F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Williams z silnikami Coswortha w 2010

Natomiast w poniedziałek poznamy przyszłoroczny skład kierowców teamu z Grove.
Michał Roszczyn, 30 października 2009, wyświetlenia: 3425<< | lista | T- | T+ | >>
Frank Williams potwierdził, że jego zespół powróci do korzystania z silników firmy Cosworth w sezonie 2010, kończąc tym samym miesiące spekulacji na temat przyszłorocznego dostawcy jednostek napędowych dla angielskiej ekipy.

Williams ostatni raz używał silników Coswortha w 2006 roku, zanim producent ten wycofał się z Formuły 1. Jednak teraz ta legendarna marka powróci do F1 w przyszłym sezonie jako część nowej nisko-kosztowej wizji FIA. Wiadomość ta oznacza, iż Cosworth będzie dostarczał jednostki napędowe co najmniej pięciu zespołom sezonu 2010.

Pomimo kontraktu z Toyotą na przyszły rok, Williamsowi udało się wcześniej rozwiązać umowę z japońskim producentem w celu znalezienia nowego dostawcy silników. Choć miały miejsce wstępne negocjacje z Renault i Mercedesem, zespół z Grove ostatecznie wybrał Coswortha.

FIA zezwoliła firmie z Northampton na przestrojenie swoich jednostek w specyfikacji sezonu 2006 na nowe regulacje w celu zniwelowania nieudogodnień związanych z brakiem mocy i zużyciem paliwa. Inni producenci silników F1 nie uzyskali takich uprawnień i jest to nadzieja na konkurencyjność agregatów marki Cosworth.

Frank Williams wyjawił decyzję jego teamu gazecie Gulf News przed rozpoczynającym się w ten weekend GP Abu Zabi. „Zakończyliśmy naszą umowę z Toyotą i rozpoczynamy współpracę z brytyjskim producentem silników Cosworth, z którym wygraliśmy wiele mistrzostw świata w przeszłości. Ich baza znajduje się osiemdziesiąt kilometrów od naszej, co jest bardzo komfortowe. Ponadto cenimy również naszą niezależność. Nikt na nas nie będzie naciskał, nie żeby Toyota kiedykolwiek tak czyniła, ale po prostu poszliśmy własną niezależną drogą”.

Anglik poinformował również, że skład zespołu zostanie potwierdzony zaledwie dzień po finałowym wyścigu na torze Yas Marina. „Ogłosimy naszych kierowców na przyszły sezon w poniedziałek” – powiedział 67-latek. Nico Rosberg już potwierdził, że Grand Prix Abu Zabi będzie jego ostatnim wyścigiem dla Williamsa. Powszechnie spodziewane jest, że w przyszłym roku barw angielskiej ekipy bronić będą urzędujący mistrz serii GP2 – Nico Hulkenberg oraz Rubens Barrichello.

Źródło: ManipeF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.01.2019  Bottas: Kubica i Russell pomogą Williamsowi w dążeniu do poprawy formy
04.01.2019  Kubica: Niełatwo było odrzucić ofertę zostania rozwojowym kierowcą Ferrari
31.12.2018  Lowe: Szkoda, że nie możemy mieć więcej niż dwóch kierowców
27.12.2018  Russell: Chciałem otrzymać takiego partnera jak Robert Kubica
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
Tagi:
Williams
Cosworth

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tomos, 30.10.2009 08:26[!]
"Pomimo kontraktu z Toyotą na przyszły rok, Williamsowi udało się wcześniej rozwiązać umowę z japońskim producentem w celu znalezienia nowego dostawcy silników"-nie chcieli dłużej u siebie Nakajimy to musieli pozbyć się dobrych moim zdaniem silników Toyoty. Co do Coswortha, mam nadzieje, że pozytywnie nas zaskoczy w przyszłym roku, a silniki będą godne pochwały.

Ps.Krew mnie zalewa jak widzę, że niektórzy kierowcy trafiają do wybranego zespołu jako dodatek do silnika;/
Mariusz, 30.10.2009 08:48[!]
Dla mnie nie jest to zaskoczenie. Już dwa tygodnie temu jednemu panu w wywiadzie wymsnęło się, że będzie to Cosworth. :)
nigel_mansell, 30.10.2009 09:23[!]
Niby jest zamrożenie rozwoju silników ale 4 lata w f1 to bardzo, bardzo długo i żeby Frank się na tym nie przejechał.
Czechoslowak, 30.10.2009 09:44[!]
Pamiętajcie jednak, że Cosworth otrzymał zgodę na przeprojektowanie swoich silników i to oni są teraz w teoretycznie najlepszej sytuacji bo mogą wykorzystać najnowszą technologię. Poza tym: podkupienie inżynierów z Mercedes HPE, plotki o współpracy z Porsche, zainteresowanie "starych" teamów silnikami Coswortha (Williams już podpisał kontrakt, podobno zainteresowany jest też Red Bull), a do tego olbrzymie poparcie ze strony FIA - to wszystko daje do myślenia i wcale bym się nie zdziwił gdyby te silniki okazały się "podwójnym dyfuzorem" przyszłego sezonu...
paolo, 30.10.2009 13:17[!]
Ciekawe dlaczego nie Renault? Czyżby Franek wiedział, że lepiej być "fabrycznym" Coswortha? W końcu jeśli plotki okażą się prawdziwe to niedługo on będzie dostarczał silniki dla Gułag GP zwanym również Włodek i przyjaciele.

Czechoslowak: Bardzo możliwe. Szczególnie, że nie muszą zwiększać mocy, a mogą wygrać zużyciem paliwa. Raz już takim manewrem zniszczyli konkurencję więc czemu nie?
YAHoO, 30.10.2009 14:03[!]
@Czechoslowak:
Pamiętajcie jednak, że Cosworth otrzymał zgodę na przeprojektowanie swoich silników

Renault też dostało raz zgodę na poprawę silników i co z tego ?
paolo, 30.10.2009 14:11[!]
YAHoO: Renault dostało pozwolenie na pieszczoty, a nie na... Poza tym to było rok temu kiedy zużycie paliwa nie miało, aż takiego znaczenia. Teraz można skupić się na znaczącym zmniejszeniu zużycia paliwa bez konieczności podnoszenia mocy i w pierwszej części wyścigu wyprzedzić wszystkich, a później rżnąć Kobayashiego.
Ranger, 30.10.2009 15:47[!]
Williams robi to tylko dla oszczędności godzili sie na nakajime by mieć pewnie mniejsze koszty za silniki, a gdy okazało sie że cosworth wraca to zerwali umowe z toyotą, która zapewne rozumi problemy ekonomiczne... Jeżeli chodzi o gadanie o negocjacjach z innymi o silnikach to raczej bajki z kosmosu, bo wątpie by sie godzili na coś droższego gdy wybierają ostatecznie tańszą opcje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca