F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

WTCC: Theissen zapewnia o dalszym wparciu dla niezależnych ekip

Tymczasem Andrea Larini wystartuje w rundzie WTCC na torze Imola w zespole SUNRED.
Mariusz Karolak, 12 września 2009, wyświetlenia: 2272<< | lista | T- | T+ | >>
BMW ciągle nie potwierdziło swojego udziału w sezonie 2010 w World Touring Car Championship jako ekipa fabryczna. Jednakże szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział w czwartek, że niezależne zespoły zawsze będą mogły liczyć na ich wsparcie i kontynuować starty samochodami tego producenta.

„Właściwie najważniejsze pytanie jest takie, czy nadal będziemy wspierać prywatne zespoły lub nie. Odpowiedź jest następująca: samochody BMW zawsze będą dostępne dla prywatnych nabywców, którzy zechcą je zakupić i uczestniczyć nimi w mistrzostwach” – powiedział Theissen serwisowi TouringCarTimes.com. „Co do nas, jako projektu stajni fabrycznej, to nadal nie podjęliśmy decyzji. Jednakże z tego miejsca pragnę po raz kolejny zagwarantować, że my jako BMW zawsze będziemy wspierać indywidualnych ludzi chcących ścigać się naszymi samochodami w WTCC”.

W roku 2011 zmieniają się przepisy związane z silnikami – będą turboładowane jednostki napędowe o pojemności 1,6 litra. „To już wychodzi poza obręb WTCC. To swego rodzaju globalny silnik, pasujący do wielu różnych dyscyplin sportów samochodowych. To ma całkowicie sens, aby spróbować zastosować silnik, który można w prosty sposób zaadoptować do zupełnie innej dyscypliny. Jest to dużo tańsze, bo wchodząc do nowych mistrzostw ma się już gotową, rozwiniętą dobrą jednostkę napędową i można ją używać w wielu seriach. Budowanie całkowicie nowego silnika wymaga dużego nakładu pracy i jest to znaczący koszt dla nowych zespołów wchodzących do innych kategorii, nawet jeśli są oni tym poważnie zainteresowani”.

Choć BMW jest tradycjonalistą, produkującym zazwyczaj silniki wolnossące – podobnie, jak kiedyś Ferrari budowało dla potrzeb Formuły 1 tylko silniki w konfiguracji V12 – to jednak są gotowi podążać rosnącym na świecie trendem stosowania małych silników turbo w produkcji seryjnej. „Dzisiejsze samochody, jakie widzimy każdego dnia używają małych, ale za to dużo bardziej wydajnych silników, wyposażonych w turbosprężarkę i z mniejszą liczbą cylindrów. To czyni wyścigowe samochody dużo bardziej zbliżone do tych produkowanych seryjnie, co tym bardziej pasuje naszym klientom”.

Co do obecnego sezonu, Theissen ma nadal duże nadzieje. „Wierzę ciągle, że stać nas na wygranie obu koron mistrzowskich. Imola będzie dla nas bardzo trudna, ale Okayama i Makau to raczej 'neutralne' miejsca, gdzie możemy stoczyć równą walkę z zespołem SEAT Sport. To prawda, że w ostatnim sezonie popełniliśmy kilka błędów, ale w 2009 pracujemy już razem i stosujemy inną strategię, zatem Seat nie ma już żadnej przewagi pod względem pracy zespołowej”.

Przy okazji warto odnotować, że Andrea Larini wystartuje w rundzie WTCC na torze Imola w zespole SUNRED Engineering. Włoch zdobył najwięcej punktów w rundzie SEAT Eurocup na torze Oschersleben, za co nagrodą jest start w WTCC. Jego starszym bratem jest znany z Formuły 1 Nicola Larini. Andrea ma już spore doświadczenie w jeździe samochodami turystycznymi. W 2005 roku uczestniczył w części sezonu Italian Touring Car Championship, później wystąpił w WTCC w rundach na Monzy, Magny-Cours i w Imoli. Jego najlepsze osiągnięcie to piąte miejsce w klasie niezależnych kierowców. Zajął je, prowadząc samochód Alfa Romeo 156.

Źródło: TouringCarTimes.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC
BMW
Theissen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca