F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FOTA decyduje się na odejście z Formuły Jeden!

Stowarzyszenie zrzeszające osiem zespołów F1 stworzy własną serię.
Piotr Bogucki, 19 czerwca 2009, wyświetlenia: 19071<< | lista | T- | T+ | >>
Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden ogłosiło w czwartkową noc, że przygotowuje się do stworzenia własnych mistrzostw. Po czterogodzinnym spotkaniu w fabryce Renault w Enstone, ośmioro członków FOTA – Ferrari, McLaren, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn, Red Bull Racing oraz Scuderia Toro Rosso – powiedziało, że czują się sfrustrowani postawą FIA wobec ich organizacji, i że nie mają innej opcji, jak stworzenie własnej serii wyścigowej.

„Zespoły nie mogą ciągle zgadzać się na kompromisy w kwestii fundamentalnych wartości sportu i odrzuciły zalecenie zmiany swoich warunkowych zgłoszeń do mistrzostw świata 2010” – czytamy w oświadczeniu wydanym przez FOTA. „Zespoły te nie mają więc innej alternatywy, jak rozpocząć przygotowania do nowych mistrzostw, które odzwierciedlać będą wartości ich uczestników oraz partnerów. Seria ta będzie posiadała przejrzyste zarządzanie, pojedynczy zestaw zasad, zachęcała więcej uczestników oraz słuchała życzeń swoich fanów, włączając w to niższe opłaty dla widzów na całym świecie, partnerów oraz innych ważnych akcjonariuszy. Najwięksi kierowcy, gwiazdy, marki, sponsorzy, promotorzy i firmy historycznie powiązane z najwyższym szczeblem motosportu – wszyscy będą mieli okazję zaistnieć w nowej serii”.

Zespoły F1 dostały czas do piątku wieczorem na wycofanie swoich warunków dołączonych do prowizorycznych zgłoszeń, które wysłały na początku tego miesiąca, w innym wypadku ryzykując wykluczeniem ze stawki w 2010 roku. Prezydent FIA – Max Mosley napisał wczoraj do zespołów list, w którym proponował im pewne koncesje, których domagały się w kwestii zarządzania sportem, ale dał jasno do zrozumienia, że trzyma się wciąż planu wprowadzenia ograniczeń budżetowych.

W liście tym Mosley namawiał również zespoły na zapisanie się do mistrzostw przed wybraniem ostatecznej wersji zasad wraz z poprawionym Porozumieniem Concorde (Concorde Agreement). W odpowiedzi na ten list zespoły spotkały się w głównej siedzibie zespołu Renault w Enstone w czwartkowy wieczór na długotrwałe rozmowy, gdzie w końcu zdecydowano, że nie ma szans, aby osiągnąć kompromisowe rozwiązanie z FIA. Zespoły wyraziły swoją frustrację faktem, że ich starania o próbę naprawienia F1 były odrzucane przez ciało zarządzające i właściciela praw komercyjnych.

„Odkąd we wrześniu utworzone zostało stowarzyszenie FOTA, zespoły pracowały wspólnie i próbowały zachęcić FIA oraz właściciela praw komercyjnych do rozwoju i poprawy sportu” – stwierdza oświadczenie. „Bezprecedensowy kryzys finansowy na świecie niechybnie postawił wielkie wyzwania przed społecznością F1. FOTA jest dumna, że poczyniła największe kroki w celu ograniczenia kosztów w historii naszego sportu. W szczególności zespoły producentów samochodowych okazały wsparcie dla zespołów niezależnych, z których kilka prawdopodobnie nie mogłoby uczestniczyć w mistrzostwach, gdyby nie inicjatywa FOTA. Zespoły FOTA w dalszej kolejności zgodziły się na znaczące i dobrowolne cięcia kosztów, które stanowią utrzymywalny model na przyszłość. W świetle poczynionych starań wszystkie zespoły potwierdziły FIA oraz właścicielowi praw komercyjnych, że są gotowe związać się ze sportem do końca 2012 roku”.

„FIA oraz właściciel praw komercyjnych prowadzili kampanię, mającą na celu podzielenie FOTA. Życzenia większości zespołów są ignorowane. Ponadto, dziesiątki milionów dolarów nie zostały wypłacone wielu zespołom przez właściciela praw komercyjnych, sięgając aż 2006 roku. Pomimo tego, oraz niesprzyjającego środowiska, FOTA naprawdę szukała kompromisu”.

Oświadczenie FOTA wydaje się mieć nieunikniony wpływ na Grand Prix Wielkiej Brytanii, które odbędzie się po raz ostatni na torze Silverstone w ten weekend, i na którym jutro pojawić ma się Mosley. Z uwagi na fakt, że stanowisko FOTA wydaje się nie zostawiać już miejsca na możliwą umowę, prawdopodobnym jest, że więcej zespołów zostanie dodanych do listy zgłoszeń do mistrzostw FIA Formuły 1 w 2010 roku. Wpisanie na niej Ferrari, Red Bull Racing oraz Scuderii Toro Rosso wciąż podlega dyskusji, jednakże FIA twierdzi, że zespoły te zaangażowały się w F1 w umowie, którą podpisały kilka lat temu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
F1 ogólnie
FOTA
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
YAHoO, 19.06.2009 22:04[!]
bieda – to – bieda.
Hahaha, nie ma co, trafna uwaga ! :D :D


@fordern:
Jeszcze nie wiadomo czy powstanie a Ty już się pytasz o transmisję... :P
alhan, 19.06.2009 22:31[!]
@ akkim twoje komentarze są genialne ;D Może dobrze byłoby stworzyć rubryczkę "F1 okiem akkima"?
NEO86, 19.06.2009 22:35[!]
Świetna decyzja FOTA. Popieram ją w 100%. FOTA pokazała że ma jaja i nie da się robić więcej w jajo a przy okazji utarła nosa tym dziadkom.BRAWO FOTA
ciociahela, 19.06.2009 23:18[!]
alhan >> Jeżeli miałby się tylko tam wpisywać to jestem za. ;]
temal, 19.06.2009 23:22[!]
oby mosley spadł na same dno bo tak teraz ta sytuacja wygląda, mogli sie zgodzić na te 100 baniek i przez rok mieli by czas do namysłu ci w lewo ci w prawo i bida.
ja jeszcze wierzę w porozumienie przynajmniej w odejście maxa to załagodziłoby wszelkie spory
NEO86, 19.06.2009 23:30[!]
Mosley musi odejść
ergie, 20.06.2009 00:19[!]
alhan> prędkość to nie wszystko, bo gdyby tak było to ścigali by się z silnikami rakietowymi na słonym jeziorze. Problem w tym że te 8 zespołów chce sobie zapewnić nietykalność przez ustalanie zasad gry. Wiele razy prz3erabialiśmy takie rzeczy i przerabiamy obecnie 9patrz korporacje zawodowe, czy jeszcze niedawno cechy rzemieślnicze) Do zabawy opuszczamy tylko tych których uda się pokonać, rację mają Ci co wkładają większą kasę itd itp. Poza tym tu chodzi o zneutralizowanie koncernów, które w świecie narzucają rozwiązania techniczne dające im maksymalny zysk, a nie optymalne rozwiązania. Chcą rządzić niech zakładają swoją serię i niech wygra lepszy.
pawlok1, 20.06.2009 01:11[!]
No smutno sie stalo!!!, ale wbrew opini wiekszosci forumowiczow obiektywnie stwierdzam ze to FIA ma lepsze incencje dotyczace przyszlosci rozgrywek samochodow jednomiescowych! Ferrari to legenda! Ale to teraz fiat!. Toyota, Renalult, BWW produkuje samochody, ktore mozna bylo by krotko okreslic dupowozami. Ale zeby dodac tym produktom markedgowych przyslowiowych jaj beda nie zalowali kasy zeby nawet ze zwyklego disela zrobic hiper szypkego, super hipers z radiem CD traction control, ASP, ABS. Kibicuje Fia bo chcialbym, zeby dzieki krysysowi upadly wielkie koncerny i powstaly Nowe! Lepsze!

No tak ale my wszyscy kochamy nasze tayoty yarisy, renaulty Megane i wszechobecne BMW zeby kibicowac nowej skromnej seri wyscigowej ktora na polu walki pokaze kto jest lepszy (Tzn kto ma wieksza sprzedaz, kto ma wiecej sponsorow)

A progos! Chyba niepotrzegnie Alonso zdobyl dwa tytuly, zebysmy musieli codziennie mijac samochody ktore na dachu maja oznaczenie L a w bagazniku napis Clio zebusmy musieli egzeksowac osiagi tej marki! Ale to przeciez Renulut! Nie bede sie rozwodzil na temat toyoty bo nie warta jest tego :

A ogólnie chodzi,ze racja racji koncernow jest proporconalna co kasy ktore one posiadaja :)
YAHoO, 20.06.2009 10:12[!]
Kibicuje Fia bo chcialbym, zeby dzieki krysysowi upadly wielkie koncerny i powstaly Nowe! Lepsze!
Wierz mi, nie chciałbyś aby koncerny upadły... Gdyby tak było musiałbyś się przerzucić na rower a zimą byś jeździł na skuterze ;] Chyba, że na prawdę uważasz, że nie ma problemu w stworzeniu nowego koncernu, który byłby wielkości VW/GM/FIAT'a...

Ferrari to legenda! Ale to teraz fiat!
W takim razie Porsche i Bugatti to szrot bo to VW, Lambo to chłam bo to Audi, Lexus można przyrównać do 50-letniej zniszczonej kanapy bo to w końcu Toyota, a Rolls-Royce'a kupują tylko frajerzy bo to BMW.. Czyli dochodzimy do wniosku, że nie ma ani sportowych samochodów ani limuzyn.
Ad@m, 20.06.2009 10:26[!]
"..ze zwyklego disela zrobic hiper szypkego, super hipers z radiem CD traction control, ASP, ABS.." - bez komentarza, zresztą jak 3/4 rzeczy w twoim poście. Daruj sobie takie wypowiedzi, pomożesz sobie i nam.

Chcą być niezależni i tyle. Popieram w 100%. Niech oni sami między sobą ustalają ile kasy mają wydać i jakie mają być przepisy z tego względu że tak naprawdę oni mogą to najlepiej ocenić. Jak dla mnie bardzo dobrze: podobają mi się wyścigi z najwyższej półki, najlepsi kierowcy, najszybsze bolidy. Prosta sprawa. Jeśli ktoś uważa za ciekawy dla siebie wyścig standardowych bolidów, jego rzecz i gust.
paolo, 20.06.2009 13:40[!]
Nie będzie żadnej Formuły FOTA czy Montezuma Grand Prix. Widać w Polsce demokracja młoda, eurowybory były mało nagłośnione, a ostatnie porządne obrzucanie się błotem było parę lat temu i społeczeństwo nie rozpoznaje porządnej kampanii wyborczej. Kto wygra w jesiennych wyborach ten zdecyduje, jak będzie wyglądała F1 i tyle. FOTA, a raczej ludzie których reprezentuje czyli panowie Markiz M, Briatore, Mateschitz (Horner to korporacyjny chłopak na posyłki, podobnie Theissen, Howett i Whitmarsh) i grube szychy z zarządów Daimlera, BMW i Toyoty + mędrcy Brawn i Fry poprą kontrkandydata Maxa albo może nawet zgłoszą własnego. Ostatni bojkot rozmów przez FOTA oznacza, że miarka się Maxowi przebrała i producenci nie mają zamiaru z nim dalej rozmawiać ani go tolerować i zrobią wszystko, żeby musiał odejść. Będą się obrzucać publicznie błotem, przekupywać wyborców (nie zdziwię się jeśli pod siedzibą PZM w Warszawie pojawią się nowe Toyoty i jakieś BMW) i tak do jesieni. Moim skromnym zdaniem na razie jest 50/50 bo FOTA może i ma więcej atutów w ręku, ale Max po "biczowaniu" jeszcze rok temu był na padoku persona non grata, a teraz jest rozchwytywany i znowu potrząsa szabelką. Jakby nie było kampania ruszyła na dobre i być może w eurowyborach zbok o faszystowskich korzeniach i upodobaniach nie miałby szans, ale w wyborach na szefa FIA jego szanse z zerowych rok temu wzrosły do niebezpiecznie (dla FOTA) wysokich. Innymi słowy do jesieni mamy rozłam.
ICEMANPK1, 20.06.2009 15:29[!]
sporo wieszczy tu :)
ergie, 20.06.2009 20:06[!]
Yahoo> Porsche od jakiegoś czasu to faktycznie taki lepszy Holzwagenik, Bugatti to ino emblemacik, Lambo to tylko Audi i nic więcej, Lexus to mydlenie oczu dla nowobogackich, Rolls to niestety lepsza BMWka. A jeśli chodzi o prawdziwe auta sportowe to może słyszałeś np. o Koenigseggu. Z lymuzynamy jest gorzej ale to tylko wozidła dla bogaczy więc koncerny na tym zyskują tłukąc prawielymuzyny pod wykupionymi markami. A najlepszym numerem dla mnie jest Jaguar należący do grupy TATA :) Mam nadzieję, że mój ulubiony Saab wróci na szwedzkie łono wykupiony z rąk GMa przez Koenigsegga i będziemy mieli znowu radość z samochodów tej marki.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca