F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bridgestone wycofuje się z F1 po sezonie 2010

Szykują się kolejne spore zmiany w F1.
Paweł Zając, 2 listopada 2009, wyświetlenia: 11145<< | lista | T- | T+ | >>
Bridgestone wycofuje się z Formuły 1 po sezonie 2010. Japońska firma oponiarska ogłosiła dziś rano swoją decyzję o nie przedłużaniu kontraktu z F1.

Dyrektor Bridgestone Motosport – Hiroshi Yasukawa powiedział w oświadczeniu: „Decyzja została podjęta po żmudnych i długich rozważaniach przez radę dyrektorów i wynika ona z potrzeb przekierowania zasobów firmy na intensywny rozwój innowacyjnych technologii”.

Bridgestone jest dostawcą opon do Formuły 1 od 1997 roku, a po odejściu firmy Michelin jest od 2007 roku jedynym dostawcą, wygrywając 156 z 223 grand prix, w których były używane opony japońskiego koncernu. „Chcieliśmy przekazać szczerze wyrazy uznania dla Berniego Ecclestone'a i Formula One Management, zespołów Formuły 1, z którymi wspólna praca była zaszczytem, a także fanów, którzy śledzili nasze działania przez ostatnie 13 lat” – dodaje Yusukawa.

Bridgestone pozostanie partnerem i dostawcą opon dla serii GP2 i GP2 Asia, nadal będzie również jedynym dostawcą opon MotoGP co najmniej do końca roku 2011.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.06.2015  Massa wątpi w powrót do F1 wojny oponiarskiej
21.05.2015  Alonso: Powrót wojny oponiarskiej pomógłby F1
05.06.2013  Bridgestone wyklucza możliwość powrotu do Formuły 1
05.01.2011  Bridgestone może wycofać się także z IndyCar po roku 2011
09.11.2010  Przed Bridgestone ostatni weekend w Formule 1
Tagi:
Bridgestone

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Sir Wolf, 02.11.2009 17:11[!]
"A także fanów, którzy śledzili nasze działania przez ostatnie 13 lat”
To oni mają fanów?
nickolas, 02.11.2009 17:48[!]
To wręcz niebywałe że niektórym z was jeszcze śnią się jakieś rywalizacje dostawców opon?!
Już to przeżyliśmy! To było owszem ciekawe - ale tylko do czasu! Jak rywal odstawał na 1s to przestawało mieć sens!

Nie podoba się wam tak zawężona stawka jak w tym roku? Bo ja sobie życzę takich jak ten i poprzedni więcej!
Banditto, 02.11.2009 19:01[!]
Ci Japończycy są jacyś dziwni. Według mnie dla samej reklamy w F1 powinno opłacać się im być jedynym dostawcą gumek, nie rozumiem ich. Najpierw Honda teraz Bridgestone... Ale ogólnie to dobrze, bo może będzie dwóch dostawców gumek do F1.
michal2111, 02.11.2009 20:20[!]
Jestem trochę zaskoczony tą decyzją. Nie spodziewałem się.
scanner, 02.11.2009 21:02[!]
Czy ja mogę, tak poza tematem dowiedzieć się, czemu wzorem wp czy tvn24 ten news już 5 raz mi wskakuje w czytnik rss?
Ranger, 02.11.2009 21:54[!]
a to ci dopiero zaskakująca wiadomość. Bridgestone chyba zrozumiało że bycie jedynym dostawcą opon nie ma żadnego sensu. To że stawka jest zawężona to z jednej strony jest dobre, ale z drugiej? przecież ten sport ma polegać własnie na ciągłym rozwoju, a jeden dostawca opon tego nie mógł dać i sam nie mając konkurencji, bez żadnej presji w dążeniu do polepszania swoich opon sie poprostu znudził.
Crow, 02.11.2009 23:18[!]
Michelin nie wróci, bo oni chcą mieć konkurencje. Nie chcą jeździć sami ze sobą. To tak nawiązując do wcześniejszych wypowiedzi.

Niech w końcu wróci rywalizacja na poziomie opon!

Miłoby było ponownie zobaczyć sliki Goodyeara...
jan5, 03.11.2009 00:01[!]
a ciekawe co byłoby gdyby kazdy zespół miał swojego producenta opon albo samemu produkował by opony np red bull produkowałby opony i zamieniali by się z renaultem na silniki powiedzmy 1001 silników za pół kilo opony
wilkxt, 03.11.2009 08:08[!]
Mogło by być dwóch, a nawet więcej dostawców opon, tylko żeby zespół mógł sobie wybierac z posród tych producentów przed każdym wyscigiem, to by miało sens
jan5, 03.11.2009 14:39[!]
miałby sens jakby w kazdym wyscigu kazdy zespół miał inny bolid
Rossi, 03.11.2009 16:12[!]
Ile z tych dumnie brzmiących 156 zwycięstw uzyskali walcząc ze sobą? Chyba większość.
Gdzie byli jak Michelin oprotestował monopol w F1 a potem w MotoGP. Teraz im przeszkadza ściganie się ze sobą. A gdzie w takim układzie są te technologie w codziennych oponach płynące z doświadczeń w F1 skoro tam nie da się rozwijać innowacji? Taka sama obłuda jak zielony pasek na oponach w dowód przywiązania do ekologii producenta jednych z bardziej paliwożernych opon. Dziękujemy księgowym tej firmy za dobrze wykonaną pracę.
Cieszę się z tej decyzji i proszę o Michała i Goodyeara. W szczególności Kubicy życzę Michelina. To było jego pierwsze pudło w karierze F1. Po zmianie długo nie potrafili Robertowi i Fernando wytłumaczyć że nie wolno krytykować jedynie panującego dostawcy i wspominać imię poprzednika.
MCNoras, 03.11.2009 21:19[!]
Z tych wszystkich sensacji ogłoszonych w tym roku ta mnie najbardziej zdziwiła :O
SoBcZaK, 04.11.2009 00:46[!]
"! To było owszem ciekawe – ale tylko do czasu! Jak rywal odstawał na 1s to przestawało mieć sens"
a co mi z tego, że stawka jest tak zwężona jak nie ma tylu manewrów wyprzedzania ile bym sobie życzył? Zmiany aero, te same opony i co z tego? do tego dochodza takie badziewia jak Singapur czy Yas Maryna
Ranger, 04.11.2009 18:43[!]
warto jest jeszcze wspomnieć że jedyny moment zawężenia stawki obserwowalićmy tylko w kwalifikacjach i jak SC wyjeżdżał na tor ;)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca