F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Stefanovic mówi o swoich planach związanych z F1

Serb ujawnił też, że jego firma uczestniczyła w przetargu na organizację nowej Formuły 2.
Mariusz Karolak & Maraz, 12 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2997<< | lista | T- | T+ | >>
Zoran Stefanovic, który nie tak dawno złożył zażalenie do Komisji Europejskiej w związku z wymuszeniem przez FIA użycia przez nowe zespoły Formuły 1 silników Cosworth (patrz wiadomość z 2 sierpnia), ujawnił, że jego firma uczestniczyła także w przetargu ogłoszonym w zeszłym roku przez FIA na organizację nowej Formuły 2.

„W zeszłym roku my, firma AMCO, wystartowaliśmy w przetargu FIA w sprawie F2, którego nie wygraliśmy” – powiedział Serb. „Zachowaliśmy ciszę i nic się nie wydarzyło. Nikt nie wie, że firma Jonathana Palmera wygrała przetarg, ustalając cenę startów jednego kierowcy na 250 tysięcy euro, podczas gdy cena proponowana przez AMCO była niższa i wynosiła 240 tysięcy euro. Mieliśmy bardzo zbliżony pakiet, z oponami Avon i tak dalej – inny był właściwie tylko silnik. Nikt o tym nie wie, ponieważ nie mamy pretensji o przegranie przetargu”.

„Proszę mnie źle nie zrozumieć. Szanuję bardzo pana Johnatana Palmera. To człowiek poważany i z sukcesami w wyścigach samochodowych i całym biznesie wokół tego sportu. Przyglądałem mu się dosyć dokładnie w przeszłości. Ponadto uważam, że był on jednym z tych, którzy wymyślili wskrzeszenie F2, co było bardzo dobrym pomysłem. Jego wysiłki, przygotowanie i wyścigi F2 – wszystko jest dobrze zorganizowane i okazało się sukcesem. On słusznie wygrał ten przetarg i nie mamy do tego zastrzeżeń, nie tak jak w przypadku zgłoszeń do F1 na rok 2010. Teraz jesteśmy w zupełnie innej sytuacji”.

Choć jego ekipa Stefan Grand Prix nie otrzymała zgody na starty w sezonie 2010, to jednak Stefanovic twierdzi, że mimo to zamierza dokończyć budowę swojego samochodu Formuły 1 i użyć go przynajmniej do testów. Na pytanie, w jakiej fazie projektowej jest ich bolid, Serb odpowiedział: „W bardzo zaawansowanej, ponieważ obecna sytuacja w kwestii zgłoszeń nie pozwala jasno określić, kiedy projekt musi zostać ukończony. Jednakże naszą intencją jest wybudowanie samochodu niezależnie od tego, co stanie się w roku 2010 i użycie go przynajmniej do testów”.

Stefanovic dodał, że nadal są jak najbardziej zainteresowani wejściem do Formuły 1, nawet pomimo rezygnacji z pomysłu ograniczenia budżetów, na jakich to zasadach Stefan GP ubiegało się pierwotnie o prawo do startów. Nie chciał jednak ujawnić, jakiego dostawcę silników mają na oku. Stwierdził tylko, że „będzie to bardzo ciekawe dla wszystkich”. Ponadto został zapytany, od kiedy myśli o wejściu do F1, na co odpowiedział: „Właściwie już od 25 lat. Zawsze interesowała mnie produkcja inżynieryjna i od chwili, gdy rozpoczęliśmy nasz biznes byliśmy pewni, że sporty motorowe, a zwłaszcza F1 będzie naszym ostatecznym celem. Staraliśmy się o wejście do F1 juz wcześniej, ale nie potrafiliśmy zebrać wszystkiego do kupy i nie zdecydowaliśmy się na opublikowanie w mediach szczegółów”.

Kwatera główna firmy Stefanovica, jak i jego zespołu SGP znajduje się w Belgradzie w Serbii, w którym to mieście jest siedem tuneli aerodynamicznych i jeden tunel wodny. Trzy z tych tuneli umożliwiają sprawdzanie aerodynamiki samochodów, a pozostałe są dedykowane pod lotnictwo i aeronautykę. „Stefan GP ma do dyspozycji dwa z tych tuneli i może używać ich każdego dnia. Przeważnie oferujemy je do wynajęcia innym po tańszych kosztach niż w innych częściach Europy. W małym tunelu można umieścić projekt w skali 45% i testować przy prędkości wiatru 65 m/s, zaś największy z tuneli ma sekcję do testów o długości 4,2 m i wysokości 3,2 m, a prędkość w nim dochodzi do 500 km/godz. Nasza fabryka produkująca kompozyty nie jest jeszcze na odpowiednim poziomie [dla F1], ale już wkrótce będzie. Są korzyści z posiadania siedziby w Belgradzie”.

Źródło: Racecar-Engineering.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F2
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LowR, 12.08.2009 16:18[!]
Dawaj Stefan, dasz radę.
mika02, 12.08.2009 16:20[!]
Zoran, nie chwal się tym co masz w Belgradzie, bo Ci Amerykanie zrobią "naloty humanitarne" jak na przelomie XX XIX wieku i będziesz miał to co zostało z ambasady chińskiej!
Anderis, 12.08.2009 16:38[!]
Chciałbym, żeby zajęli miejsce BMW w przyszłorocznych mistrzostwach. Ich projekt wygląda ciekawie.
Pieczar, 12.08.2009 17:05[!]
Ten Stefanovic sprawia wrażenie frustrata, który chce a za bardzo nie ma jak. A potem wylewa swoje frustracje na innych (w tym przypadku FIA) próbując w ten sposób usprawiedliwiać swoje porażki.
Adam1970, 12.08.2009 18:16[!]
Wyczuwam kolejny konflikt na Bałkanach wprost z kwatery głównej Milo..yyy. Stefanovicia.
Stefan już 25 lat się szykuje.
ergie, 12.08.2009 19:31[!]
Start SGP w F1 to pomysł tak realny jak niegdyś zimowe igrzyska olimpijskie w Zakopanem.
maroo, 12.08.2009 21:44[!]
Moze i brzmi jak frustrat, hmmm. Ale w planach ma zbudowanie bolidu, niezależnie od dalszych losów F1 w 2010 roku. A to jest ciekawe. Pytanie ile w tym realnej prawdy a ile marzeń?
ht-hubcio, 13.08.2009 00:03[!]
Już sobie wyobrażam komentarz Borowczyka: "i teraz w takiej kanapce złożonej z bolidów Stefan GP, można by nawet powiedzieć, że w takim kotle bałkańskim znalazł się x" ;))
rafaello85, 13.08.2009 02:01[!]
Mam nadzieję, że Stefanovic wie o tym, że w przyszłym roku nie będzie ograniczenia budżetów do 40 milionów euro...
TheStig, 13.08.2009 09:32[!]
Powodzenia Stefan
blader, 13.08.2009 11:17[!]
Nie rozumiem dlaczego większość z Was skreśla "StefanGP" tylko dlatego, że gość ma na nazwisko tak jak ma i dlatego, że są z Serbii.
Anderis, 13.08.2009 11:29[!]
rafaello85- Czytać umiesz? :> ---> "Stefanovic dodał, że nadal są jak najbardziej zainteresowani wejściem do Formuły 1, nawet pomimo rezygnacji z pomysłu ograniczenia budżetów, na jakich to zasadach Stefan GP ubiegało się pierwotnie o prawo do startów."
kemot, 13.08.2009 12:12[!]
Blader - ja nie mam nic do nazwy, ale w tym sporcie nie potrzeba kogoś z Serbii, kraju, z którego możesz nie wrócić, jak się nie spodobasz mieszkańcom.
Kraj, mimo, iż w środku Europy, to z cywilizacją ma mało wspólnego.
Kuzyn tam był i oskubane kury biegały po stołach...
ht-hubcio, 13.08.2009 13:35[!]
Kemot - a to w Belgradzie biegały te kury po stołach czy na jakiejś wsi? Bo mi się wydaje, że na wsi w USA równie dobrze można spotkać oskubane kury biegające po stołach. A taka Rosja? Zobacz ilu rosyjskich buissnesmanów robi "kariery" na zachodzie, ile różnych sportowych przedsięwzięć jest finansowanych z pieniędzy Rosjan, Ukraińców czy np. ostatnio Azerów.
Pozory mylą..
Aquos, 13.08.2009 14:11[!]
Anderis -> a skąd ta wiedza, udało Ci się może znaleźć gdzieś bliższe informacje na temat ich projektu?
rafaello85, 13.08.2009 20:23[!]
Anderis---> umiem, czytac:D Nie wiem czemu mi to umknęło;p
Kamikadze2000, 14.08.2009 11:52[!]
Z pewnością będą jednym z faworytów na następcę BMW i nie jest wykluczone, że wygrają. Ja oczywiście życzę im jak najlepiej, gdyż będzie to pierwszy zespół z tamtej części Europy. Myślę, że będą walczyć z Epsilonem, gdyż wydaje mi się, że są najlepiej do tego przygotowani. Peterowi niestety będzie jednak dużo trudniej, a szkoda.....

500km/h!!! - niczym silne TORNADO F5!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca