F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Dallara: F1 jest fascynującym wyzwaniem

Adrian Campos chce ogłosić jednego ze swoich kierowców podczas GP Europy w Walencji.
Mariusz Karolak, 3 lipca 2009, wyświetlenia: 2983<< | lista | T- | T+ | >>
Gian Paolo Dallara powiedział, że budowa samochodu Formuły 1 przez jego firmę dla zespołu Campos stanowi „fascynujące wyzwanie”. Włoska Dallara zaprojektuje i wybuduje bolid dla mającego zadebiutować w przyszłym sezonie hiszpańskiego teamu, który będzie używał silników Cosworth.

„Zgodziłem się na tę propozycję z pełnym entuzjazmem” – ujawnił Dallara w wywiadzie dla włoskiej Gazzetta dello Sport. „To trochę przerażające, ale dla mnie i całej mojej firmy stanowi to fascynujące wyzwanie, które jest sprawdzianem dla naszej energii i kreatywności. Pracujemy nad tym już od trzech miesięcy”.

Dallara przyznał, że liczy na to, iż auto będzie gotowe do testów już na samym początku przyszłego roku. „Zakładamy, że samochód wyjedzie na tor około 10 stycznia. Miejmy nadzieję, że będzie szybki. Mówię to zarówno w imieniu zespołu Campos, jak i w naszym”. Włoch przyznał też, że aktualnie nad bolidem pracuje 40 osób, ale zespół chce zwiększyć ilość pracowników nad tym projektem do 80 ludzi w przyszłości.

„Mamy mocnych ludzi ze świeżym doświadczeniem, jak choćby Gabriele Tredozi, który przez lata był szefem technicznym w Minardi, czy Ben Agathangelou – aerodynamik Red Bulla i Hondy (za rządów Rossa Brawna). Są też inni, a wszyscy z nich dobrzy w tym co robią”. Dallara ma siedzibę w Parmie i w przeszłości uczestniczyła już w wyścigach F1, a było to w latach 1988-1992. Budowała samochody dla zespołu Scuderia Italia, w 1998 roku współpracowała z Hondą, w 2006 z Midland.

Adrian Campos przyznał otwarcie, że awans jego zespołu do F1 stał się możliwy właśnie dzięki współpracy z włoskim konstruktorem. „Model samochodu zostanie sprawdzony w tunelu aerodynamicznym po raz pierwszy w przyszłym tygodniu” – powiedział serwisowi AUTOSPORT. „Stworzyliśmy firmę Dallara-Campos do budowania bolidów w nowej fabryce. Zamierzamy zatrudnić w niej 200 osób”.

Hiszpan dodał, że po tylu tygodniach niepewności w F1 oczekuje teraz spokoju. „Interesuje mnie obecność w grupie, gdzie wszyscy się zgadzają, jakkolwiek się ona nazywa, FOTA czy inaczej. Moim zdaniem w F1 przytrafia się jakiś wielki zgiełk przeważnie co siedem lat i ta sytuacja w tym roku jest właśnie jedną z nich. Teraz są drzwi otwarte do znalezienia porozumienia i jako nowy zespół ważne jest dla nas, aby w tym pomóc”.

Campos powiedział też: „Mam nadzieję, że jednego z naszych kierowców ogłosimy już podczas Grand Prix Europy w Walencji”.

Źródło: Autosport.com, Eurosport.Yahoo.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2013  Bolidy HRT z sezonu 2011 będą startowały w BOSS GP
15.02.2013  Pirelli kupiło bolid HRT z sezonu 2011?
30.01.2013  Ecclestone: Scorpion Racing raczej nie wystartuje w tym roku
29.01.2013  HRT zostanie uratowane?
27.12.2012  De la Rosa rozczarowany zamknięciem HRT
Tagi:
HRT
Dallara

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 03.07.2009 10:15[!]
Dallara to marka znana od lat, Campos dał sie poznać jako dobry szef teamów w niższych seriach..

to chyba będzie mój ulubiony zespół z tych nowych :)
VShila, 03.07.2009 10:33[!]
Tia, Vettel, liczę że wreszcie Webber się wybije :) To takie małe życzenie dla Sebastiana.
BinLadenF1, 03.07.2009 10:56[!]
To jest ten Gian Paolo Dallara od Heidfelda czy jakiś inny ?:P
Fire, 03.07.2009 12:06[!]
Już ktoś się o to pytał to zupełnie inny gość :P

"czy Ben Agathangelou – aerodynamik Red Bulla i Hondy (zz czasów, rządów Rossa Brawna)." powinno być:

"czy Ben Agathangelou – aerodynamik Red Bulla i Hondy (zza czasów, rządów Rossa Brawna)."
-----
Życzę im sukcesów i liczę na ładny bolid zarówno pod względem wizualnym jak i szybkościowym... wiadomo jakie będą mieli malowanie? :)
Kamikadze2000, 03.07.2009 12:27[!]
Póki co Dallara nie odniosła sukcesu w F1, czego nie można powiedziec o niższych seriach. Pamiętamy przecież, że Scuderia Italia, Minardi, Midland itp. były kiepskie. Liczę jednak na to, że z nimi będzie zupełnie inaczej. Jako kierowcę hiszpańskiego, stawiam na de la Rosę.

Gdzieś czytałem, że kandydatami do kokpitu są również Sergio Perez i Witalij Pietrow. Obaj z przyczyn sponsorskich (pierwszy ma za sobą meksykański Telmex, natomiast ten drugi firmę z bliskiego wschodu - Barwa - sponsor zespołu Addax (w którym zresztą startuje). Wcześniej zespołu Campos).
ari2k5, 03.07.2009 12:36[!]
A ja sądzę, że w Walencji dowiemy się, że Marc Gene i De La Rosa zostaną kierowcami. Po co zatrudniać dziadków w F1?? Może zakontraktują Alguersairiego i Alonso :) Red Bull będzie miał 3 zespół w F1. Red Bull Campos Meta Cosworth F1 Team :D

BTW. Happy Birthday, Sebastian
Winner, 06.07.2009 07:42[!]
ari2k5 "Po co zatrudniać dziadków w F1",zgadzam się z tobą Barichello ma 37 lat i nazywają go emerytem to co dopiero de la Rosa który jest rok od Rubensa starszy,przypomnijmy że Hiszpan zadebiutował w F1 gdy miał 28 lat w Arrowsie gdzie spędził 2 sezony i zdobył tam razem 3.pkt(1 w 1999)i(2 w 2000)w 2001 3 .pkt w Jaguarze, a w 2002 również w Jaguarze bez punktów i póżniej pełnił posadę testera w Mclarenie i w GP Bahrajnu 2005 zastąpił Montoyę i zajął 5.miejsce a także ustanowił FL,w 2006 jeżdził za Montoyę od GP Francji do końca sezonu i zdobył razem 19 punktów i zajął 11.miejsce

Gene zadebiutował w F1 co przypadek tego samego roku co de la Rosa,Gene zdobył 1.pkt w debiutanckim sezonie w Minardi, a sezon 2000 też w Minardi zakończył bez punktu i został testerem Wiliamsa od 2001 na Monzy rónież w Wiliamsie zastąpił Ralfa Schumachera startował z 5.pozycji i na niej ukończył też wyścig w 2004 w Wiliamsie w zastępstwie R.Schumachera we Francji był 10. a na Silverstone 12. od 2005 jest testerem Ferrari

Campos nie pomyślał o Paffecie który nadal czeka na debiut w F1 przypomnijmy kiedy ci kierowcy się urodzili:
Gary Paffett ur.24.03.1981
Marc Gene ur.29.03.1974
Luca Badoer ur.24.01.1971
Pedro de la Rosa ur.24.02.1971
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca