F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA opublikowała kalendarz wyścigów na sezon 2010

Podjęta została także decyzja w sprawie wyrównania osiągów silników.
Marek Roczniak, 21 września 2009, wyświetlenia: 9282<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dzisiejszego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC), które odbyło się w Paryżu, podjęto dwie decyzje związane z Formułą 1. Pierwsza dotyczy osiągów silników, o czym za chwilę, a druga to zatwierdzenie kalendarza wyścigów na sezon 2010, choć nie jest to jeszcze ostateczna wersja.

Opublikowany dzisiaj kalendarz składa się z 19 wyścigów, w tym jednego nowego, którego nie było na nieoficjalnym kalendarzu, jaki w sierpniu został przedstawiony zespołom. Mowa oczywiście o Grand Prix Korei Południowej, które zostało zaplanowane na 17 października. Pozostałe wyścigi poza trzema wyjątkami są w takiej samej kolejności, jak na prowizorycznym kalendarzu.

Po raz drugi w historii F1 sezon ma rozpocząć Grand Prix Bahrajnu. Dzięki temu pierwszy wyścig będzie mógł być rozegrany już w połowie marca, a zaplanowane dwa tygodnie później GP Australii po zmianie czasu będzie mogło ponownie wystartować o godzinie 17:00 czasu lokalnego. Trzecim wyścigiem będzie GP Malezji, a tymczasem planowany pierwotnie jako czwarty wyścig w Turcji został przesunięty na siódme miejsce.

Data wyścigu w Stambule nie jest jednak jeszcze ostateczna, bowiem zależy od tego, czy powodzeniem zakończą się negocjacje władz Montrealu z administracją Formuły 1 w sprawie przywrócenia Grand Prix Kanady, co jak widać wciąż jest nierozstrzygniętą sprawą. Jeśli Kanada wypadnie z kalendarza, to wówczas GP Turcji zostanie przeniesione z 30 maja na 6 czerwca, co zwiększy przerwę po wyścigu w Monako do dwóch tygodni.

Czwartym wyścigiem będzie tymczasem GP Chin, które w nieoficjalnej wersji kalendarza miało wrócić na dawne miejsce pod koniec sezonu, ale ostatecznie tak jak w tym roku nadal będzie w kwietniu. Tradycyjna wakacyjna przerwa według pierwotnego planu miała w przyszłym roku trwać trzy tygodnie, ale ostatecznie stanęło na czterech, czyli tak jak w tym roku. Ostatnia zmiana w stosunku do nieoficjalnej wersji kalendarza dotyczy zamykających sezon dwóch wyścigów. W roku 2010 na ostatnie miejsce w harmonogramie powróci bowiem GP Brazylii, które zostanie rozegrane 14 listopada – dwa tygodnie po GP Abu Zabi.

Na koniec zapowiedziana wcześniej informacja o pierwszej decyzji WMSC. Po sugestiach, że są różnice w osiągach silników poszczególnych producentów, FIA ustaliła, że jeśli zostanie to potwierdzone, to wówczas zespoły będą mogły wyeliminować te różnice poprzez ograniczenie osiągów mocniejszych jednostek napędowych. Nie zostanie wydana jednak zgoda na poprawienie słabszych silników.

Kalendarz wyścigów Formuły 1 na sezon 2010
P.Data Grand Prix   Tor 
1.03-14 Bahrajnu Bahrain 
2.03-28 Australii (17:00) Albert Park 
3.04-04 Malezji (16:00) Sepang 
4.04-18 Chin Shanghai 
5.05-09 Hiszpanii Catalunya 
6.05-23 Monako Monte Carlo (uliczny) 
7.05-30 Turcji Istanbul 
8.06-13 Kanady * Gilles Villeneuve 
9.06-27 Europy Valencia (uliczny) 
10.07-11 Wielkiej Brytanii Donington Park 
11.07-25 Niemiec Hockenheim 
12.08-01 Węgier Hungaroring 
13.08-29 Belgii Spa-Francorchamps 
14.09-12 Włoch Monza 
15.09-26 Singapuru (20:00) Singapur (uliczny, nocny) 
16.10-03 Japonii Suzuka 
17.10-17 Korei Południowej Korean International Circuit 
18.10-31 Abu Zabi (17:00) Yas Marina 
19.11-14 Brazylii Interlagos 
* Potwierdzenie wyścigu zależy od sfinalizowania umowy z FOM. Jeśli negocjacje zakończą się niepowodzeniem, to wówczas GP Turcji zostanie przeniesione na 6 czerwca.
Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.01.2019  Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1
20.12.2018  Władze Londynu gotowe rozważyć pomysł organizacji wyścigu F1
11.12.2018  Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?
19.11.2018  Szafnauer: Kalendarz liczący 21 wyścigów to maksimum dla zespołów
11.11.2018  Liberty Media ujawniło plan rozszerzenia kalendarza F1 do 25 GP
Tagi:
FIA
Yeongam
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
publius, 21.09.2009 22:16[!]
czyli w sumie bez różnicy czy bolid będzie z silnikiem mercedesa czy cosworth'a? jeżeli chodzi o osiągi. W grę wchodzi tylko wytrzymałość. F1 miała na celu rozwijać motoryzację cywilną przez walkę zespołów na torach i w ośrodkach rozwojowych. Do diabła z tymi ograniczeniami!!! Czy jest ktoś kto zna te wszystkie bzdurne zasady w F1? Ten sport jest mniej przejrzysty od jazdy figurowej na lodzie i krykieta. Mi się to nie podoba, nie wiem jak Wam?
piquet77, 21.09.2009 23:06[!]
Mi sie to bardzo podoba.niby sa zasady ale ich nie ma.zawsze cos sie dzieje...nie wiadomo co sie za chwile wydarzy...a noz wpadna na jakis szarlatanski pomysl i np. nakaza jezdzic z napedem na jedno kolo?
robertunio, 22.09.2009 01:10[!]
FIA malymi kroczkami dazy do tego zeby wszytkie silniki byly IDENTYCZNE i roznily sie tylko znaczkiem producenta - ale jaki producent przy zdrowych zmyslach sie na to zgodzi. Predzej wycofaja sie z F1. Tesknie za czasami kiedy F1 byla wyznacznikiem postepu w technice motoryzacyjnej. Zaczelo sie wszystko pomalu pierdzielic jak zdelegalizowali aktywne zawieszenie w Williamsach (juz nie pamietam kiedy to bylo dokladnie moze ktos mi przypomni), i od tamtego czasu co chwila jakies imbecylne ograniczenia. Probuje sobie tlumaczyc ze to przez ogolnoswiatowy kryzys finansowy - ale ten sie kiedys skonczy i mam nadzieje ze wtedy te wszystkie kajdany znikna. Co do kalendarza jest OK, ale mi osobiscie brakuje jeszcze jednego Grand Prix - GP USA. I to co dla prostego fana F1 jest oczywiste - ze takie GP powinno sie odbywac na torze Laguna Seca - dla prykow z FIA jest problemem oczywiscie finansowym. Zaloze sie tez ze pojawi sie grono znafcuf ktorzy powiedza ze ten tor nie nadaje sie do F1 poniewaz... itd. itp. Byyyzdura!!! Pozdrawiam fanow Roberta!
Adakar, 22.09.2009 02:21[!]
BO SIE NIE NADAJE ... zreszta poza jednym zakretem tam nic nie ma ... a tym jednym zakrętem, nad którym koncerny produkujące gierki typu NFS Shift NAKAZUJĄ wręcz sikać z radości i szczescia dzieciakom przed komputerem, próbują wmówić iż jest to "super extra wypasiony szialalalalala tor" ....... bull***

Laguna Seca to legendarny tor. Tak. Jednak wysłanie na ten tor bolidu F1 ... beznadziejny pomysł. To tak jakbyś "robertunio" chciał zorganizować GP Polski na Poznaniu bez jego przebudowywania ... bo jest super Baba Jaga i masz sentyment do Polski i naszego legendardnego toru.

Ten tor jak na standardy USA jest mały i ma strasznie małe zaplecze padocku, który dodatkowo ograniczony jest przez sztuczne jeziorko z wysepkami wewnątrz. To m.in. tylko MOTO GP tam startuje ... na spęd pozostałych ekip nie ma miejsca, wiekszym czynnikiem jest naturalnie brak zainteresowania tubylców.

Wyścig w USA wg mnie powinien być na torze ulicznym w Las Vegas ...... cos w stylu bling bling bo taki styl panuje w USA ... ma być dużo światełek, błyskotek, fajerwerki i mega reklamy w prime time'e ... ale musi tam byc AMERYKANIN ... dobry Amerykanin...
Ale Formuła 1 NIE JEST "bling bling" ... nie daje się i nie da się zamerykanizować. Wyścigi Nascar są 10x bardziej interesujące i trzymajace w napięciu, europejski styl "bling bling" w Monako to zupełnie inny poziom szpanu i lansu ... a sama nawet nazwa Laguna Seca nie przyciągnie przecietnego farmera przed TV
Dżejson, 22.09.2009 09:46[!]
Nie wiem co ludzie widzą w tej Lagunie, przecież żeby przejechać korkociąg bolidem F1 trzeba by prześwit ustawić na jakieś pół metra... ;)
rafaello85, 22.09.2009 10:35[!]
Kalendarz nawet nienajgorszy. Stosunkowo mało przerw dłuższych niż 2-tygodniowe - to cieszy:)
Ja bym jednak zamieni Bahrajn z Australią - kwestia przyzwyczajenia:)
Chiny cofnąłbym na koniec sezonu - również kwestia przyzwyczajenia;)
Zamiast Donington Park wolałbym Silverstone - j.w ;p
Kanada musi być OBOWIĄZKOWO!!!!! Trzymam mocno kciuku za pozytywne zakończenie rozmów w sprawie nowego kontraktu na organizację tej eliminacji.
Korea Południowa ( jak dla mnie ) może w ogóle się nie pojawić.
Fajnie, że sezon kończy GP Bbazylii - w ciągu ostatnich dwóch lat były tam nielada emocje:)

Jedno mnie zastanawia - czy 8 silników wystarczy na AŻ 19 eliminacji? Moim zdaniem limit powinien zostać zwiększony z 8 do powiedzmy 9 jednostek napędowych na sezon.
Dżejson, 22.09.2009 10:56[!]
Jak RBR nie starcza silników na ten sezon, a co dopiero, jak będzie 19 wyścigów :P Wg mnie powinni w ogóle wycofać ten przepis i powrócić do zeszłorocznych zasad, bądź wprowadzić coś takiego : 1 silnik na 3 GP (qual+race) + 8 silników na sesje treningowe.
Aquos, 22.09.2009 11:54[!]
Kalendarz jest świetny. Oby przetrwał w takiej postaci.

Kwestie silników powinny być jednak rozwiązane inaczej.
Bieżący sezon wyraźnie pokazuje, że limit ilościowy jest zbyt niski. Pozostały jeszcze 4 GP, a zdecydowana większość kierowców użyła już 7 silników (Vettel nawet 8). Tylko zespoły 4 bolidy napędzane silnikami Ferrari oraz oba zespołu Renault mają jeszcze po dwie nowe jednostki. Skoro aż 14 kierowców na 20 ma problem, to chyba trzeba coś zmienić w przepisach.
Idea "osłabienia" silników o najlepszych osiągach też nie jest najlepsza. Zawsze lepiej jest równać w górę. No ale to niewątpliwie ukłon FIA w stronę Coswortha...
omen10, 22.09.2009 16:57[!]
No nareszcie nie ma żadnego GP w święto zmarłych ;]
michal2111, 22.09.2009 18:30[!]
Uff... dobry kalendarz. I nic 1 listopada. Brazylia znów kończy sezon :-). Może (a raczej musi) być Kanada.

Chociaż...

-wolę Australię na początku sezonu
-Korea pewnie będzie kolejną procesją
-wolę Silverstone


Ale i tak może być.
Adakar, 22.09.2009 19:56[!]
rafaello85
Jedno mnie zastanawia – czy 8 silników wystarczy na AŻ 19 eliminacji? Moim zdaniem limit powinien zostać zwiększony z 8 do powiedzmy 9 jednostek napędowych na sezon.

Toro Rosso udowadnia, że można sezon przejechać sezon nawet na 7 silnikach... Są najwolniejsi, fakt i tracą po częsci na kierowców powiedzmy 1,5 sek na okrążeniu. Gdyby całą stawkę "zwolnić" (czyt. przykręcić im śrubę) o 1 sekundę, silniki nie byłyby wyżyłowane i teamy potrafiłyby przejechać CAŁY sezon na 8 jednostkach.

Toro Rosso na dwa ostatnie wyścigi bedzie mogło śmigać bez kar, ale marna pociecha bo nawet jak RBR czy BMW dostaną -10 pozycji to i tak wczesniej niż w połowie wyścigu taka "przewaga" startowa zostanie zniwelowana ... RBR juz jest poza walką o tytuł i tyle ... na jednym silniku nie przejedzie 4 wyścigów. Teraz trzeba brać nowe jednostki ŻYŁOWAĆ je na maksa na jednym weekendzie, przełknąć -10 pozycji ..... i liczyć na CUD
marios76, 22.09.2009 21:43[!]
Jacobss ---> jak mowa o ograniczeniach to chyba w twoim wykonaniu:) Jestem kibicem i mam prawo mieć nadzieję, jak z resztą napisałem. Mam tu też prawo pisać swoje opinie i możesz się z nią zgadzać lub nie...ale to nie powód byś mnie bez powodu wyzywał! Tak jak piszesz tytuły przyznaje się za jazdę- więc ci przypomnę- Massa wygrał w zeszłym roku większość wyścigów z Hamiltonem (które obaj kończyli) Gdyby nie awarie lub "dziwne zbiegi okoliczności" nie byłoby problemu ze zdobyciem mistrzostwa świata F1. Takie motto na koniec- BEEKEEPER się dopatrzył o co mogło chodzić- nie mogłeś z kolei ty, a cytując cię ---> " Miałem nadzieję, że już nie powrócą do tej kombinacji" teraz dopiero zastanawiam się jak można być ograniczonym TAK BARDZO? :D Kolejnym razem jak kogoś zaatakujesz zastanów się czy nie wykorzysta luki w twoim skromnym intelekcie, choćby małego błędu- by dopiero pokazać twoje ograniczenie!
Z należytym poważaniem;)
robertunio, 22.09.2009 23:34[!]
@ oponenci Laguny: przeciez Toyota smigala bolidem F1 po tym torze (np. http://www.youtub...watch?v=I_bWOdY6mbU) i bylo przepieknie i przecudnie...
A GP Polski to ma byc we Wroclawiu (www.torformuly1.pl) a nie w Pyrlandii ;-)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca