F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mosley gotowy na kompromis w kilku kwestiach (aktualizacja)

Nie wycofa się jednak z ostatecznego terminu potwierdzenia zgłoszeń na przyszły sezon.
Marek Roczniak, 17 czerwca 2009, wyświetlenia: 4916<< | lista | T- | T+ | >>
W odpowiedzi na list otrzymany wczoraj od FOTA, prezydent FIA – Max Mosley zapowiedział, że nie wycofa się z ostatecznego terminu potwierdzenia zgłoszeń na przyszły sezon, który został wyznaczony na najbliższy piątek, ale zasugerował, że jest gotowy na kompromis w innych kwestiach.

O powodach niemożności opóźnienia ostatecznego terminu dla zgłoszeń, aby móc wynegocjować nowe porozumienie Concorde, Mosley napisał: „Jeśli zaczniemy teraz modyfikować zapisy dotyczące zarządzania w Concorde Agreement z 1998 roku, rozpocznie się długa dyskusja. Nie ma już na to czasu, ponieważ najpóźniej w piątek musimy odpowiedzieć pozostałym ekipom, które złożyły zgłoszenia do sezonu 2010”.

„Nasza propozycja jest więc taka, aby wszystkie zainteresowane strony zaakceptowały zapisy dotyczące zarządzania z 1998 roku na zasadzie wymiany listów. Możemy potem wynegocjować nowe Concorde Agreement pod ochroną porozumienia z 1998 roku. W końcu żyliśmy z tymi zapisami przez ponad 10 lat i kilka dodatkowych tygodni lub miesięcy nie powinno stanowić problemu”.

Odnośnie sugestii FOTA, że niezależni księgowi powinni zostać wyznaczeni do pilnowania wywiązywania się z ograniczenia budżetu, Mosley napisał, że taki pomysł został już wcześniej zaproponowany przez ciało zarządzające F1. Ponadto nadal domaga się, aby zespoły należące do FOTA zaakceptowały na teraz ograniczenie wydatków do 40 milionów funtów, zanim w kolejnych tygodniach odbędą się rozmowy nad ewentualną zmianą tego zapisu.

Mosley potwierdził też, że nie będzie dwóch zestawów zasad w sezonie 2010, co budziło największe zastrzeżenia FOTA. Dodał jednak, że nie może spełnić innej prośby stowarzyszenia zespołów F1 o dostrojeniu silników Coswortha do obecnych przepisów, tak więc będą one używane według zasad z 2006 roku, ponieważ „firma ta nie ma ani odpowiednich zasobów, ani wystarczającej ilości czasu, aby dostroić je do nowych regulacji”.

Aktualizacja: W opublikowanej pod koniec dnia wiadomości serwis AUTOSPORT podał jeszcze kilka innych kwestii, w których Mosley jest gotowy pójść na kompromis. Są to gotowość do przedyskutowania zasad funkcjonowania Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA, a także usunięcie kontrowersyjnego Aneksu 5 z Regulacji Sportowych na sezon 2010, który zdaniem FOTA dawał FIA możliwość narzucenia dowolnych przepisów.

W kwestiach finansowych Mosley podkreślił ciągłą gotowość do powiększenia ograniczenia budżetu do 100 milionów euro w 2010 roku, o ile zespoły zgodzą się na późniejsze obniżenie tegoż do 45 mln. Ponadto jeśli chodzi o sprawy techniczne wyraził chęć pozostawienia obecnych zasad dotyczących ruchomych skrzydeł, rezygnacji z przyzwolenia na napęd na cztery koła, pozostawienia ogrzewaczy opon i utrzymania obecnych zasad dotyczących silników (z wyjątkiem klienckich jednostek Cosworth), skrzyni biegów oraz ograniczenia testów.

Zespoły należące do FOTA mają 48 godzin na odesłanie listów z miejscem na podpis stwierdzający porzucenie przez nie warunków potwierdzenia zgłoszeń na sezon 2010 i akceptację propozycji FIA, jeśli nie chcą stracić miejsca w stawce.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
06.02.2017  Mosley obawia się, że zmiany w przepisach zaprowadzą F1 w złym kierunku
05.02.2017  Mosley: Liberty nie powinno było odsuwać od władzy Ecclestone'a
03.01.2016  Newey: W 2009 roku Mosley chciał dać nauczkę Ferrari i McLarenowi
19.10.2015  Mosley: Formuła 1 potrzebuje niezależnego dostawcy silników
Tagi:
Mosley M.
FIA
FOTA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
YAHoO, 17.06.2009 21:17[!]
Max domagał się jednakowych zasad dla wszystkich, a tu taki zonk z silnikami Coswortha... Parodia :D
Dżejson, 17.06.2009 22:51[!]
Ale przecież czym się silniki Coswortha z 2006 różnią od obecnych ? Że kręcił się do 24k obrotów, a obecne do 18 ? Tylko że obecne wytrzymują spokojnie 2 pełne weekendy wyścigowe, a pewnie i więcej, natomiast Cosworth przy takich obrotach był maksymalnie wyżyłowany. Flavio powiedział kiedyś, że gdyby nie zamrożenie silników, te kręciłyby się teraz do ok. 27k obrotów. Niech Max zdejmie po prostu ograniczenie obrotów (co zresztą planował w wersji beta regulaminu na 2010) i będzie po problemie. Cosworth na razie ma niby przewagę, ale nie będzie miał zasobów żeby ją utrzymać :)
Hindus, 17.06.2009 23:49[!]
brak mi juz po prostu slow zal
Kamikadze2000, 18.06.2009 11:56[!]
No jeśli stanie się to faktem, powinniśmy być troszkę spokojniejsi o przyszłość tego sportu.

Ale z tymi silnikami Cosworth trochę przesadził!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca