F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

WTCC: Trójka Japończyków wystartuje na Okayamie

Tymczasem Franz Engstler chce założyć swój zespół w Azji.
Bartosz Pyciarz, 9 października 2009, wyświetlenia: 1901<< | lista | T- | T+ | >>
Trójka kierowców z Japonii dołączy do rywalizacji w WTCC podczas ich domowej rundy na torze Okayama International Circuit: Seiji Ara, Nobuteru Taniguchi i Masaki Kano. Jedynie ten ostatni miał już wcześniej do czynienia z WTCC, jako że w zeszłym roku także reprezentował zespół Franza Engstlera w Japonii i Makau.

Mający 35 lat Ara, dla którego będzie to debiut w WTCC, będzie drugim kierowcą Wiechers-Sport obok Stefano D'Aste. Seiji ma doświadczenie głównie z wyścigów długodystansowych. Jest jednym z dwóch Japończyków, którym udało się wygrać Le Mans 24 Godziny (w 2004 roku za kierownicą Audi R8). W tym roku wygrywał także wyścigi w japońskich mistrzostwach SuperGT.

Taniguchi, 38-latek z Hiroshimy, dołączy na dwie ostatnie rundy w Japonii i Makau do zespołu Proteam Motorsport, w którym jeździ już Felix Porteiro. Podobnie jak Ara jest jednym z czołowych kierowców w SuperGT (lecz w klasie GT300), a obaj razem zdobyli wiele tytułów mistrza kraju w serii Super Taikyu.

Tymczasem pracodawca Masakiego – Franz Engstler ogłosił, że będzie kontynuował uczestnictwo w mistrzostwach w sezonie 2010. „Zawsze patrzymy w przyszłość i z uwagą podejmujemy wszystkie nasze decyzje. Jesteśmy zachwyceni, że Liqui Moly potwierdziło swoje wsparcie na kolejny sezon. Franz Engstler i ja pracujemy wspólnie już od prawie 10 lat i przez cały ten czas rozwijamy zespół krok po kroku, naszym celem jest być jednym z najlepszych zespołów w Europie” – powiedział manager zespołu – Kurt Treml.

Niemiecki zespół ma także plan rozszerzyć swoją działalność w Azji. Po udanym sezonie w Asia Touring Car Championship, Team Engstler wystawi dodatkowe auto dla azjatyckiego kierowcy w Japonii i Makau. „Naszym następnym celem jest wystawienie drugiego zespołu w WTCC, który będzie wspierał młodych azjatyckich kierowców. Azjatycki rynek kierowców czeka tylko na jakiś projekt i mam nadzieję, że nasze doświadczenie i wsparcie od Liqui Moly oraz BMW pozwoli nam odnieść sukces” – zakończył Treml.

Jakby na potwierdzenie tych słów w Japonii oprócz Kano pojedzie także Henry Ho z Makau, który następnie dołączy do swoich rodaków Lic Ka Liu oraz Jo Rosa Merszei w ich domowym wyścigu w Makau. Kano, Ho oraz Lic mieli już okazję przetestować auto w Hockenheim. Najlepsze wyniki uzyskiwał zapoznany już z autem Masaki Kano, natomiast pozostała dwójka zaczęła testy w BMW 320i E46, by następnie przesiąść się do BMW 320si E90. Cała trójka mogła korzystać z rad udzielanych przez Engstlera oraz drugiego kierowcę głównego – Kristiana Poulsena. Azjatycki program Team Engstler zakłada wysłanie do Japonii pięciu samochodów oraz 25 osób z dodatkowej obsługi.

Źródło: Fiawtcc.com, Automobilsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca