F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FOTA uzgodniła rezygnację z KERS w sezonie 2010

Pomimo sprzeciwu BMW ustalenie to zostało wprowadzone w życie.
Michał Roszczyn, 8 czerwca 2009, wyświetlenia: 4188<< | lista | T- | T+ | >>
Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden dąży do całkowitego wycofania z użytku systemu KERS w przyszłym roku. Nie cieszy się on w obecnym sezonie zbyt dużym powodzeniem i jest uważany za zbyt kosztowny.

Jednakże nie wszyscy członkowie FOTA byli za podjęciem takiej decyzji, ponieważ zespół BMW Sauber kolejny raz wyraził aprobatę dla korzystania z systemu odzyskiwania energii kinetycznej w przyszłych latach. Niemniej większość głosów sprawiła, iż ustalenie to zostało wprowadzone w życie.

Szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział: „Głosowaliśmy za systemem KERS, ale podobnie jak w przypadku innych dotychczasowych decyzji FOTA, postąpimy w zgodzie z większością”. Chociaż obecnie KERS jest uwzględniony w regulaminie technicznym na sezon 2010, to jednak nikt nie jest zobligowany do korzystania z tegoż systemu. Nawet jeśli FIA odrzuci zmianę regulacji, tak by zakazać posiadania KERS, to porozumienie FOTA powinno wystarczyć, aby system ten nie był wykorzystywany.

W Grand Prix Turcji jedynie McLaren i Ferrari wystartowały z tym urządzeniem w swoich bolidach. Szef stajni z Marenello – Stefano Domenicali powiedział, że choć jego ekipa zainwestowała sporo czasu i wysiłku w rozwój KERS, to dla dobra większego zapadła decyzja, by porzucić ten system. Włoch spytany w niedzielną noc, czy to prawda, że zespoły dążą do rezygnacji z tej technologii, odpowiedział: „Tak, w odniesieniu do dyskusji, jaką odbyliśmy wraz z FOTA, mówimy o oszczędnościach również dla nowych zespołów. Jesteśmy jedynymi wraz z McLarenem, którzy korzystają z tego systemu. Wiele w to zainwestowaliśmy i zawsze mówiliśmy, że trudno jest kibicom zrozumieć, dlaczego kilka samochodów ma KERS, a pozostałe nie, zatem jeśli masz całkowicie logiczne podejście, jeśli jesteśmy wszyscy razem zgodni, to lepiej zrezygnować z tego”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
FOTA
Theissen M.
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 08.06.2009 20:03[!]
Coś mi się wydaje, że FOTA chciała też zagrać na nosie Mosleyowi;) Jak wiemy, Max był/jest wielkim orędownikiem tego systemu. Pierwszych kilka wyścigów pokazało, że KERS ( w obecnym formacie ) działa inaczej niż byśmy sobie tego życzyli. Tak naprawdę w większości przypadków KERS służy do obrony pozycji, a nie do zyskiwania jej. Powtarzałem tu wiele razy i powtórzę raz jeszcze - KERS wszedł zbyt szybko! To była nieprzemyślana decyzja, Mosley chciał to wprowadzić na szybko, wiadomo: "ekologia" i "oszczędność". Teraz widzimy jakie to "oszczędności"...:/ Niech FOTA wystawi rachunek za ten innowacyjny bajer. Bardzo jestem ciekaw ILE pieniędzy poszczególne ekipy zainwestowały w to badziewie.
michal2111, 08.06.2009 21:14[!]
Uff.... Dobra decyzja. KERS to niepotrzebny balast na który wymarnowano miliony dolarów. I KERS miał nadal być w dobie cięcia kosztów... Dobrze, że go żegnamy. Płakać po nim nie będę.
A.S., 08.06.2009 22:19[!]
Tak, KERS w obecnej formie zupełnie się nie sprawdził ale porzucenie go zupełnie uważam za pomysł zbyt pochopny i faktycznie FOCIE raczej chodzi o zagranie na nosie Mosleyowi, który jest orędownikiem tego systemu.
Gdyby wszyscy musieli mieć KERS sprawa była by prostsza i czytelniejsza dla kibiców. Poza tym (jak już ktoś napisał) należało by wprowadzić ograniczenie (coś wzorem przycisku power to pas w A1GP) możliwości jego użycia od kilku do kilkunastu razy w wyścigu. To rozwiązanie faktycznie mogłoby spowodować pojawienie się większej ilości wyprzedzeń w trakcie wyścigu i KERS nie służył by tylko do obrony pozycji.
marios76, 08.06.2009 23:13[!]
wielkie brawa za oszczędności... to recepta na kryzys- wdrażanie technologii za setki milionów i rezygnacja! ? NIektóre zespoły wydały na to tyle ile ma wynieść przyszłoroczny budżet!!! Dawno temu pisałem jak TO się będzie sprawować, ale cóż znaczą słowa kibica na forum, kiedy starszy pan coś wymyśli, a fantazję ma ...trzeba przyznać:)
publius, 09.06.2009 09:39[!]
Theissen stracił już w moich oczach wszystko a teraz nie mam już nic do powiedzenia. Albo ma jakiś długoterminowy plannnnnn związany z KERS. Niech se go do roweru wstawi i to najlepiej ten z McLarena bo jego to mu tylko bagażnik dociąży i taki z niego pożytek...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca