F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Renault ukarane wykluczeniem z F1 w zawieszeniu na dwa lata

Dodatkowo Briatore otrzymał dożywotni zakaz zaangażowania w serie nadzorowane przez FIA.
Marek Roczniak, 21 września 2009, zmieniony 21.09.2009 21:40, wyświetlenia: 20401<< | lista | T- | T+ | >>
Światowa Rada Sportów Motorowych FIA wydała już werdykt w sprawie afery 'crash-gate'. Podczas trwającego niespełna dwie godziny posiedzenia zespół Renault przyznał się do winy, że umówił się ze swoim kierowcą na spowodowanie wypadku w Grand Prix Singapuru 2008.

Za złamanie Międzynarodowego Kodeksu Sportowego poprzez ustawienie wyniku wyścigu i narażenie na szwank integralności całego sportu, FIA ukarała francuski zespół trwałym wykluczeniem z Mistrzostw Świata Formuły Jeden, ale w zawieszeniu na dwa lata. Oznacza to, że kara zostanie wykonana tylko wtedy, jeśli zespół popełni podobne wykroczenie do 2011 roku. Ponadto były szef zespołu Flavio Briatore za swoje zaangażowanie otrzymał dożywotni zakaz angażowania się w serie nadzorowane przez FIA, a były szef działu inżynierii Pat Symonds – na pięć lat.

Renault F1 oznajmiło podczas posiedzenia WMSC w Paryżu, że przeprowadziło wewnętrzne, drobiazgowe dochodzenie w sprawie wydarzeń w zeszłym roku w Singapurze, które wykazało, iż: 1) Flavio Briatore, Pat Symonds i Nelson Piquet Jr umówili się na spowodowanie wypadku i 2) żaden inny członek zespołu nie był w to zaangażowany. FIA przeprowadziła własne śledztwo, które potwierdziło powyższe wnioski, oficjalnie oczyszczając tym samym Fernando Alonso z wszelkich podejrzeń o udział w spisku.

Podczas posiedzenia WMSC, Renault F1 w najwcześniejszym możliwym momencie przyznało się do stawianych mu zarzutów, potwierdzając, że Briatore i Symonds, którzy byli zaangażowani w spisek, nie są już częścią zespołu. Francuska ekipa przeprosiła FIA i cały sport za szkody, jakie mogło przynieść jej postępowanie, zgodziła się na opłacenie kosztów poniesionych przez FIA w trakcie dochodzenia, a właściciel zespołu – koncern Renault zadeklarował, że wniesie znaczący wkład do projektów FIA związanych z poprawą bezpieczeństwa na drogach. Przeprosiny na ręce WMSC za swój udział w spisku złożył także Nelson Piquet Jr, który w zamian za ujawnienie afery uniknął jakiejkolwiek kary.

Jeśli chodzi o karę dla Flavio Briatore, to ma ona konsekwencje wykraczające poza samą osobę Włocha, bowiem nie tylko oznacza, że nie ma on prawa pojawiać się w miejscach podlegających jurysdykcji FIA, ale nie będą też odnawiane superlicencje kierowcom, którzy zdecydują się na dalszą współpracę z firmą menedżerską Briatore. Na podobne konsekwencje mogą liczyć inne osoby ze sportów nadzorowanych przez FIA, które nadal będą powiązane zawodowo z Briatore.

WMSC podkreśliła, że tak surowa (dożywotnia) kara dla byłego szefa zespołu wynika między innymi z tego, iż stale zaprzeczał on swojemu udziałowi w aferze wbrew wszelkim dowodom. Mniejsza kara – pięcioletnia – dla Symondsa to z kolei wynik tego, że przyznał się on do udziału w spisku, a także wyraził „głębokie ubolewanie i wstyd” z powodu tego, co się stało.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
Tagi:
FIA
Renault
Briatore F.
Symonds P.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
pasior, 22.09.2009 13:02[!]
rafaello85 dobrze wiesz co z tego. Przecież nie od dzisiaj wiadomo kogo federacja trzyma pod skrzydełkami. Nie rób z siebie wiesz kogo.........
DOBRANOC
rafaello85, 22.09.2009 14:25[!]
Dobranoc, dobrano pasior. Snij dalej...
paolo, 22.09.2009 16:53[!]
rafaello85: Moim zdaniem kara dla McLarena była słuszna ale to niestety oznacza, że Renault też powinno być surowo ukarane. Piszę niestety dlatego, że mogliby odejść no i dlatego, że FIA się ugięła i nie była konsekwentna. Również niestety Ty zauważyłeś tylko, że kary "indywidualne" były dwa lata temu mniejsze, a pominąłeś fakt, że kara zespołowa w porównaniu do obecnej była drakońska. Innymi słowy na kilometr czuć uprzedzeniem, szczególnie znając twój stosunek do... koni. Jakikolwiek obiektywny człowiek od razu zauważy, że po tych dwóch "wyrokach" to McLaren jest poszkodowany, a Renault znowu wywinęło się sianem. Co do winy Briatore, Symondsa i Piqueta chyba nikt nie ma wątpliwości więc po co wybiórczo przywoływać poprzednią aferę? Obiektywnie rzecz biorąc i nie wyrywając faktów z kontekstu McLaren został ostro udupiony, a Renault poświęciło oczywistych winowajców (nikogo nowego nie wydali, w niczym nie pomogli) dorzuciło do garnuszka FIA na badania i ukręcono sprawie łeb. Jak sam zauważyłeś sprawę pospolitego szpiegostwa przemysłowego nagłośniono i rozdmuchano do granic absurdu i zakończono ostrym piętnowaniem i bezprecedensową karą. Renault i Piquet wychodzą z czegoś takiego bez szwanku i w 2012 mogą znowu próbować ustawiać wyniki jakby nigdy nic. Podsumowując to patrząc na ten werdykt bardziej bulwersuje uniewinnienie Renault niż sprawa jakiś dwóch inżynierów sprzed dwóch lat, za których winy i tak zespół nie tyle zapłacił co przepłacił. I to właśnie miałem na myśli pisząc, że patrzysz na świat przez czerwone okulary. A pisząc czerwone okulary mam na myśli brak obiektywizmu choć zaczynam mieć wątpliwości czy świadomy.
Robin Hood, 22.09.2009 20:57[!]
Zawsze czekam na mądrą twórczość akkima -super się czyta.Pozdrawiam zacny człowieku.
Ciekawa jest jeszcze inna kwestia-skoro namawiali Piqueta to jestem przekonany,że inny zawodnik,uczciwy człowiek nie wykonałby tego polecenia.Na początku całej sprawy mógłby nie wziąć udziału w tym wyścigu.To tez nie najlepiej delikatnie mówiąc świadczy o charakterze tego młodego człowieka.
Oczywiście jestem realista i rozumiem,że są w tym sporcie przeróżne interesy,ale gdyby był to inny zawodnik Briatore nie odważyłby się tego nawet zaproponować zawodnikowi.
A gdyby doszło do eksplozji lub czegoś podobnego...
Czy o tym też pomyśleli mając na uwadze bezpieczeństwo innych zawodników...
Tylko pieniądze przemawiają do tych ludzi...
I Alonso mówi,że też nic nie wiedział.
Same cuda.
W takich sytuacjach prawdziwy charakter człowieka wychodzi.
klip150, 23.09.2009 13:20[!]
skoro o charakterze mowa. Nieszczęsny Piquet myślał chyba, że w ten sposób kupuje sobie miejsce w F1 (czyli w elicie świata) na lata, a okazało się że Flavio potraktował go jak jedną ze swoich żon/konkubin. Szybki numer i do widzenia. Szkoda mi tego Nelsona, dał sobie złamac kręgosłup. Tylko gdzie był wtedy jego ojciec?
sceptyk, 23.09.2009 16:05[!]
Więcej pokory!

Byliście kiedyś w pracy poddani presji i mobbingowi?
Szantażowani przedłużeniem lub nie kontraktu za grubą kasę?

Co wy możecie wiedzieć o podłożu decyzji młodego?
A że chciał ujawnić i się zemścić - gwarantuję - też byście chcieli...

Że co? Że zrobił to po zwolnieniu?
A kiedy miał zrobić, jak miał ważny kontrakt z tysiącami klauzul i karami za Bóg wie co?

Więcej myślenia i pokory!
YAHoO, 23.09.2009 16:21[!]
@sceptyk:
Co wy możecie wiedzieć o podłożu decyzji młodego?

"powiedział co wiedział"... a co Ty możesz wiedzieć o Nelsonie ?
sceptyk, 23.09.2009 17:17[!]
Przyjmijmy że nic czyli tyle ile Wy...
Robin Hood, 23.09.2009 22:15[!]
Tu też chodzi o sam fakt,że na coś takiego w ogóle poszedł młody Piquet.
Miałby honor i odwagę to mimo kiepskich wyników nie zrobiłby tego.
To,że w ogóle się zgodził na coś takiego-rozbicie bolidu- już o nim źle świadczy.
O jego charakterze,o tym co sobą prezentuje jako człowiek-nie jako sportowiec.Tak uważam.
A to,co zrobił po zwolnieniu to już kolejne bagienko.

"Jeśli wszystko zostało wykonane celowo, wyskoczyłbym z samochodu na samym starcie" - przyznał.Pozwoliłem sobie wkleić jedno zdanie Pana Roberta z wiadomości na TVN24.I za to bardzo cenię Pana Roberta.Za to jakim jest człowiekiem-nie tylko sportowcem,nie przelicza mamony,jeszcze nigdy z ust tego człowieka nie słyszałem o forsie.
Ok-już ani słowa więcej o tej aferze.
Jutro treningi na cudnym torze.
I o tym rozprawiajmy.Miłego weekendu życzę odwiedzającym ten zacny portal.
klip150, 25.09.2009 07:48[!]
Mr.Robin Hood
Robert rzeczywiście nie mówi publicznie o forsie bo ma od tego managera i chyba nieźle wymiata. Oczywiście, gdyby to zależało ode mnie zarabiałby 2x więcej za te wszystkie emocje które mi/nam daje.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca