F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Williams sprzeciwia się 14 zespołom

"Nie jest logiczne zmienianie przepisów ze względu na jeden dodatkowy zespół".
Mariusz Karolak, 4 października 2009, wyświetlenia: 5001<< | lista | T- | T+ | >>
Williams sprzeciwia się poszerzeniu liczby zespołów Formuły 1 do 14 w przyszłym sezonie. Oznacza to, że zespół z Hinwil przejęty przez grupę Qadbak od BMW może nie pojawić się w stawce.

„Powinno być tylko 13 zespołów, tak jak to bywało zawsze” – powiedział szef ekipy z Grove – Frank Williams. „Sugerowałbym, aby postarali się o status pierwszego zespołu rezerwowego. Jest to logiczne rozwiązanie. Nie jest natomiast logiczne zmienianie przepisów ze względu na jeden dodatkowy zespół. Mają zresztą szansę wejść jako trzynasty zespół, jeśli wierzyć plotkom, jakie krążą po padoku”.

Williams dodał, że w nowym Concorde Agreement nie ma żadnej wzmianki o możliwości pojawienia się 14 zespołu w stawce. „Gdyby chodziło o Ferrari, które z jakiegoś powodu zdecydowałoby się wycofać w trakcie sezonu, a później postanowiło wrócić, to z całą pewnością przemyślelibyśmy sprawę obejścia tych przepisów. Jednakże to jest zespół w posiadaniu kogoś, o kim nic nie wiemy, a ich długoterminowe plany... Nie wszyscy jesteśmy zadowoleni, bo nie znamy jego właścicieli, ani ich planów na przyszłość”.

Martin Whitmarsh twierdzi, że debata na ten temat może okazać się bezcelowa, ponieważ nie ustają plotki o tym, że jeden z 13 zespołów wybranych na sezon 2010 może zrezygnować ze startów. „Nie ma jednomyślności w tej sprawie” – powiedział dziennikarzom. „Nasze stanowisko jest takie, że nie chcemy blokować Saubera, który jest założycielskim członkiem FOTA”.

„FOTA chodzi raczej o to, że mamy sztuczną debatę publiczną, ponieważ są mocne podejrzenia, że w 2010 nie będzie 14 zespołów, a może nawet mniej niż 13. Jeśli wydamy zgodę na uczestnictwo 14 zespołu, to pod warunkiem, że tym dodatkowym zespołem byłby Sauber. Jednakże jeśli mam być szczery to uważam, że 14 ekip to już przesada”.

Szef BMW Sauber – Mario Theissen powiedział agencji Thomson Reuters, że chce wkrótce wiedzieć, czy zespół Sauber będzie miał przyznane miejsce w stawce na sezon 2010, aby można było zakontraktować kierowców i starać się o pozyskanie sponsorów. „Nie mamy wyznaczonego czasu, po prostu czekamy. Im wcześniej zyskamy pozytywną odpowiedź, tym lepiej dla nas. Każdy dzień się liczy”.

Źródło: Reuters.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.11.2016  Sir Frank Williams opuścił szpital
29.10.2016  Sir Frank Williams przechodzi rekonwalescencję po zapaleniu płuc
09.03.2016  Wolff przestał być udziałowcem Williamsa
19.02.2016  Williams zaprezentował bolid FW38
13.06.2015  Patrick Head wyróżniony tytułem szlacheckim przez królową Elżbietę II
Tagi:
Williams F.
Whitmarsh M.
Theissen M.
BMW
FOTA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Huunreh, 05.10.2009 00:16[!]
Według mnie troche chamskie to zachowanie Williams'a. Sprzeciwiają się kluczowym sprawom, a sami gdzie sie wleką od paru lat. Chciałbym żeby zespół Williams kiedyś musiał o coś prosić zespoły...
Huckleberry, 05.10.2009 06:58[!]
Tak, tak, załóżcie związek zawodowy i idzcie protestować przed siedzibę Willamsa :>
To jest biznes, tu nie ma sentymentów. Frank ma niski budżet i walczy o przetrwanie, a na pewno nie będzie służyło temu ciągłe zmienianie przepisów i wciskanie na siłę stu nowych teamów, które i tak zrezygnują po roku. Jakby się postarali wcześniej to by się załapali na miejsce. Proste.
michael85, 05.10.2009 10:58[!]
Czyżby Franco się bał?! Nie rozumiem dlaczego w ostatnim czasie zrobił sie taki złośliwy. Wiek jest tu chyba jedynym wyjaśnieniem. Schumacherowi nie chciał dać testować, KERS pomimo wcześniejszych ustaleń chciał wprowadzić w przyszłym roku, a teraz blokuje inny zespół. W przypadku KERSu chyba zrozumiał że może sam strzelić sobie w stopę bo jego zespół nie miał żadnego doświadczenia z tym systemem i gdyby przyszło sie zmierzyć z SF i McL to wyglądałby blado. Rozumiem że F1 to business ale bez przesady!
rafaello85, 05.10.2009 11:03[!]
Powtórzę raz jeszcze to, co napisałem tu kiedyś. Oby Frank nie znalazł się w takiej sytuacji, że los jego zespołu będzie zależał od stanowiska pozostałych ekip. Bo wtedy inne teamy mogą mu pokazać figę z makiem...
Huckleberry, 05.10.2009 11:26[!]
@rafaello - przecież już były takie sytuacje, chociażby zakaz stosowania dwóch tuneli aero, któremu był przeciwny Frank, a reszta pokazała mu figę. Nie dziwię mu się wcale że walczy o swoje...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca