F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mosley: Bez nowych teamów F1 przestanie istnieć

FOTA broni się twierdząc, że tak szybkie obniżenie kosztów jest niewykonalne.
Patryk Pokwicki, 1 czerwca 2009, wyświetlenia: 2366<< | lista | T- | T+ | >>
Max Mosley ponownie stara się bronić kontrowersyjnego przepisu dotyczącego ograniczenia budżetów na przyszły sezon. Szef FIA lekceważy obawy Ferrari i podkreśla, że bez pojawienia się nowych zespołów Formuła 1 prędzej czy później przestanie istnieć.

Choć każdy z obecnych teamów zgłosił się do przyszłego sezonu, to jednak wszystkie ekipy oprócz Williamsa uczyniły to warunkowo. Mianowicie chcą, aby wprowadzić ograniczenie budżetów dopiero w 2011 roku, a w zamian oferują wsparcie techniczne dla nowych zespołów, aby mogły być konkurencyjne przy mniejszym budżecie.

Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden (FOTA) twierdzi, że ograniczenie obecnych budżetów, które wynoszą około 150-200 milionów funtów, jest niewykonalne w tak krótkim czasie. FOTA chce kompromisu, aby wysokość budżetu spadała stopniowo z roku na rok. Ferrari jest szczególnie przeciwne zbyt małym budżetom, gdyż według włoskiej ekipy do F1 wejdą zespoły nadające się najwyżej do startów w juniorskich seriach, co zdewaluuje ten sport.

Mosley jest jednak innego zdania i twierdzi, że zespół z Maranello jest w błędzie, gdyż podchodzi do sprawy krótkowzrocznie. „Bez świeżej krwi F1 umrze. Żaden sport nie jest zdrowy, jeśli nie przychodzą tam nowi ludzie” – powiedział Anglik. „Ferrari zapomina, że BMW zaczynało jako Sauber, Williams kupił bolidy March, a Tyrrell zaczynał od malutkiego zespołu w latach 60. ubiegłego wieku, który później został wykupiony przez BAR i Hondę, a obecnie nazywa się Brawn. Nawet Enzo Ferrari zaczynał w 1948 roku od zera. Jeśli nowe zespoły nie wejdą do F1, to ona po prostu umrze”.

Źródło: Crash.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
06.02.2017  Mosley obawia się, że zmiany w przepisach zaprowadzą F1 w złym kierunku
05.02.2017  Mosley: Liberty nie powinno było odsuwać od władzy Ecclestone'a
03.01.2016  Newey: W 2009 roku Mosley chciał dać nauczkę Ferrari i McLarenowi
19.10.2015  Mosley: Formuła 1 potrzebuje niezależnego dostawcy silników
Tagi:
Ferrari
FIA
FOTA
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
YAHoO, 01.06.2009 20:05[!]
Nikt nie mówi, że Mosley źle robi, tylko że to ograniczenie wprowadza zbyt gwałtownie...
ergie, 01.06.2009 20:14[!]
Nie lubię tego gościa, ale tym razem ma rację.
akkim, 01.06.2009 20:48[!]
Mxsiu przyjacielu z tą krwią święte słowa,
cieszy mnie, że Cię o to dziś tak boli głowa,
WIĘC MŁODYCH DO FIA NALEŻY DOPUŚCIĆ,
bo i u Was tej krwi starczej należy upuścić.

Może nazbyt ostro pozwoliłem sobie,
sam młody nie jestem, kto mnie zna to powie.
Lecz widziałem na wyścigu - decyzyjne "ciało"
patrząc na nich, Geriavit podać by się zdało.
Pokwa, 01.06.2009 21:21[!]
akkim brawo :) !
jurekielich, 01.06.2009 22:17[!]
nie wiem czy bez nowych zespołów F1 przestanie istniec, wiem ze przestanie istniec bez Ferrai, mclarena, toyoty i bmw... strasznie sie gosc napalił na tą redukcje kosztów moim zdaniem 40 mln to absurt 100 by bylo ok.. nie wliczając pensji kierowców
novap, 01.06.2009 22:29[!]
Nie bądźmy naiwni - każdy w tym sporcie kręci jakieś swoje interesy i na pewno będzie kompromis. Może ktoś odejdzie, bo przestanie mu się to opłacać, ale F1 nie przestanie istnieć. A fani niech przestana się mądrzyć, bo niby skąd mogą wiedzieć jaki pułap wydatków jest wystarczający i dla kogo? A tak na marginesie: co to znaczy "absurt"?
kuba, 01.06.2009 23:30[!]
jurekielich troszke przesadziłeś z tymi teamami :P Ferrari i Mac owszem...ale Toyota... BMW ?:P Co te firmy wniosły do F1 ? Historię ...osiągnięcia jakeś ? Chyba nie bardzo ;) Dajcie już sobie na wstrzymanie z tym. Ważne zeby została święta trójca - Ferrka , Mac i Williams , Renault jak odejdzie a zespół kupi Flavio nic się nie stanie ( Taki Benetton vol2 ). Po BMW , Toyocie to nie pozostaną nawet wspomnienia :P Niech sobie robią silniki i układy napędowe i będzie dobrze...;p
atb, 02.06.2009 02:06[!]
Główny (jeśli nie jedyny) argument Mosleya za wprowadzeniem limitu, to obawa o brak chętnych do startów;
Jednak arbitralne określenie limitu na 40 milionów (z których spora część pochodzić będzie z praw telewizyjnych) spowodowało zgłoszenie się co najmniej 7 chętnych na 3 wolne miejsca; jest to oczywisty dowód, że limit ustawiono zbyt nisko;

dlatego też należałoby ogłosić przetarg (wszak dzisiejsza F1 to czysta komercha) i wybrać 3 zespoły z deklarowanym najwyższym budżetem;

najniższy z nich byłby budżetem MINIMALNYM (ponieważ kontrakty kierowców nie wchodzą do limitu, byłyby to pieniądze przeznaczone głównie na projektowanie, rozwój i testy bolidów), a maksymalnym dwukrotność tegoż

przykład:
nowe zespoły zadeklarowały budżet 70, 65, 60, 55, 50, 45, 40 czyli limit to 60-120 milionów

nowy zespół zawsze może znaleźć nowego sponsora i zwiększyć swój budżet (przy limicie nie miałoby to sensu, bo i tak nie mógłby ich wydać); można też stworzyć konkurencyjny bolid za mniejsze pieniądze jeśli nie są to rażące dysproporcje (tak jak obecnie 6-7 krotne)
jurekielich, 02.06.2009 12:05[!]
novap: tak na marginesie to mialo być "Absurd" ale jak sie szybko piesze to czlowiek nie zwraca uwagi na błedy... a co do toyoty i bmw to zgadzam sie ze nie wniosły dużo do F1 ale koncern samochodowy napewno wnosi wiecej do f1 niz np prodrive
rafaello85, 02.06.2009 16:15[!]
Mosley twierdzi, że F1 przestanie istnieć bez nowych zespołów. A ja twierdzę, że F1 przestanie istnieć bez STARYCH zespołów!
Kamikadze2000, 02.06.2009 22:18[!]
W pewnym sensie Mosley ma rację. W F1 na prawdę przyda się "świeżej krwi", co jest w pewnym sensie zabezpieczeniem przed utratą Toyoty lub Renault, które planują wycofac się z tego sportu. Jestem również za cięciami kosztów. Może aktualnie chcą za bardzo je ograniczyc, ale na pewno nie będzie to szkodliwe. Chyba, że chodzi o równouprawnienie, polegające na tym, że nawet FI może byc mocne. Właśnie tego obawiają się Ferrari itd.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca