F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA opublikowała regulacje techniczne i sportowe na 2010

Dowiadujemy się z nich m.in. o lekko zmodyfikowanych zasadach dotyczących kwalifikacji.
Michał Roszczyn, 19 sierpnia 2009, wyświetlenia: 5635<< | lista | T- | T+ | >>
FIA opublikowała dzisiaj nowe sportowe i techniczne regulacje na sezon 2010 Mistrzostw Świata Formuły 1, w tym także lekko zmodyfikowane zasady dotyczące kwalifikacji, co ma związek ze spodziewaną ilością 26 samochodów w stawce w przyszłym roku.

Tak jak dotychczas, godzinna sesja zostanie podzielona na trzy części, ale w trwającej 20 minut Q1 odpadać będzie ośmiu najwolniejszych kierowców, a kolejnych ośmiu w Q2, by czołowa dziesiątka mogła walczyć o pozycje w dziesięciu minutach ostatniej części kwalifikacji. Ponadto, faktem który ucieszy fanów jest to, że w Q3 kierowcy nie będą jeździli z paliwem przeznaczonym na wyścig, tak jak ma to miejsce obecnie. Jest to związane z zakazem tankowania w trakcie wyścigu w sezonie 2010.

Inna ważna kwestia w dokumencie umieszczonym na stronie internetowej FIA to informacja o kontynuacji obecnego systemu punktowego w przeciwieństwie do pomysłu Berniego Ecclestone'a, by wprowadzić system medalowy 'zwycięzca bierze wszystko'.

Minimalna waga samochodów została podniesiona do 620 kilogramów, uwzględniając tym samym dodatkowy ciężar wynikający z systemu KERS – który na mocy rozporządzeń, będzie wciąż dozwolony w przyszłym roku, pomimo umownej ugody pomiędzy zespołami FOTA, by zrezygnować z systemu odzyskiwania energii kinetycznej od sezonu 2010. Korzystać będzie można także z koców grzewczych do opon, choć według wcześniejszych oznak spodziewano się rezygnacji z tego rozwiązania w ramach cięć kosztów.

Nowe przepisy nie zawierają już żadnego odniesienia do propozycji podwójnego systemu mistrzostw Formuły 1, którym był jednym z głównych powodów sporu na linii FIA-FOTA, zanim podpisano trójstronną umowę Concorde Agreement w zeszłym miesiącu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Dżejson, 20.08.2009 10:07[!]
Długość quala się nie zmienia.
krzych, 20.08.2009 10:46[!]
Nie wyobrażam sobie Formuly 1 bez tankowania...
oligator, 20.08.2009 10:46[!]
Ja bym dodal balast dla najlepszych bolidow (na podstawie klasyfikacji konstruktorow ostatnich 3 wyscigow), ale tylko na qual. Jak ktos jest szybszy to niech startuje bardziej z tylu, moze kogos wyprzedzi :)

PS : nie bedzie tankowania, ale pitstopy beda...
George, 20.08.2009 10:56[!]
"Jak ktos jest szybszy to niech startuje bardziej z tylu, moze kogos wyprzedzi :)"

Nie róbmy z F1 DTM czy WTCC, zresztą wyprzedzenia i tak jest już trudne.
Huunreh, 20.08.2009 12:39[!]
Zakaz tankowania już kiedyś był w F1. Może dzięki temu będzie mniej mechaników potrąconych na PitStopach.
benethor, 20.08.2009 12:58[!]
IMO zakaz tankowania nie tylko nie zwiększy "procesyjności" wyścigów, ale poprawi widowisko. No popatrzcie....stopy po 3-5 sekund, rywalizacja o to, kto lepiej zadba o opony, brak węży tankujących, wycieków paliwa...yummy :) Mechanicy znowu będą mogli biegać po pit lane w dresie :D

Opony najprawdopodobniej będą nieco twardsze niż obecnie, żeby wytrzymały obciążenia. A to da większe różnice między mieszankami.
Kamikadze2000, 21.08.2009 13:32[!]
Wszystkie przepisy wyglądają na bardzo poprawne. Najbardziej cieszy oczywiście fakt, że najlepszy system punktowy nadal będzie obowiązywał!!! :)
MMM, 23.08.2009 12:58[!]
zobaczymy jak to bedzie wygladało z zakazem tankowania, bo zakaz zmiany opon nie tak dawno temu okazal sie porażką... pzdr
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca