F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA: Ograniczenie budżetowe do 40 mln funtów wejdzie w życie

Po takim oświadczeniu Federacji, porozumienie z FOTA wydaje się mało prawdopodobne.
Piotr Bogucki, 16 czerwca 2009, wyświetlenia: 5618<< | lista | T- | T+ | >>
FIA stwierdziła, że jej plany dotyczące ograniczenia budżetowego do 40 milionów funtów zostaną zatwierdzone bez zmiany po tym, jak odbywające się w Londynie poniedziałkowe rozmowy przedstawicieli finansowych ciała zarządzającego oraz stowarzyszenia FOTA, które miały na celu znalezienie kompromisu, nie przyniosły żadnych efektów.

Były pewne nadzieje, że nowe zasady uzgodnione podczas zeszłotygodniowego spotkania wejdą w życie, jednak FIA jest rozczarowana efektami wczorajszych rozmów. W oświadczeniu wydanym dziś przez ciało zarządzające czytamy: „Jak zostało uzgodnione podczas spotkania 11 czerwca, eksperci finansowi FIA spotkali się z ekspertami FOTA. Niestety, przedstawiciele FOTA oświadczyli, że nie mają mandatu, aby dyskutować nad propozycją regulacji finansowych na 2010 rok złożoną przez FIA i w rzeczy samej, byli zupełnie nieprzygotowani, aby dyskutować nad przepisami”.

„W rezultacie spotkanie nie mogło osiągnąć swojego celu, jakim było porównanie zasad FIA z tymi proponowanymi przez FOTA w celu znalezienia wspólnego rozwiązania. Wobec braku odpowiedniego dialogu, propozycje finansowe FOTA zostały przedyskutowane, jednak jasnym stało się, że te nie będą w stanie zapewnić ograniczenia nakładów finansowych zespołu, który miał więcej środków, by wydawać więcej niż jego konkurenci. Kolejna wojna wydatków byłaby więc nieunikniona, zatem Regulacje Finansowe FIA zostają podtrzymane”.

FIA była coraz bardziej sfrustrowana niemożnością znalezienia rozwiązania konfliktu i w poniedziałek oskarżyła frakcje wewnątrz FOTA o celowe torpedowanie zawarcia umowy. Startujące dotychczas w F1 zespoły dostały czas do najbliższego piątku na wykreślenie warunków ze swoich zgłoszeń, ryzykując w innym przypadku brak zgody na starty w 2010 roku. Jako że jednym z warunków było odrzucenie proponowanych zasad na sezon 2010, oświadczenie FIA sprawia, że osiągnięcie porozumienia przed ostatecznym terminem wydaje się być bardzo mało prawdopodobne.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FOTA
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
wojo75, 16.06.2009 14:44[!]
quickmick nie rozumiem na jaka drogę prawną...chyba chodziło Tobie o droge prawną w przypadku telewizji transmisji organizacji ale to śmieszne bo nawet w takiej małej Polsce FOTA moze sprzedać prawa do transmisji np N-ce albo Canal plus napewno na początku nie beda to duze kwoty za prawa ...
janjaw, 16.06.2009 14:55[!]
Załóżmy taki scenariusz: w 2010 w ramach protestu wycofują się zespoły fabryczne i zostają teamy mało znaczące w sportach samochodowych; efekt : małe zainteresowanie coraz mniejsza oglądalność coraz mniej sponsorów coraz mniej pieniedzy.
zespoły takie jak Ferrari, Renault, BMW, Toyota przetrzymają; pytanie jest takie czy wytrzyma FIA?
quickmick, 16.06.2009 14:55[!]
@wojo75
Pamiętaj, że każdy z zespołów ma podpisany kontrakt z FOM, na mocy którego startuje w F1, pobiera pieniądze za transmisję telewizyjną, pobiera pieniądze na usługi logistyczne (refinansowane przez FOM) i przede wszystkim używa sformułowania "F1" w swoich materiałach promocyjnych (a prawa do tego symbolu ma FOM).
Jednym słowem - zespoły podpisują swego rodzaju zobowiązanie do startów w F1 na zasadach określonych (pod względem regulaminowym) przez FIA i (pod względem marketingowym) przez FOM.
Jestem pewien, że nie są to umowy spisane na serwetce i prawnicy FIA i FOM z przyjemnością zajmą się ich złamaniem...
Wiecej przeczytasz na ten temat tutaj: http://www.autosp.../report.php/id/75987 (ten tekst był chyba zresztą tłumaczony na f1wm.pl)
Barth, 16.06.2009 15:05[!]
@Morte
z tego co mówi FOTA ja wnioskuję, że problemem nie jest 40mln, problemem jest fakt, że to następuje nagle. Wszystkie teamy są jak najbardziej za ograniczaniem budżetów. Do tej pory nie było takich ograniczeń i zespoły producenckie razem z budżetami rozrosły się do niebotycznych rozmiarów. Przecież to nie jest tak, że Ferrari to Luca di Montezemolo, Domenicali, Raikkonen i Massa i kilku mechaników i kilku inżynierów... to przecież całe olbrzymie zaplecze, to rzesze ludzi i teraz w ciągu pół roku musisz ludzi zwolnić i sprzedać to czego za 40mln nie utrzymasz. Maksio przegina i wydaje mi się, że to po prostu kaprys tetryka, który po ucichnięciu afery dostał wiatr w żagle i chce porządzić. Pozdrawiam
Wojtek, 16.06.2009 15:21[!]
@quikmick w tym artykule berni tylko płacze, bo w przypadku odejścia koncernów sam zostaje w zupie i zostanie zjedzony przez prawników stacji tv. Po za tym jak chce wydębić kasę od któregokolwiek z koncernu za to, że jakaś tv kopiła prawa do innej serii wyścigowej??
Adam1970, 16.06.2009 15:23[!]
@quickmick-dokładnie.
Ponadto sądzę że spór poszedł zbyt mocno w stronę ambicjonalną. Przecież nikt nie powiedział "nie" ograniczeniom budżetowym, lecz silna terapia wstrząsowa Mosleya i jego apodyktyczność nie mogła podobać się FOTA. Padło niepotrzebnie wiele mocnych słów i wygląda to bardziej na wojnę w piaskownicy dużych chłopców. Montezemolo tak się napuszył,że gdy Max nie ustąpi nawet o jotę z proponowanych 40 mln to Luca będzie musiał zabrać swoje grabki i pójść do domu pokonany. Wierzę jednak, że chłopcy dojdą do porozumienia.
meszek, 16.06.2009 16:05[!]
Im dłuzej trwa ten konflikt wydaje mi się ze celem Maxa jest k pozbycie się teamów fabrycznych i to co widzimy od jakiegoś czasu zmierza w tą stronę .Wiadomo jest , zeby wszystkie zespoły FOTA odeszły na raz to zrobił się wielki szum ,a do tego istniałaby możliwość utworzenia nowej wlasnej serii wyścigowej . Dlatego FIA dązyła w pierwszym względzie do skłucenia FOTA i to im się udało (Williams ,FI ) następnym krokiem było bezwarunkowe zgłoszenie na następny sezon SF oraz Red Bullów czy to przypadek ? Teraż mówi się ze niektórzy nie chcą wspólpracy z FIA,a do tego ile to nowych zespoow jest nie pocieszonych z werdyktu FIA i kto wie czy takie zespoły jak BMW, Renault zobaczymy w przyszłym sezonie ? Ale mam nadzieję ze mimo wszystko jedność FOTA okaze sie silniejsza od intryg ze strony FIA i FOM
Anderis, 16.06.2009 16:19[!]
Czy F1 stanie się drugim GP2?
- Przypominam, że z limitu budżetowego wyjęte są wydatki na silniki, marketing, pensje dla kierowców, programy dla młodych kierowców i pensja dla jednej osoby z kierownictwa technicznego zespołu. To wszystko sprawia, że faktyczny budżet zespołu F1 będzie musiał wynosić conajmniej około 55-60 milionów funtów, a niektóre zespoły będą spokojnie mogły wydawać nawet i 100 milionów funtów. To kilkadziesiąt razy więcej, niż budżet zespołu w GP2. Do tego limit budżetowy oznacza, że nie będzie konieczna dalsza standaryzacja w celu sztucznej redukcji kosztów (już na przyszły sezon dla zespołów z ograniczonymi budżetami regulamin techniczny będzie dawał większą wolność), więc nie ma szans, żeby wszyscy jeździli podobnymi bolidami. Nie po to FIA zakazała stosowania klienckich nadwozi...
Czy F1 straci na popularności po odejściu koncernów?
- Ponad 70% fanów deklaruje, że nadal będzie oglądać F1 po odejściu koncernów samochodowych. Z tych niecałych 30% pewnie conajmniej część zdecyduje się jednak oglądać F1, gdy emocje związane ze sporem opadną, lub będą oglądać wyścigi z czystej ciekawości. Spadek zainteresowania F1 może i będzie, ale chwilowy, bo to sama nazwa F1 przyciąga zainteresowanie, F1 zawsze była popularna, niezależnie od tego, kto tam jeździł (15 lat temu nie było koncernów w F1).
Czy nowe zespoły są zbyt anonimowe, by dostać szansę w F1?
- Nawet Ferrari zaczynało kiedyś od zera. 90% fanów F1 chce oglądać w przyszłym sezonie więcej zespołów, a skądś te zespoły muszą się brać.
sneer, 16.06.2009 16:31[!]
Cóż... koncerny odejdą z F1, nowa seria nie powstanie. Wejdą nowe zespoły, na razie odrzucone. Ferrari za dwa, trzy lata przeprosi się z F1 i powróci. Albo i nawet zostanie. F1 będzie z powrotem tym czym była - ściganiem się, a nie realizowaniem interesów wielkich firm. Brawo Max.
ergie, 16.06.2009 18:23[!]
Anderis z ust mi to wyjąłeś

A jeśli chodzi o Starego Poczciwego Maksia, to jego zamiłowanie do ostrej jazdy w życiu prywatnym jak najbardziej pozwala mu decydować o ostrej jeździe na torze ;)
qwertz, 16.06.2009 19:33[!]
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeśli koncerny zostaną w F1 z zasadami FIA, będą wydawać tylko te 40mln... coś mi się wydaje, że zaczną powstawać firmy-córki które za symboliczne stawki zastąpią większą część zaplecza badawczego zespołów.
inna opcja zaplecze będzie finansowane z budżetu nie zespołu tylko koncernu, rzekomo do wykorzystania w samochodach drogowych (czyli zamiast F1 poligonem doświadczalnym dla pojazdów cywilnych, samochody poligonem dla F1).
W każdym razie jestem pewny, że byłyby z tym jakieś lewe interesy.

A procesowanie się z FOM? oczywiście nie wiadomo jak skonstruowane są umowy, ale co może zrobić dziadek gdy nową serię założy nie FOTA, a ABCD(cokolwiek miałoby to znaczyć), i startowały by nie Ferrari, BMW, Toyota(pod swoimi nazwami handlowymi), a (co za zbieg okoliczności) ci sami ludzie, w zespołach: AAA, BBB, CCC. No ale podkreślam, że nie znam umów.
Problem pojawiłby się u zespołów które podpisały cyrograf, ale nie wydaje mi się, że nie potrafiliby się oni z tego wykręcić.

Przecież ograniczanie budżetów można by rozciągnąć w czasie, i co rok, przy takim samym regulaminie technicznym obcinać kasę o kilkadziesiąt miliomów (no, chyba że dziadki myślą, że już długo nie pociągną i chcą to wszystko jeszcze efektownie rozpiep...)
RaF1al, 16.06.2009 21:00[!]
Ciekawe jak są podpisane umowy na dostarczenie np. silników Renault już poinformował Red Bulla, żeby brali pod uwagę innego dostawcę, do tego Renault traci głównego sponsora ING i muszą go kimś zastąpić, ale kim? Więc odejście w takie sytuacji im będzie na rękę. Toyota w tym roku się przebudziła, ale już się pojawiały informacje, że ten rok jest graniczny i muszą osiągnąć sukces, żeby zostać na kolejny rok. Więc zwalenie wszystkiego na FIA będzie im też na rękę, ale wtedy co z Williamsem, który ma ich silniki. Co z Force India, która ma silniki Mercedesa, STR, gdy wycofa się Ferrari itd. czy Cosworth będzie wstanie dostarczyć tyle silników? I kto za to wszystko zapłaci?

Powstanie nowej serii jest chyba mało realne, to gdzie teraz jest F1 to jakaś masakra, można mieć już tylko nadzieję, że gorzej być już nie może i teraz będzie już tylko lepiej. Chyba, że FOTA się nie dogada z FIA i wszyscy spotkają się w sądzie + Bernie Ecclestone, ma na bank tak podpisane umowy, że zespołom będzie ciężko się z nich wymigać i ktoś będzie musiał za to zapłacić.
michal2111, 16.06.2009 21:08[!]
Naprawdę, przedobrzyli z 40 milionami. I co teraz? Rozłam, odchodzenie zespołów, a może dostosowanie się.
Wiem jedno. Dzięki zabiegom FIA F1 zmienia się w GP1 :-/

PS.Z Mosleyem na Księżyc!
YAHoO, 16.06.2009 21:24[!]
O ile sama idea budżetu nie jest zła, to chyba najgorszą rzeczą jest nagły przeskok z 400 mln do jednej dziesiątej tej sumy.. Nie wiem co im szkodzi 'przełożyć' te 40mln do 2010, w ostateczności do 2011, a w międzyczasie stopniowo zmniejszać budżety ?
piotrn, 16.06.2009 22:13[!]
@Anderis

A jakie jest źródło tych danych o preferencjach fanów F1 ? Też bym chętnie przeczytał
kusza, 16.06.2009 22:40[!]
A czy dostawca silnikow musi byc jednoczesnie teamem w F1? Przyklad Mecachrome.
RaF1al, 16.06.2009 23:06[!]
piotrn -> F1 Racing pytało czytelników co myślą na temat odejść itd. i w ostatnim nr znajdziesz te dane.
Filek, 16.06.2009 23:29[!]
Jak wy sobie to wszystko wyobrażacie,że nie z tego nie z owego powstanie nowa seria wyścigowa? Przeciez wszystko co na świecie rozgrywane jest pod egida FIA,a więc dziadki maja najwiecej do powiedzenia. Przeciez to naprawde nie takie proste,pomijajac inne aspekty tej kłotni. Dla mnie widzę,że FOTA kompletnie nie jest przygotowana do wojny. Stawiaja tylko historię marek i nazwy teamów na szali. Dla mnie potrzebna jest secesja ,nowe teamy i zobaczycie ,że bedzie ok. Dla wyścigów lepiej obojętnie jak sie teamy nazywają, może czerwień, red,albo jeszcze black itp. Uważam,że nie ma ścigania i coś z tym trzeba zrobić. kasą sie nie interesuję,ich kasą, bo mnie stać i to słabo na abonament za polsat.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca