F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kierowcy rozmawiali z FOTA na temat przepisów i sytuacji w F1

Felipe Massa: "To koszmarne, co się teraz dzieje w trakcie tej całej walki politycznej".
Mariusz Karolak, 8 czerwca 2009, wyświetlenia: 2741<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Formuły 1 zebrali się w niedzielę przed wyścigiem na torze Istanbul Park, aby omówić w gronie FOTA kontrowersyjne zmiany, jakie mają zostać wprowadzone w przyszłym sezonie oraz całe związane z tym zamieszanie.

Z całej stawki tylko czterech kierowców nie stawiło się na spotkaniu: dwójka Williamsa (Nico Rosberg i Kazuki Nakajima) oraz dwójka Force India (Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil). FOTA wcześniej zawiesiła członkostwo tych dwóch zespołów, gdyż wysłały one bezwarunkowe zgłoszenia do sezonu 2010, podczas gdy pozostałe osiem ekip wysłało warunkowe aplikacje.

Felipe Massa określił całą obecną sytuację jako niedorzeczną. „To koszmarne, co się teraz dzieje w trakcie tej całej walki politycznej. Chcieliśmy poznać całą sytuację jako kierowcy i wyrazić swoje zdanie na ten temat. Jeśli zrobimy to, co chce pan Mosley, to wówczas nie będziemy już stanowili elity w motosporcie” – stwierdził Brazylijczyk. Tak samo uważa Fernando Alonso: „Wolałbym wystartować w każdej innej kategorii niż w nowej F1. Podobny model do (wspierających serii) GP2 i F3 nie zainteresuje żadnego kierowcy, żadnego sponsora, żadnego toru wyścigowego ani stacji telewizyjnej. W gruncie rzeczy byłaby to całkowicie bezsensowna kategoria”.

Z 10 zespołów startujących w tym sezonie, osiem z Ferrari na czele grozi wycofaniem się z F1, jeśli FIA nie zrezygnuje z ograniczenia budżetów i dwóch zestawów zasad technicznych w sezonie 2010. Przynajmniej 10 nowych zespołów wysłało z kolei aplikacje do włączenia się do tego sportu od przyszłego roku. Mario Theissen z BMW uważa, że do najbliższego piątku sytuacja raczej się nie wyjaśni: „Obawiam się, że nie znaleźliśmy jeszcze wyjścia z tej sytuacji. To będzie bardzo ważny tydzień, ale myślę też, że potrzeba znacznie więcej niż tydzień, aby dojść do porozumienia we wszystkich spawach”.

FOTA nie wyklucza stworzenia całkowicie własnej serii, ale jest to brane pod uwagę tylko w najgorszym scenariuszu. Massa zauważył: „Jeśli Formuła 1 nie jest w stanie dalej istnieć, ponieważ nie będzie to już prawdziwa Formuła 1, to po prostu utworzymy własne mistrzostwa”.

Źródło: AP.org
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
FOTA
F1 ogólnie
Massa F.
Alonso F.
Theissen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam1970, 08.06.2009 11:30[!]
Massa bzdur. Teraz powinno zebrać się nadzwyczajne posiedzenie Zwiazków Zawodowych" GPDA" by sobie pojęczeć i ostatecznie dojść do wniosku,że w przyszłorocznej F1 i tak wystartują....
Bo i tak nie będzie bardziej elitarnej serii...
Falarek, 08.06.2009 11:46[!]
Adam@ To nie F1 sama w sobie jest "elitarna" tylko zespoły w niej startujące dają jej tą "elitarność". Bez nich to już nie będzie F1 tylko jakaś szybsza odmiana GP2
akkim, 08.06.2009 11:49[!]
Jak więc widać, to nie tylko są moje obawy,
że „nowa’ Formuła nie da nam zabawy
jakiej oczekują co rok wierni fani,
a którą Pan Maxsio niszczy „przepisami”.

Do mniejszych budżetów się przyzwyczaimy,
ale idiotyzmem dwa regulaminy !!!
W regulamin WTCC tyle nawtykali,
że grupą ekspertów go rozszyfrowali.

I jeszcze FIA mało, grupie dziadów starych,
jeden sport ma istnieć według różnych taryf ?
To nie jest pomyłka, to walka o wpływy
zniszczyć niepokornych i ich buntu zrywy.

Że odejdą znani, to w FIA nie płaczą,
ci nowoprzybyli wszystko im opłacą,
więc wisi im marka z historią związana
jak się nie podoba, spadać, dać se siana.

My gdzieś mamy wasze do Formuły wkłady,
myślicie, że bez was MY nie damy rady ?
Myśmy FIA wielkie, na świecie nas znają
a fani oburzeni niech na szczaw spadają.

I chociaż do piątku dni jest jeszcze kilka,
to jednak się zbliża historyczna chwilka,
w której się zakończy przeciąganie liny
i ciekawe czy znanych za rok zobaczymy ?
Hindus, 08.06.2009 12:21[!]
ojj w stanach tez byl rozlam przeciez.... i co ... ludzie ogladali champ cary i indy cary
rvs, 08.06.2009 12:38[!]
Co do tego wszystkiego: faktycznie, skoro odejdą legendarne zespoły jak McLaren i Ferrari, oraz te które są znane i dosyć mocne, jak Toyota, RBR, BMW czy Renault to oczywiście F1 dalej zostanie F1, ale co wtedy... Skoro zostanie np. Force India, sympatyczny co prawda zespół, to jaki będzie poziom tego widowiska? Skoro dzisiaj się z nich śmiejemy i nazywamy czerwoną latarnią? Wtedy będziemy się odnosili do FI i mówili "wspaniały weekend"? A głęboko w duszy będziemy wiedzieć, że Ferrari byłoby ostatecznie szybsze np o okrążenie lub 2... Bo wątpie by nowe zespoły już w pierwszym sezonie opanowały technologię i brylowały... Jeśli oczywiście starczy im kasy:)

Pozdrawiam.
Pieczar, 08.06.2009 12:59[!]
Aha, to 10 lat temu jak był jeden fabryczny team (Ferrari) i reszta prywaciarzy to też nie była elita? Kierowcy mówią jak im zespoły każą.
Hindus - tak i CCWS zbankrutował. A najlepiej na tym wszystkim wyszedł NASCAR, który zaczeli oglądać (byli) kibice CCWS i IRL. Nigdy rozłam nie jest dobry.
Adam1970, 08.06.2009 13:07[!]
@Falarek
Właśnie,że F1 jest sama w sobie elitarna! Ferrari, McLaren,Williams,Lotus i inne zbudowało właśnie tą elitarną markę i chwała im za to! Marka "F1" jest cenna jak "Coca Cola" ,"Google" czy inne. Rozumiem obawy o elitarność marki F1 gdy dojdą słabsze zespoły ale powtórzę n-ty raz,że ograniczenie budżetu ma na celu uchronić F1 przed unicestwieniem a nie na robieniu na złość Ferrari. F1 ma przetrwać kryzys a nie udusić sie milionami dolarów a przecież budżet każdego zespołu będzie nadal nieporównywalny z innymi seriami.
skejl, 08.06.2009 14:02[!]
@adam1970
Jedynie Honda wycofała się, jak twierdzi, z powodu kłopotów finansowych, ale w to i tak mało kto wierzy. Kryzys finansowy jeszcze nie dotarł tak naprawdę do F1. Nikt się nie udusił i prędko się nie udusi. Dlaczego? Bo w USA cały przemysł motoryzacyjny leży na łopatkach. Jeżeli chcesz przejąć nowe rynki, promować się - rób to teraz! I F1 jest idealnym miejscem ku temu. Tak naprawdę budżety części zespołów fabrycznych powinny rosnąć.

To, że seria jest droga, zespołów stopniowo ubywa w dłuższej perspektywie, to nie jest rzecz spowodowana kryzysem. Należy się temu przeciwstawić. Ale nagłe, drastyczne, niepewne zmiany cofane po sezonie (tak jak KERS) w niczym tu nie pomagają. Ciąć budżety - tak, ale łagodnie, na przestrzeni 5-ciu lat.
Kamikadze2000, 08.06.2009 14:12[!]
Tylko nie to!!! To już lepiej, by ta seria przestała w ogóle istniec! Oby doszli jednak do porozumienia.
Metus, 08.06.2009 14:16[!]
Chyba nie jest trudno wczuć się w sprzeciw FOTA...

Całymi latami zespoły gromadziły najlepszych ludzi, sprzęt, całe struktury organizacyjne za ogromne sumy, które teraz mieli by zburzyć w przerwie zimowej i stworzyć nowe zespoły mogące funkcjonować za mniejsze kwoty niż musieli wydać na elektryczny gadżet. Przecież to jest po prostu śmieszne.
Banditto, 08.06.2009 14:29[!]
Znowu pierniczą farmazony pod publikę, że aż żal tego słuchać... Biedni producenci chwytają się czego popadnie nawet swoich kierowców zmuszają do wygadywania takich bzdur, byle tylko postawić na swoim. WSTYD i HAŃBA! WON z F1!
akkim, 08.06.2009 15:08[!]
<<<<Banditto>>>>
Piszesz Wstyd i Hańba i Won mi z formuły,
a nie wkurza Cię to, co robią te muły ???
Co sezon mieszają, że aż trzeszczą kości,
i to ma być droga ku tej oszczędności ???
Banditto, 08.06.2009 17:04[!]
Mnie jako kibica nie obchodzi to, ile oni na to wydają, zresztą nikt tego do końca nie wie... Ja chcę oglądać ciekawe widowisko, tyle.
MairJ23, 08.06.2009 18:12[!]
Pieniadze wydawane na rozwoj , fabryki, inzynierow to sedno tego sportu - bez tych pieniedzy tego sportu nei bedzie lub bedzie na nizszym poziomie ! Banditto nie wiem co jeszcze mozna ci powiedziec... Twoja wypowiedz jest poprstu ignorancka wobec sportu ktory cie interesuje. Zastanow sie. Ja wiem ze to wszystko co sie dzieje to jakies jaja ale to stanowi o tym sporcie - mala kasa (budzet) sprawi ze to jzu nei bedzie to samo. Tu jzu nie chodzi o zmiany w tym jak maja wygladac bolidy, ich aerodynamika, silniki. Ten przepis ma mowic jak ma funkcjonowac zespol ! to tak jakbys powiedzial wszystkim przedsiebiorcom na swiecie , bankom i innym instytucjom finansowym ... ze moga rocznei zainwestowac 2.000.000 funtow, nie wiecej. Przeciez to absurd. Chyba to powinno zalezec od kazdego zespolu indywidualnie kto ile wydaje kasy i na co kogo stac. Nie stac cie - zalatw sobei sponsorow. nie stac cie ? - to nei ma na ciebei miejsca w F1 - proste. Z drugiej strony jest tak zwany salary cap w NBA - ale to dotyczy tylko i wylacznei pieniedzy wydawanych na zawodnikow. Nie wydaje mi sie zeby to bylo az tak ciezkie skompletowac 10 zespolow z calego swiata ktore nei beda mialy problemu z budzetem w F1. Ale Max chce wiecej zespolow, chce wiecej kasy i nie obchodzi go to ze moze zniszczyc F1 taka jaka ona jest teraz.
Pozdro
dz, 08.06.2009 18:51[!]
dokładnie Mair J23 , a TY Bandito nie wysuwaj tego typu opinii bo cię wyzwą od heretyków i spalą na stosie , bo właśnie chcesz cofnąć F1 do "średniowiecza". Ja w ogóle jestem zdania że ograniczanie budżetów nawet na poziom 100 mln funtów jest czymś nie do pomyslenia , F1 ma być droga ,niedorzeczna , snobistyczna i niedostępna dla każdego, tam się mają znajdować najnowsze technologie które służą tylko na jej potrzeby.Berni i Max chcą pieniędzy to niech biorą przykład z amerykanskich serii wyścigowych i zapewnią multimedialną ucztę kibicom a nie ograniczą sie do kangaroo tv. Niech zmienią przepisy w dostępności informacji teamów abyś Ty jako kibic wiedział co się dzieje , czy Button jedzie na ograniczonych obrotach czy nie, jakie ma ciśnienie w oponach , co mówi zespół do kierowcy itd,itd , tym niech sie zajmnie Berni i Max. A gdyby przepisy techniczne były jasne i stałe to by ograniczyło koszty a nie co 5 minj nowe i nowe zasady .Masz KERS teamy wydało po 60mln euro na ten twór i ani nie zwiększył on atrakcyjności a tylko narobił zamieszania , efekt taki ze tylko 2 zespoły z niego korzystają .
Seraf, 08.06.2009 19:01[!]
jezli za 100 mln funtow zrobia takie bolidy ze bd szybsze od obecnych to fakt bd to strasznie glupie widowisko...jestem za wolnoscia techniczna no oczywiscie w granicach rozsadku zeby nie bylo tak ze bolidy bd mialy 1000KM bo przy wadze okolo 600-700 kg mogloby byc za szybko. jezeli mozna stworzyc takie samo widowisko za mniejsze pieniadze to ja nie widze w tym nic zlego...
rafaello85, 08.06.2009 20:11[!]
Massa i Alonso mają 100% rację! Cieszę się, że do FOTA dołączyli też sami zawodnicy. Jestem całym sercem po stronie protestujących koncernów. To co wyprawia Mosley jest niedorzeczne! Jakim prawem odgórnie narzuca wszystkim ekipom wysokość budżetu na przyszły rok???!!! To wygląda jak próba uszczęśliwienia ich na siłę... Strasznie mnie wkurza taka ingerencja FIA:[ Myślę, że FIA i FOTA spokojnie mogłyby się dogadać, wypracować kompromis. Ale nie, bo w Mosleyu obudziły się zapędy dyktatorskie:/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca