F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

WTCC: Theissen zapewnia o dalszym wparciu dla niezależnych ekip

Tymczasem Andrea Larini wystartuje w rundzie WTCC na torze Imola w zespole SUNRED.
Mariusz Karolak, 12 września 2009, wyświetlenia: 2278<< | lista | T- | T+ | >>
BMW ciągle nie potwierdziło swojego udziału w sezonie 2010 w World Touring Car Championship jako ekipa fabryczna. Jednakże szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział w czwartek, że niezależne zespoły zawsze będą mogły liczyć na ich wsparcie i kontynuować starty samochodami tego producenta.

„Właściwie najważniejsze pytanie jest takie, czy nadal będziemy wspierać prywatne zespoły lub nie. Odpowiedź jest następująca: samochody BMW zawsze będą dostępne dla prywatnych nabywców, którzy zechcą je zakupić i uczestniczyć nimi w mistrzostwach” – powiedział Theissen serwisowi TouringCarTimes.com. „Co do nas, jako projektu stajni fabrycznej, to nadal nie podjęliśmy decyzji. Jednakże z tego miejsca pragnę po raz kolejny zagwarantować, że my jako BMW zawsze będziemy wspierać indywidualnych ludzi chcących ścigać się naszymi samochodami w WTCC”.

W roku 2011 zmieniają się przepisy związane z silnikami – będą turboładowane jednostki napędowe o pojemności 1,6 litra. „To już wychodzi poza obręb WTCC. To swego rodzaju globalny silnik, pasujący do wielu różnych dyscyplin sportów samochodowych. To ma całkowicie sens, aby spróbować zastosować silnik, który można w prosty sposób zaadoptować do zupełnie innej dyscypliny. Jest to dużo tańsze, bo wchodząc do nowych mistrzostw ma się już gotową, rozwiniętą dobrą jednostkę napędową i można ją używać w wielu seriach. Budowanie całkowicie nowego silnika wymaga dużego nakładu pracy i jest to znaczący koszt dla nowych zespołów wchodzących do innych kategorii, nawet jeśli są oni tym poważnie zainteresowani”.

Choć BMW jest tradycjonalistą, produkującym zazwyczaj silniki wolnossące – podobnie, jak kiedyś Ferrari budowało dla potrzeb Formuły 1 tylko silniki w konfiguracji V12 – to jednak są gotowi podążać rosnącym na świecie trendem stosowania małych silników turbo w produkcji seryjnej. „Dzisiejsze samochody, jakie widzimy każdego dnia używają małych, ale za to dużo bardziej wydajnych silników, wyposażonych w turbosprężarkę i z mniejszą liczbą cylindrów. To czyni wyścigowe samochody dużo bardziej zbliżone do tych produkowanych seryjnie, co tym bardziej pasuje naszym klientom”.

Co do obecnego sezonu, Theissen ma nadal duże nadzieje. „Wierzę ciągle, że stać nas na wygranie obu koron mistrzowskich. Imola będzie dla nas bardzo trudna, ale Okayama i Makau to raczej 'neutralne' miejsca, gdzie możemy stoczyć równą walkę z zespołem SEAT Sport. To prawda, że w ostatnim sezonie popełniliśmy kilka błędów, ale w 2009 pracujemy już razem i stosujemy inną strategię, zatem Seat nie ma już żadnej przewagi pod względem pracy zespołowej”.

Przy okazji warto odnotować, że Andrea Larini wystartuje w rundzie WTCC na torze Imola w zespole SUNRED Engineering. Włoch zdobył najwięcej punktów w rundzie SEAT Eurocup na torze Oschersleben, za co nagrodą jest start w WTCC. Jego starszym bratem jest znany z Formuły 1 Nicola Larini. Andrea ma już spore doświadczenie w jeździe samochodami turystycznymi. W 2005 roku uczestniczył w części sezonu Italian Touring Car Championship, później wystąpił w WTCC w rundach na Monzy, Magny-Cours i w Imoli. Jego najlepsze osiągnięcie to piąte miejsce w klasie niezależnych kierowców. Zajął je, prowadząc samochód Alfa Romeo 156.

Źródło: TouringCarTimes.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC
BMW
Theissen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca