F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA potwierdziła listę startową F1 na sezon 2010

Nie będzie ograniczenia budżetów zespołów czy zakazu tankowania paliwa podczas wyścigów.
Marek Roczniak, 24 czerwca 2009, zmieniony 17.08.2009 14:40, wyświetlenia: 13858<< | lista | T- | T+ | >>
FIA potwierdziła oficjalnie, że groźba rozłamu w Formule 1 została zażegnana po tym, jak podczas dzisiejszych obrad Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w Paryżu osiągnięte zostało porozumienie pomiędzy zespołami należącymi do stowarzyszenia FOTA a ciałem zarządzającym sportem. Opublikowana została także ostateczna lista startowa na sezon 2010.

Jeśli chodzi o przepisy, to w przyszłym roku będą obowiązywały regulaminy z obecnego sezonu, ale z uwzględnieniem zmian uzgodnionych przed dniem 29 kwietnia 2009 roku. Nie będzie więc: ograniczenia budżetów zespołów, zakazu tankowania paliwa podczas wyścigów i zwiększenia minimalnej wagi bolidów (zespoły FOTA uzgodniły rezygnację z KERS, a więc nie jest to już konieczne).

W zamian za rezygnację z ograniczenia budżetów, zespoły w ciągu najbliższych dwóch lat zobowiązały się zredukować swoje wydatki związane z udziałem w mistrzostwach do poziomu, jaki był na początku lat 90. ubiegłego stulecia. Zespoły należące do producentów samochodów zgodziły się również na zapewnienie wsparcia technicznego trzem nowym ekipom wybranym na sezon 2010.

Ponadto zespoły fabryczne zgodziły się na to, aby FIA nieprzerwanie kontynuowała pełnienie roli ciała zarządzającego tym sportem. Zobowiązały się także do wypełnienia porozumień komercyjnych związanych z udziałem w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden FIA do sezonu 2012 włącznie i zgodziły się na wynegocjowanie przedłużenia tego kontraktu przed końcem tego okresu. Wszystkie zespoły podporządkują się poprawionej wersji Concorde Agreement z 1998 roku.

W związku z powyższymi ustaleniami i przy perspektywie zapewnienia Formule 1 stabilnej przyszłości, szef FIA – Max Mosley potwierdził swój zamiar nie ubiegania się o reelekcję w wyborach, które odbędą się w październiku bieżącego roku.

Lista zespołów wybranych na sezon 2010
P.Zespół Konstruktor 
1.Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari 
2.Vodafone McLaren Mercedes McLaren Mercedes 
3.BMW Sauber F1 Team** BMW Sauber 
4.Renault F1 Team Renault 
5.Panasonic Toyota Racing Toyota 
6.Scuderia Toro Rosso STR * 
7.Red Bull Racing RBR * 
8.AT&T Williams Williams Toyota 
9.Force India F1 Team Force India Mercedes 
10.Brawn GP Formula One Team Brawn * 
11.Campos Meta Team Campos Cosworth 
12.Manor Grand Prix Manor Cosworth 
13.Team US F1 Team US F1 Cosworth 
* - dostawca silników nie został jeszcze podany
** - BMW ogłosiło później decyzję o wycofaniu się po sezonie 2009
Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
Tagi:
FIA
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
AdamSlomek, 25.06.2009 01:17[!]
I z czego tu się cieszyć?? Z tego że dalej grube miliony będą pakowane w nikomu nie potrzebną aerodynamikę?? Z tego, że zużycie paliwa przez ZAMROŻONE silniki nie będzie miało znaczenia, bo przecież można się dotankować?? Co wspólnego ze sportem ma sytuacja, w której bogatszy częściej zwycięża?? Nigdy nie byłem za budżetem 40 mln, ale kompromis 80-100mln z mniejszą wolnością był możliwy do wynegocjowania. Tylko że obie strony chciały zgarnąć wszystko. Max się przejechał, bo myślał, że Brawn i Toro Roso skapitulują, no ale oni mieli trochę związane ręce, no i wyszło na to, że ten pistolet przystawiony do skroni Maxa Mosleya jest naładowany wystarczająco, żeby skapitulował...

Zobaczymy w następnym sezonie, albo za dwa, czy to zwycięstwo nie odbije się FOTA czkawką:)
Winner, 25.06.2009 08:11[!]
topgear ,
Jordan z budżetem jednak 10 mln $ zajął 6.miejsce w 1991
Toro Rosso zajęło 6.miejsce przed rokiem z budżetem 130 mln $
przeczytałem w F1 Racing
Jędruś, 25.06.2009 10:25[!]
Dla mnie źle , że będzie ten Manor a nie Prodrive/Aston Martin ... Przy obecnych przepisach ładnie będzie odstawał ...


Bardzo dobra wiadomość jest taka , że na nie będzie Mosleya ! Gorszą wiadomością dla mnie jest to, że jednak nie będzie zakazu tankowania paliwa ... Dawniej tego nie było i przynajmniej na wyścigach nie można było usnąć ...
renegade, 25.06.2009 10:44[!]
Manor i US F1, i moze nawet Campos na minie... a moglo byc tak dobrze :/
piru, 25.06.2009 12:18[!]
To także po części zasługa... N. Technology.Czy już każdy o tym zapomniał?Przecież to oni wycofali swoje zgłoszenie, jak się okazało, że FOTA odchodzi;(
adamo342, 26.06.2009 09:52[!]
ja się cieszę że tak jest że jest po staremu. są nowe zespoły dogadali się max ustąpił ale stare zespoły muszą pomóc nowym i dobrze że kersu nie będzie i chciałbym powrót wyglądu bolidów z 2008 roku bo jest mało wyprzedzeń
Kamikadze2000, 27.06.2009 17:06[!]
Skład taki, jaki miał właśnie byc. Szkoda, że limit nie został powiększony i nie dojdzie do przedkwalifikacji, ale i tak jest rewelacja, patrząc jeszcze na zimową przerwę przed tym sezonem. Mam nadzieje, że nowe ekipy szybko zaadoptują się do reszty i będą konkurencyjni. Liczę na to, że szansę na starty dostaną Pantano, di Grassi, Senna i de la Rosa lub Gene. Również Davidson i Sato byliby przeze mnie mile widziani.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca