F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Heidfeld i Alonso o sporze i możliwości opuszczenia F1

Nick Heidfeld: "Jeśli taki stan rzeczy będzie trwał dalej, może to zaszkodzić sportowi".
Michał Roszczyn, 18 czerwca 2009, wyświetlenia: 3370<< | lista | T- | T+ | >>
Nick Heidfeld uważa, że obecny spór pomiędzy FIA i FOTA dotyczący regulacji na sezon 2010 jest niszczący dla Formuły 1.

„Myślę, że rozpoczęła się faza, która jest szkodliwa dla F1” – powiedział kierowca zespołu BMW Sauber. „Wielu ludziom się to nie podoba. Zrozumiałe jest, że istnieją różne punkty widzenia w pewnych kwestiach, ale jeśli taki stan rzeczy będzie trwał dalej, może to zaszkodzić sportowi”.

„Oczywiście staram się temu przyglądać, ale to nie jest łatwe, ponieważ czasami pojawiają się nowe wiadomości co kilka godzin. Jest to bardzo interesujące, ale też bardzo trudne, by zrozumieć, co tak naprawdę się dzieje – o czym wiemy, a co się tam dzieje w rzeczywistości. Myślę, że w chwili obecnej nikt nie wie, jak się potoczą sprawy. Ja niczego nie oczekuję. Mam nadzieję, że znajdzie się jutro rozwiązanie, ale niczym nie byłbym zaskoczony”.

Heidfeld spytany czy przystąpiłby wraz ze swoim zespołem do rywalizacji w alternatywnych mistrzostwach, czy może zostałby w Formule 1, gdzie nie byłoby już wielkich producentów odpowiedział, że decyzja nie byłaby łatwa. „Cóż, po pierwsze nie mogę nic powiedzieć na temat mojej sytuacji z kontraktem. Po drugie musiałbym przede wszystkim widzieć, jak się przedstawia sytuacja – jakie zespoły będą uczestniczyć w której serii i jeszcze kilka innych rzeczy. Nie jest tak łatwo odpowiedzieć. Jak już powiedziałem podczas ostatniego grand prix, naturalnym celem każdego kierowcy jest ściganie się w najwyższej serii z najlepszymi zespołami i najlepszymi kierowcami”.

Niemiec zasugerował, że nowe mistrzostwa z producentami samochodów byłyby zapewne najsilniejsze i tym samym chciałby w nich uczestniczyć. Spytany, czy jest zmartwiony sytuacją polityczną rujnującą F1, odpowiedział: „Jeśli jesteś bardzo uzależniony od nazwy F1 – to tak. Jednak gdy mówi się o najwyższej serii, nie będącej F1 – trochę mniej, bo jeśli producenci przejdą do innej serii, może być ona bardzo silna, nawet jeśli nie będzie się nazywać Formuła 1”.

Fernando Alonso wtóruje Heidfeldowi, twierdząc, że byłby gotów odejść z Formuły 1, gdzie nie rywalizowałyby już najlepsze zespoły i najlepsi kierowcy na świecie, ale również ma nadzieję, iż spór pomiędzy FIA i FOTA zostanie zakończony pozytywnie.

„Zawsze jestem optymistą i naprawdę mam nadzieję, że zostanie znalezione rozwiązanie, choć wiem, że są to trudne czasy” – powiedział kierowca Renault. „Jest to moment krytyczny dla Formuły 1 i musimy być gotowi na jutrzejszy dzień. Popieram zespoły FOTA, które wykonały ogrom pracy w ostatnich latach dla Formuły 1. Mamy kontrakty z naszymi ekipami, więc będziemy z nimi do końca”.

„Dla mnie przynajmniej, Formuła 1 z małymi zespołami i nieznanymi kierowcami nie jest atrakcyjna. Chcemy konkurować z najlepszymi drużynami na świecie z najwyższą technologią, wszyscy chcemy konkurować z najlepszymi kierowcami, tak jest w Formule 1, ale jeśli od przyszłego roku to się zmieni, to wówczas na pewno nie będzie to już ta sama kategoria”.

„Nie mam zamiaru przejść na emeryturę, będę jeździł w innych mistrzostwach, jak nie w nowej serii, to gdzie indziej – nowa Formuła 1 z małymi zespołami nie jest tym, co kochaliśmy przez ostatnie 60 lat. Jest więcej kategorii i mam nadzieję znaleźć coś atrakcyjnego poza F1, poza Europą. Mam dopiero 27 lat. Jednak nie zamykam za sobą żadnych drzwi i jak już mówiłem mam nadzieję, że jutro usłyszymy dobre wieści i cała ta sytuacja nie będzie już mieć znaczenia”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
Heidfeld N.
Alonso F.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 18.06.2009 19:36[!]
I te wypowiedzi dowodzą, że Max i spółka dzięki swoim zagrywkom stracą nie dość, że najlepszych konstruktorów to i najlepszych kierowców.
YAHoO, 18.06.2009 19:37[!]
Normalne, że popierają swoje zespoły... To tak jakby Domenicali powiedział "Montezemolo gada od rzeczy, FIA ma rację!"
Maraz, 18.06.2009 19:46[!]
I to jest właśnie smutne, że kierowcy też są wciągani w to bagno, ale w końcu mają podpisane kontrakty, to muszą trzymać stronę swoich, nawet jeśli któryś wolałby zostać w F1.
buran, 18.06.2009 20:12[!]
ciekawe co powiedziałby JPM w takiej sytuacji gdyby był jeszcze w F1.
bicampeon, 18.06.2009 20:17[!]
Jak to co? Proste - F**ing politicians what a f***ing idiots!
Kamikadze2000, 19.06.2009 10:48[!]
Już lepiej, żeby Formuła 1 przestała istnieć, aniżeli miałyby istnieć dwie serie. Wówczas Ameryka mogłaby na tym nieźle skorzystać.
nickolas, 19.06.2009 11:06[!]
Alonso trochę przekręca fakty: "przez 60 lat" były same duże zespoły???
To jakieś nieporozumienie totalne - słowa propaganda - I to mówi kierowca F1?!
On chyba historii nie czytał? W gruncie rzeczy F1 bez FOTA to byłby powrót do podstaw!

Tylko pomyślcie o takich ekipach jak Lotus, Tyrrell, Brabham czy nawet Benetton albo Arrows?
Czy to byli jacyś giganci tego sportu???
Odpowiedzcie sobie sami...
Adam1970, 19.06.2009 13:57[!]
@bicampeon
Padłem :)))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca