F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Makinen: Raikkonen stanie na podium

Raikkonen zajmuje obecnie czwarte miejsce w grupie N i siedemnaste w klasyfikacji ogólnej.
Mateusz Furgał, 31 lipca 2009, wyświetlenia: 5585<< | lista | T- | T+ | >>
Czterokrotny rajdowy mistrz świata Tommi Makinen uważa, że Kimi Raikkonen będzie walczył o miejsce na podium w Grupie N w trwającym właśnie Rajdzie Finlandii.

Abarth Grande Punto Raikkonena jest obecnie czwarty w swojej klasie. Przed swoim debiutem w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Fin przejechał jedynie 250 km na odcinkach szutrowych, ale już niejednokrotnie w ciągu dnia plasował się w czołowej trójce na poszczególnych odcinkach specjalnych.

Mistrz Formuły 1 z sezonu 2007 przyznał, że był zbyt ostrożny na niektórych sekcjach dziś rano, ale Makinen stwierdził, że jazda sprawia Raikkonenowi dużo przyjemności. Zapytany o to, czy był zaskoczony jego szybkością, Makinen odpowiedział: „Nie, nie jestem. Wy możecie być, ale ja siedziałem z nim i patrzyłem jak prowadzi. Jest bardzo naturalny w sposobie, jakim jeździ. Nie jest agresywny, ani nic z tych rzeczy i wie, gdzie się znajduje. Nie sądzę, że jest wielu kierowców, którzy mogliby wsiąść do samochodu i zrobić to, co on robi”.

Makinen dodał, że Raikkonen na pewno byłby rajdowym mistrzem świata, jeśli zdecydowałby się wcześniej na rajdy zamiast wyścigów: „Z pewnością byłby mistrzem, jeśli przyszedłby tu bezpośrednio. Nie ma co do tego wątpliwości od strony jego umiejętności. Jedyną rzeczą, która może go w tej chwili spowalniać to komunikacja z pilotem. To jest coś zupełnie nowego dla niego. To jest duże wyzwanie w porównaniu do F1”.

Pomimo wytypowania Raikkonena jako pretendenta do podium, Makinen uważa, że powinien on skoncentrować się na ukończeniu imprezy: „Zdobędzie wiele doświadczenia, jeśli uda mu się ukończyć rajd bez problemów” – powiedział. „Obszary takie jak komunikacja z pilotem naprawdę się poprawią, jeśli będzie jechał przez trzy dni – na to czekamy”.

Raikkonen przyznał, że planuje przyspieszyć drugiego dnia rajdu: „Z pewnością mogłem pojechać szybciej, ale w tej chwili nie ma to sensu” – powiedział. „Pod koniec dnia starałem się jechać nieco szybciej i czułem się coraz pewniej. Dziś rano popełniłem dwa błędy: dwukrotnie przestrzeliłem zakręt – na drugim i czwartym odcinku specjalnym. Popołudniu nie popełniłem żadnego błędu.”

Kaj Lindstrom, pilot Raikkonena dodał: „Wszystko idzie bardzo dobrze. W niektórych bardzo szybkich miejscach zrobienie notatek jest nieco kłopotliwe, ale nie wprowadzamy zmian do nich. Nie trzeba tego robić jeśli od początku zrobi się je dobrze. W porządku, poprawiliśmy je w dwóch miejscach, w których straciliśmy czas dziś rano, ale poza tym nie zmieniliśmy nic.”

Raikkonen nie jest jedyną gwiazdą Formuły 1, która jest obecna na imprezie. Oprócz niego, jako kibic pojawił się Sebastian Vettel, a Heikki Kovalainen będzie oglądał swojego rodaka od jutra.

Partner Raikkonena z zespołu Tommi Makinen Racing – Anton Alen, jest drugi w Grupie N. Liderem jest Juho Hanninen z przewagą ponad 50 sekund. Dziś do rozegrania pozostał jedynie superoes.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid
27.11.2018  Raikkonen podekscytowany powrotem do Saubera
24.11.2018  Raikkonen otrzymał reprymendę po trzecim treningu
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
15.11.2018  Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera
Tagi:
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marrcus, 01.08.2009 11:58[!]
S2000 są klasyfikowane w gr. N4, FIA dokłada im kilogramy żeby 'wyrównać' szanse z N'kami, S2000 wcale nie jest aż takie szybkie widać w MP czy PWRC, że N'ka wygrywa z S2000. Zalezy od tras ale na szybkichszutrach N se dobrze radzą.
paolo, 01.08.2009 14:52[!]
marrcus: Zapytaj Bufiego co jest lepsze. Zgadnij co odpowie? Jeśli S2000 przegrywa z Nką to wina w 100% leży po stronie kierowcy. Gdziekolwiek. Stare przepowiednie, że wyższy moment pomoże w walce na wolnych grząskich szutrach dawno legł w gruzach. N ka jest za ciężka i się w piachu zapada, a S2000 mimo gorszej charakterystyki silnika przelatuje nad koleinami. V max można sobie wsadzić nawet na naszych (bardzo szybkich) szutrach. Wszelkie tego typu mity dawno zostały obalone. Ostatnio nawet ci co je szerzyli przyznają (jeżdżąc już w s2000) że nie korzystają z "najdłuższych" skrzyń. Njajlepszym przykładem był Meeke, który na naszym "niebezpiecznie" szybkim polskim objechał S1600 w C2R2 z Vmax 162 km/h. Wyniki w MP i PWRC wskazują jedynie na to, że Bufi jest kosmitą, a w PWRC (PCWRC) jeżdżą frajerzy (z reguły wygrywa szejk Nasser, czterokrotny olimpijczyk w strzelaniu do rzutków i rywal Hołka w piaskownicy). Chcesz sprawdzić Nkę? Wystaw ją w IRC. Powodzenia.
Kamikadze2000, 01.08.2009 15:17[!]
Powodzenia Kimi!!! Oby tak dalej!!!
marrcus, 01.08.2009 15:56[!]
no w irc nie isnieją niemal N'ki, ale czołowi w nich tez nie jezdzą, na równych asfaltach nie mają szans. ale naniektórych trasach strata nie wcale taka wielka

ale Sandel (mis JWRC) w PWRC w s2000 dostał lanie od szejka w równej walce na sardynii
kumien, 01.08.2009 16:57[!]
FIA się w rajdach wypaliła. Nie ma pomysłu, a wprowadzenie S2000+ to tylko takie łatanie na szybko. Nikt nie chce usiąść do sprawy poważnie i znależć jakieś rozwiązanie. Niby mają zrobić 4-5 klas, bo teraz jest tak, że w N1 staruje jedna osoba lub dwie. Jak odeszły papierosy to wszystko się posypało :/ Dla mnie dzień, w którym UE zakazal reklam papierosów to koniec rajdów. Po tym dniu w Polsce zaczęła się posucha, a w świecie kłopoty Mistubishi, później Subaru.
To co zauważył Paolo. Nasi kierowcy to kolesie z kasą, którzy udają, że potrafią jeździć. Niestety, ale takie talenty jak Witas i Pelikan to talenty zmarnowane. Najdosadniej pokazał to Boufier, który objechał naszych mistrzów w pierwszym roku startów. Oni znają OSy jak własną kieszeń, upalają a i tak złoił im skórę.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca