłość tego sportu” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu. „Jeśli te niezbędne zasady nie będą szanowane i jeśli regulacje przygotowane na sezon 2010 nie ulegną zmianie, to wówczas Ferrari nie zamierza zgłosić swoich samochodów do następnych Mistrzostw Świata Formuły 1”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
10.12.2018  Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari
Tagi:
Ferrari
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
akkim, 12.05.2009 21:30[!]
<<ICEMANPK1>>
Ty chyba po prostu mnie nie zrozumiasłeś,
chciałem to podkreślić o czym ty pisałeś,
bo Brawn wkroczył z bolidem gotowym do boju,
lecz z braku dziś kasy nie widać rozwoju,
A ci co od dawna groszem dysponują,
aby ich dogonić mnóstwo inwestują.
Więc biedak z budżetem 40-tu milionów,
musiał by dojeździć do końca sezonu.
michael85, 12.05.2009 21:49[!]
Jeśli Ferrari odejdzie naprawdę to kończę oglądanie tego cyrku bo nie ma po co! Myślę że wielu fanów SF postąpi podobnie! Wyścigi głupoty w wykonaniu Mosleya oraz FiA mnie nie interesują!
Jędruś, 12.05.2009 21:54[!]
michael85 - sądzę dokładnie tak samo.
rafaello85, 12.05.2009 21:55[!]
michael85 i Jędruś---> jest nas trzech
tomekzzar, 12.05.2009 21:57[!]
czterech...
akkim, 12.05.2009 22:04[!]
Tifosi no co wy, gdzie Wasz duch bojowy,
nic jeszcze pewnego, nie spuszczajcie głowy,
Chociaż Max zawalczy o zmniejszenie kasy,
to pewnie bunt wielu trochę go przestraszy.
GroM, 12.05.2009 22:31[!]
Dużo gadania a pewnie za miesiąc będziemy się z tego śmiać. Prawdopodobnie to wszystko skończy się tak, że ograniczenie budżetów będzie koło 150 mln albo pójdą inna drogą z ograniczeniami. Nierealne jest, aby FIA nie zmieniła tych planów. Kiedyś producenci samochodów też grozili, że odchodzą, a w końcu wszyscy stanęli na starcie. Mam nadzieję, że to całe zamieszanie w końcu doprowadzi do realnego ustalenia zasad na przyszły sezon, które dadzą pełną rywalizację wśród zawodników całej stawki, a nie tylko wybranego zespołu. Jeżeli nie zrobią czegoś co da faktyczną konkurencję oraz ułatwienia w kwestii jazdy kierowcy za kierowcą to F1 prędzej czy później się skończy. To co jest jej podstawą czyli rozwój technologiczny może po tylu latach ją wykończyć ze względu na rosnące koszty oraz brak udziału kierowców w walce.
DarkArte, 12.05.2009 22:51[!]
Nie lubie Ferrari ale jesli odejda to po 18 latach koncze ogladanie F1...
Kamikadze2000, 12.05.2009 23:27[!]
Moim zdaniem jest to czysta prowokacja i tyle. Po prostu boją się, że z tak małym budżetem na skonstruowanie mistrzowskiego samochodu, nie zdołają tego dokonać. Fakt, minimalny budżet mógłby być jeszcze trochę podniesiony, ale nie zmienia to faktu, że budżet przeznaczany na F1, powinien być mniejszy o 300% (a może i więcej), niż taki, który wykorzystuje na bolid.
kuba, 12.05.2009 23:28[!]
Jak Maxiu przeczyta te komentarze to chyba się opamięta.. :P
renegade, 13.05.2009 00:07[!]
Proponuje Le Mans Series albo IndyCar Series a real deal racing series'.
oligator, 13.05.2009 09:45[!]
Tak jak ktos pisal, trzeba nie miec pojecia co to jest przedsiebiorstwo zeby uwierzyc ze z roku na rok mozna po prostu podzielic wydatki przez 5. Owszem oszczednosci oszczednosciami, np nie ma testow, to nie ma biletow na samolot dla calej ekipy testowej. Ale z tych np 300M duza czesc to po prostu place i inne stlae koszty. I co, maja ot tak zlikwidowac 70% miejsc pracy? Super pomysl w czasach kryzysu... tamci na pewno sobie cos znajda w podobnej branzy ... A stale koszty? Przeciez 'siedziby' sa przewidziane np dla 400 osob... To co, maja pol budynku sprzedac? Czy utrzymywac pustawe pomieszczenia?
Adakar, 13.05.2009 10:14[!]
Skończycie ogladać F1 z powodu odejścia jednej z ekip ? Odchodziło i przychodziło ich wiele w historii tego sportu. Ok, Ferrari było tutaj "zawsze", ale nie zmienia to faktu, że F1 nie padie. Ferrari bez Formuły 1 też nie upadnie, ale będzie jedynie kolejnym producentem super-aut z dłuższą historią. Thats all.
Nie martwcie sie, Ferrari nie odejdzie. Bo dla nich to byłoby wieksze samobójstwo niż dla Formuły 1 jako sportu.

To "cyrk" zwany Formuła 1 generuje publiczność i PIENIADZE, zespoły i kierowcy to jedynie aktorzy, odszedł Michael Schumacher i co ... jedynie wyszło to na LEPSZE w końcowym rozrachunku. Odejdzie Ferrari, przyjdą inni. Obsadę takiego czy innego spektaklu zawsze da sie wymienić.

Przestaniecie to ogladać ? Tak ? Ale na 100% ? A teraz idz strzel sobie baranka o ściane jesli tak sądzisz... lepiej ?
Nikt nie przestanie tego ogladać, na trybunach nie bedzie mniej ludzi. Może jedynie Monza ucierpi. A jesli na Monza będzie kiepska frekfencja.... to zabiorą im GRAND PRIX z powodu nadmiernego hałasu w Parko di Monza na ktory od lat narzekają tamtejsi mieszkańcy. End of strory. Zresztą brak jakiegokolwiek włoskiego teamu tylko FIA do tego przekona. Co wiecej Monza to jedyny "super speedway" w F1 po zabraniu starego Hocki, wiec byłoby to jedynie kolejne ZA aby nie produkować i nie testować nowych rozwiązań które na Monza służją jedynie podtrzymaniu najwyzszych prędkości i tam czesto zespoły prezentowały nowe ewolucje przedniej i tylnej czesci nadwozia.
kumien, 13.05.2009 15:52[!]
@Adakar tu jest problem, że Ferrari to marka i nie musi reklamować swoich produktów. Jakbyś miał na zbyciu kilka milionów to przy kupnie Ferrari F430 nie interesowałoby Cię czy Massa akurat wygrywa. Większość kibiców F1 to właśnie fani czerwonych i to oni napędzają ta całą machinę. Tekst, że bez nich się obejdzie jest grubymi nićmi szyty. Ja po odejściu Ferrari nie będę już tak zabiegał, aby znaleźć czas na F1 jak i wiele innych osób.
pmerlon, 13.05.2009 18:52[!]
Moim zdaniem: Klientela Ferrari ma o wiele grubsze portfele niż klientela Toyoty czy BMW i ludzie Ci są spleceni lobbystycznie ze światkiem F1, więc dla fanów innych teamów odejście Ferrari to nie koniec świata, ale dla wtajemniczonych, a więc czub FIA, to myślę poważny argument by zastanowić się dłużej, z drugiej strony zawsze zaczyna się negocjacj ze skrajności, żeby osiągnąć konsensus po środku.
kuba, 14.05.2009 00:08[!]
Adakar Troszke tutaj uogólniasz. Schumacher owszem..ale on trwał stosunkowo krótko w porównaniu do Ferrari <lol> . Poza tym Ferrari to właśnie symbol. to o czym mówisz byłoby prawdą jakbysmy rozpatrywali czy force India odwjdzie...albo Red Bull .. nawet BMW nic nie znaczy dla tego sportu. Ferrari to co innego - zupełnie co innego. Jak wiadomo Bernie był wstanie za plecami wszystkich dać Ferrari Xdziesiąt milionów tylko po to żeby zostali. TYLKO hmmm... Taki dusigrosz jak Bernie chyba wiedział co robi. To tylko potwierdza fakt, że Ferrari jest naprawde ważnym ogniwem F1. W kwestii pieniędzy chociaż. Pomijam już tutaj kwestie sentymentalne i "wyższość Ferrari nad innymi - bo tak ".Chodzi o to ,że Ferrari jest nie na miejscu porównywać z innymi zespołami które wchodziły i odchodziły.To nie Andrea Moda ,Super Aguri, Spyker czy inne. No... xD
Niektórym nawet by się pewnie lepiej oglądało F1 bez czerwonych bolidów ( głosiciele mysli "nie pasuje to won - nie bede po was płakać" ) ...ale tutaj własnie chodzi o cos zupełnie innego.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca