F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sauber: Żądania BMW były zbyt wysokie

Nie udało się sprzedać zespołu z Hinwil już teraz, aby możliwe był podpisanie umowy Concorde.
Marek Roczniak, 6 sierpnia 2009, wyświetlenia: 7466<< | lista | T- | T+ | >>
Jak już wczoraj informowaliśmy w wiadomości dotyczącej FOTA, koncern BMW nie zdołał doprowadzić do sprzedania zespołu BMW Sauber już teraz, aby stajnia z Hinwil zdążyła podpisać nowe porozumienie Concorde, co zagwarantowałoby jej pieniądze z podziału zysków generowanych przez F1 przez trzy następne lata.

Dawny właściciel tego zespołu – Peter Sauber próbował znaleźć inwestorów, wraz z którymi mógłby przejąć ekipę Formuły 1 od BMW, jednak stwierdził dzisiaj, że żądania finansowe koncernu z Monachium były zbyt wysokie, aby mógł je spełnić. Mimo to nadal będzie się starał pomóc uratować zespół.

„Po ogłoszeniu przez BMW decyzji, że zamierzają wycofać się z F1 po zakończeniu sezonu 2009, próbowałem zorganizować przejęcie zespołu” – powiedział Sauber, który był szefem stajni z Hinwil od 1993 do 2005 roku. „Jednakże negocjacje z BMW zakończyły się fiaskiem, ponieważ ich żądania były dla mnie po prostu zbyt wysokie. W następstwie tego nie byłem w stanie podpisać Concorde Agreement, które gwarantuje wielomilionowe wypłaty i pozwoliłoby zabezpieczyć przyszłość zespołu”.

„Jestem niezwykle rozczarowany i niepocieszony” – dodał Szwajcar. „To dla mnie najbardziej gorzki dzień w mojej 40-letniej karierze w sportach motorowych. To także druzgocące niepowodzenie dla tego zespołu. Teraz trzeba szukać innych rozwiązań, a odpowiedzialność za to spoczywa w rękach BMW. Niemniej jednak nadal deklaruję chęć pomocy, tak jak uczyniłem to już wcześniej”.

Szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział w wydanym dzisiaj oświadczeniu, że było zbyt mało czasu od ogłoszenia w dniu 29 lipca decyzji o wycofaniu się z F1, aby już teraz udało się uzgodnić z potencjalnymi inwestorami warunki „tak skomplikowanej transakcji, jaką jest sprzedaż zespołu”. Potwierdził też, że w nadchodzących tygodniach wraz z Peterem Sauberem będą szukać innego rozwiązania, które mogłoby umożliwić przetrwanie zespołowi z Hinwil po sezonie 2009.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2017  BMW nie jest zainteresowane powrotem do F1
04.02.2017  McLaren dementuje plotki o współpracy z BMW w F1
21.05.2016  DTM: Wittmann wygrał sobotni wyścig na Red Bull Ringu
12.01.2016  Sauber potwierdził odejście Giampaolo Dall'Ary
08.01.2016  Giampaolo Dall'Ara odejdzie z Saubera?
Tagi:
Sauber P.
BMW
Theissen M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
golakr, 07.08.2009 12:34[!]
"maroo, 07.08.2009 00:10    [ ukrywaj tego użytkownika ]
golakr – a ile warta jest nazwa BMW, czy BMW F1 czy tez Team BMWF1 itp itd przy nazwie BMW Sauber? Sauber to marka, dosyć znana, a zdecydowanie bardziej niż BMW w sporcie. Tak więc nie tyle byli mili panowie z BMW co sprytni i wiedzieli że Sauber w nazwie brzmi powaznie."

Doprawdy? BMW jest mniej znane w sporcie? Tak tylko dla przypomnienia bo widac kolega zna tylko Saubera z powodów których łatwo sie domyślić.

Sporty motorowe: F1, WTCC, Formula BMW
Do tego golf, jachting i co najważniejsze udział i sukcesy w tych zawodach z najwyższej półki.
Zomo, 07.08.2009 15:50[!]
@golakr
F1 - pokazali tyle ze wstyd komentowac...
WTCC - scigaja sie z Ladami i Seatami... Przy odrobinie dobrej woli mozna takie wyscigi zorganizowac na kazdym polskim osiedlu...
Formula BMW - nie znam, ale nazwa mowi za siebie - nikt tam BMW nie skopie tylka :-))))
Golf - nie znam? Produkuja kije czy dolki do golfa? Jak im idzie?
Jachting - nie komentuje, nie moja dzialka...
trak711, 07.08.2009 18:14[!]
Być może BMW (a ja osobiście tak myślę) nie odprzedają nikomu z zewnątrz swoich zasobów technicznych zgromadzonych w ramach teamu F1 ponieważ to dla nich żaden interes. Mają doskonałą fabrykę z perłą w koronie w postaci nowoczesnego systemu symulowania komputerowego i pracowników, którzy już trzeci rok się w to wdrażają. Po co mieliby to sprzedawać. Tylko sytuacja, w której doszłoby do przeinwestowania miałby jakikolwiek sens. I te wszystkie uwagi, że im się nie udało, że z podkulonym ogonem itd, wydają mi się śmieszne. Nie sprzedadzą bo to co stworzyli jest wartościowe i przetworzą to w innych seriach wyścigowych i w ramach samego koncernu. Po za tym, chyba żaden koncern nie chciałby się naciąć na "syndrom Hondy". Zarząd BMW też musi mieć z tyłu głowy pytanie - a jeśli zespół sprzedany Sauberowi dobrze sobie poradzi w 2010 to jak o nas pomyślą klienci?
Norbi123, 09.08.2009 12:15[!]
Zomo@ Jezeli za zalosne uwazasz 3 lata pelnych startow w f1 i w kazdym z nich zajecie trzeciego miejsca konstruktor i krocie wyscigow konczonych na podium i prawie kazdy w pierwszej osemce to idz z bogiem, ktos nie dawno wypowiadal sie ze swiatka F1, zeby stworzyc konkurencyjny bolid trzeba z 10 sezonow, im to udalo sie juz w pierwszym, co prawda mieli pomoc Saubera, ktory siedzial w tym dlugo ale nigdy nie byly to specialnie szybkie konstrukcje
who85, 10.08.2009 00:08[!]
Ze sprzedażą BMW tak łatwo nie pójdzie jak z Hondą, z tej prostej przyczyny że inżynierowie pracujący nad bolidem są pracownikami BMW a nie zespołu BMW Sauber. I tu pojawia się konflikt interesów, bo BMW zapewne nie chce się pozbyć tylu specjalistów których może przesunąć do innych projektów.
michal, 10.08.2009 11:47[!]
@zomo
''WTCC – scigaja sie z Ladami i Seatami... Przy odrobinie dobrej woli mozna takie wyscigi zorganizowac na kazdym polskim osiedlu...''
Nie opowiadaj bzdur
Simi, 10.08.2009 13:16[!]
Hmm... No ciekawe jak to się potoczy. Może Sauber jednak wykupi zespół? Zobaczymy. Fajnie byłoby widzieć 13 zespołów w przyszłym roku.
Zomo żałosny jest twój komentarz.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca