F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brak jeszcze decyzji, co stanie się z BMW Sauberem po 2009

Klaus Draeger: "Opracujemy i rozważymy różne scenariusze".
Marek Roczniak, 29 lipca 2009, wyświetlenia: 4890<< | lista | T- | T+ | >>
Los pracowników zespołu BMW Sauber w Hinwil po zakończeniu sezonu 2009 nie jest na razie znany, jako że niemiecki koncern nie podjął jeszcze decyzji czy sprzeda lub po prostu zamknie swoją szwajcarską fabrykę.

Członek rady nadzorczej Klaus Draeger powiedział na konferencji prasowej, że BMW starannie oceni sytuację, zanim podejmie decyzję, co stanie się z zespołem. „Jako że decyzja zapadła zaledwie wczoraj, nie możemy w tej chwili udzielić więcej dokładnych informacji” – powiedział.

„Opracujemy i rozważymy różne scenariusze oraz zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby znaleźć jakieś rozwiązanie dla pracowników w Hinwil i pozostałych osób zaangażowanych w projekt Formuły 1 w Monachium. Zdajemy sobie sprawę z tego, że spoczywa na nas odpowiedzialność i jak tylko zostanie podjęta jakaś decyzja, poinformujemy o niej niezwłocznie pracowników”.

Warto przypomnieć, że po ogłoszeniu przez Hondę decyzji o wycofaniu się z F1 pod koniec ubiegłego roku, los zespołu z siedzibą w Brackley pozostawał bardzo niepewny przez kilka miesięcy, zanim ostatecznie ogłoszono przejęcie go przez Rossa Brawna. Honda miała jednak przygotowany bardzo dobry bolid na kolejny sezon, który wyposażony już w silnik Mercedesa wygrał dotychczas sześć wyścigów.

BMW podobnie jak Honda powróciło do F1 najpierw jako dostawca silników (dla zespołu Williams w 2000 roku), a kilka lat później założyło stajnię fabryczną na bazie prywatnego zespołu Sauber. Nowa ekipa przez niecałe cztery lata startów wygrała jeden wyścig – Grand Prix Kanady w 2008 roku za sprawą Roberta Kubicy – choć głównie dzięki sprzyjającym okolicznościom. Podobnie było z Hondą, kiedy Jenson Button wygrał deszczowy wyścig na torze Hungaroring w 2006 roku. Kolejne podobieństwo to nieudany bolid w sezonie poprzedzającym odejście z F1 – czy dalsza historia także potoczy się podobnie?

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2017  BMW nie jest zainteresowane powrotem do F1
04.02.2017  McLaren dementuje plotki o współpracy z BMW w F1
21.05.2016  DTM: Wittmann wygrał sobotni wyścig na Red Bull Ringu
12.01.2016  Sauber potwierdził odejście Giampaolo Dall'Ary
08.01.2016  Giampaolo Dall'Ara odejdzie z Saubera?
Tagi:
BMW

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ari2k5, 29.07.2009 11:48[!]
Wątpię, aby F1.10 był zwycięskim bolidem. Nie mogli wycofać się w maju, nowy zespół mógłby jeździć... Eh... Szkoda słów...
Rubiq, 29.07.2009 11:51[!]
A nie może? To jak było z BGP? :P
Huckleberry, 29.07.2009 11:55[!]
Tak, niech Mario przejmie zespół ;) - Theissen GP
BTW - fajne zdjęcie, siedziba BMW Sauber wygląda jak dworzec w Koluszkach w trakcie przebudowy :P
ICEMANPK1, 29.07.2009 11:58[!]
nie potoczy sie podobnie bo Honda robila RA09 juz od 2007 roku i ogromnym budzetem a BMW na tym etapie czyli lipiec(juz wczesniej napewno wiedzieli o wycofaniu z F1)nie zrobilo nic z bolidem na 2010.czyli ktos kto wykupi pozostalosci po tym zespole zaczyna od praktycznie od zera gdyz bolid 09 jest totalna klapa,i niewiele kozysci moze miec z jego konstrukcji potencjalny nabywca,jesli wogle BMW udostepni swoje dane:)
wm1, 29.07.2009 12:06[!]
Nareszcie puszczą Roberta ... paradoksalnie chyba on akurat na tym skorzysta .
ergie, 29.07.2009 12:06[!]
Jeśli po prostu zamkną zakład, bez próby sprzedaży, to będzie kolejny dowód na to, że producenckie zespoły są zagrożeniem dla funkcjonowania F1.

PS.
Ciekawe kto jeszcze wycofa się przed podpisaniem nowego konkordatu.
michal, 29.07.2009 12:29[!]
Niewykluczone że posiadający 20% akcji zespołu BMW-Sauber Peter Sauber przejmie zespół i będziemy mieli come back teamu SAUBER
CamilloS, 29.07.2009 12:43[!]
@michal
Jeżeli Peter znalazł by dobrego sponsora i zatrudnił pay drivera z równie dobrym sponsorem to niewykluczone.

Jak Theissen przejmie zespół to ja proponuję nazwę Super Mario :P
rafaello85, 29.07.2009 13:07[!]
Mnie się wydaje, że ktoś wykupi ten zespół. Chętnych do startów w 2010 r nie brakowało. BMW ma poważne zaplecze: fabryka, tunele aerodynamiczne, infrastruktura, pracownicy. Nabywca miałby bardzo ułatwione zadanie.
Kamikadze2000, 29.07.2009 13:19[!]
No cóż... skoro się wycofali, być może na ich miejsce przyjdzie inna stajnia i przejmie Hinwil. Teraz wszystko jest możliwe. Jednakże historia powtórzenia sukcesu w stylu Brawna jest ciut mało prawdopodobne, ale kto to wie?
ctulu1, 29.07.2009 14:12[!]
moze ORLEN :D:D:D:D hehehehe
kumien, 29.07.2009 14:56[!]
Ciekawie jak będzie sytuacja BrawnGP 2 :P Właściwie tego im życzę.
oligator, 29.07.2009 16:01[!]
głównie dzięki sprzyjającym okolicznościom
Nigdy tego nie zapomne. Z okazji wyscigu i meczu Polski z Niemcami zorganizowalem u siebie we francji "polskiego" grilla.

Obejrzalem poczatek wyscigu, ale potem musialem siedziec w kuchni i przy grilku.

Nagle slysze gromkie brawa i smiech... Mysle co tez takiego moglo sie stac, ze tak rozbawilo moich gosci... Biegne do telewizora i widze ten incydent Hamiltona z Raikkonenem :DD
fenrir, 29.07.2009 17:16[!]
Bardzo chciałbym, aby zespołem znów kierował Peter Sauber. To był kiedyś mój ulubiony team, chociaż niestety wątpię, aby nazwa SAUBER PETRONAS i malowanie bolidów sprzed kilku lat znów pojawiły się na torach wyścigowych. Bardzo żałowałem kiedy zespół Sauber wykupiło BMW, a teraz jast minimalna szansa, że mój ulubiony prywatny zespół powróci.
<Dr.DreS>, 29.07.2009 17:38[!]
Ej ale skoro tyle podobieństw BMW do Hondy to może P. Sauber przejmie teraz zespół? :D
TheStig, 29.07.2009 22:23[!]
Szansa na przejęcie przez Saubera jest spora. W końcu fakty są takie, że Sauber ma 20%, których zakładam, że nie chce się pozbyć, a BMW ma 80% do sprzedania. Tak więc albo BMW znajdzie kupca na 80%, albo pozostanie zrzec się na rzecz Saubera. BMW nie moze przecież zamknąć całości interesu skoro nie posiadają 100%.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca