F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespół Epsilon Euskadi potwierdza swoje zgłoszenie

"Nasz wpis został złożony w ubiegłym tygodniu w środę i w czwartek dostaliśmy potwierdzenie".
Michał Roszczyn, 3 czerwca 2009, wyświetlenia: 5194<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Epsilon Euskadi oficjalnie potwierdził dzisiaj swoje zgłoszenie do udziału w Mistrzostwach Świata Formuły 1 od przyszłego sezonu.

Szef zespołu Joan Villadelprat powiedział, że nie zamierzał niczego ujawniać, póki nie załatwi wszystkich spraw dotyczących budżetu drużyny. Niemniej przyznaje, że obecnie finanse hiszpańskiej ekipy są zabezpieczone na najbliższe cztery lata, jeśli znajdzie się ona na liście przyjętych zespołów, którą to FIA ma ogłosić 12 czerwca.

„Możemy to teraz potwierdzić” – powiedział Villadelprat. „Nasz wpis został złożony w ubiegłym tygodniu w środę i w czwartek otrzymaliśmy potwierdzenie przyjęcia go przez FIA. Nie chciałem się na ten temat wypowiadać wcześniej, gdyż chciałem załatwić wszystkie sprawy od strony finansowej”.

„Teraz możemy powiedzieć, że mamy przygotowany budżet na następne cztery lata. Różnicą pomiędzy nami a innymi jest po pierwsze nasz projekt, który różni się od pozostałych; z odpowiednim dorobkiem społecznym, czego oczekuje właśnie Max Mosley. Mamy szkoły mechaników i inżynierów, jesteśmy obecni w niższych seriach; od kartingu, poprzez Formułę Renault 2.0 i na World Series by Renault skończywszy”.

„Mamy infrastrukturę z kapitałem 65 milionów euro na inwestycje, co nie każdy ma. Mamy tunel aerodynamiczny, autoklawy i zabezpieczony budżet na najbliższe cztery lata” – powiedział Hiszpan, który pracował w Formule 1 przez 25 lat, między innymi dla McLarena, Ferrari, Renault oraz innych zespołów.

Villadelprat, którego zespół startuje w Le Mans 24 Godziny z własnym samochodem LMP1 powiedział, że Epsilon Euskadi zgłosiło się do F1, mając na uwadze zasady ograniczonego budżetu. Jednak Hiszpan przyznaje, że nie był zaniepokojony możliwością zwiększenia limitu, ponieważ szacuje, że jego ekipa posiada niezbędne środki finansowe, by dobrze funkcjonować. „W tym momencie to nie ma dla nas znaczenia. Obliczyłem to i wątpię, bym się pomylił, ponieważ robię to od wielu lat, aby wiedzieć czego potrzebujemy, by zrobić wszystko dobrze i mamy zabezpieczony odpowiedni budżet”.

„Wysyłając nasze zgłoszenie mieliśmy na uwadze ograniczony budżet, ale czekamy na to, co postanowi FIA w kwestii ostatecznych zasad na przyszły rok. Na dzień dzisiejszy jesteśmy w ramach ograniczonego budżetu, ale to pojęcie jest nieco mylące, ponieważ oprócz tych 45 milionów euro, trzeba doliczyć koszty wynagrodzeń kierowców, marketingu a także szereg innych rzeczy. Myślę, że jest potrzebny budżet w wysokości 70-75 milionów euro”.

Joan Villadelprat twierdzi, że jego drużyna zasługuje na to, aby rywalizować w wyścigach grand prix i uważa, że Epsilon Euskadi jest na mocnej pozycji dzięki swojej infrastrukturze i filozofii. „Wiem, czego potrzebuję. Wiem, że potrzebne są pieniądze. Nie zaczynamy od zera, jesteśmy dobrymi konstruktorami i udowodniliśmy to budując samochody na wyścigu Le Mans, gdzie są one konkurencyjne. Zatem myślę, że to wystarczająco pokazuje, iż zasługujemy przynajmniej na szansę”.

„Robię to z pokorą i powagą, ponieważ wiem, że kilku ludzi również robi wszystko, by wejść do Formuły 1. Byłem w tym sporcie przez 25 lat, doprowadziłem zespoły z końca na czoło stawki. Benetton był zespołem, o którym nikt nie słyszał i w ciągu pięciu lat zostaliśmy mistrzami świata, a więc wiem, jak rozpocząć taki projekt jak ten i wiem, że mogę zrobić to ponownie”.

„Formuła 1 pokazała, że pieniądze to nie wszystko, ponieważ nie wszystkie zespoły z dużymi budżetami wykonały dobrą robotę w ciągu ostatnich lat. Chodzi o organizację, znajomość rzeczy na temat tworzenia dobrego zespołu, a także posiadanie środków na uruchomienie projektu. Ale decyzja należy do FIA i mam nadzieję, że docenią oni nasz program i koncepcję”.

Potwierdzone zgłoszenia do sezonu 2010
P.Obecne zespoły  P.  Nowi chętni 
1.BMW Sauber (warunkowe) 1. Campos Meta 1 
2.Brawn GP (warunkowe) 2. Epsilon Euskadi 
3.Ferrari (warunkowe) 3. Litespeed GP 
4.Force India (warunkowe) 4. Lola 
5.McLaren (warunkowe) 5. MarchF1 
6.Red Bull (warunkowe) 6. Prodrive 
7.Renault (warunkowe) 7. Superfund (Alex Wurz) 
8.Toro Rosso (warunkowe) 8. Team US F1 
9.Toyota (warunkowe)   
10.Williams   
Limit zespołów mogących startować w sezonie 2010: 13
FIA ogłosi wybrane zespoły 12 czerwca
Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie
Villadelprat

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
michal2111, 04.06.2009 22:27[!]
Dużo tych zgłoszeń. Ale i tak będą pechowcy, którzy nie wejdą...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca