F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Natalia Kowalska: To była długa przerwa, bardzo długa!

Rok po starcie w Formuła Star Mazda w USA, Polka wróciła za kierownicę single-seatera.
Inf. prasowa, 10 listopada 2009, wyświetlenia: 2726<< | lista | T- | T+ | >>
Rok po starcie w Formuła Star Mazda w USA, Natalia Kowalska wróciła za kierownicę single-seatera. Z zespołem JD MOTORSPORT testowała bolid Formuły Master. Celem testów była, jak się to ładnie mówi, instalacja Natalii w nowej serii.

Testy po tak długiej przerwie, w aucie już poważnie zaawansowanym technologicznie, nie należały do łatwych. Nowy team, nowe auto, długa przerwa w startach, spowodowało, że z ogromną niecierpliwością oczekiwaliśmy pierwszych okrążeń. Temperatura powietrza oscylująca w pobliżu 4'C, a asfaltu koło 5'C nie napawały optymizmem.

Obawy okazały się płonne. Seria po serii, okrążenie po okrążeniu, Natalia odzyskiwała pewność i szybkość jazdy. Do południa przejechanych 35 okrążeń toru. Zapowiadało się naprawdę dobrze. Nie mogło się jednak obejść bez kłopotów natury technicznej. Popołudniowa sesja zakończyła się po 20 okrążeniach, ok. godziny 14.00. Okazał się, że silnik przegrzewa się każdorazowo po 1-2 okrążeniach. Mimo prób zespół nie może usunąć usterki. Szkoda tej sesji, bo można było poprawić zdecydowanie wynik treningu. Czas 1.41.3, uważamy, jest przyzwoitym rezultatem, tym bardziej, że uzyskanym na oponach po 150km. Reszta stawki najlepsze wyniki uzyskiwała na nowych kompletach, przed końcem sesji.

Drugi dzień przywitał kierowców deszczem i mgłą. Jeszcze o 9.30 widzialność na torze wynosiła 60-80 m. Jazda w takich warunkach była naprawdę ekstremalna. Wielu kierowców tą sesję nie będzie wspominać najlepiej. Częste neutralizacje spowodowane wypadkami bolidów. Każdy z kierowców chciał uzyskać jak najlepszy czas, często z przykrymi konsekwencjami. Tym samym, większość okrążeń była tylko instalacyjna, tzn. wyjazd i zjazd do Pit stopu. Po południu, Natalia rozpoczęła jazdę od mocnego uderzenia. 2.03.00 przez długi czas było 3 czasem sesji. Nasz kierowca z okrążenia na okrążenie jechała coraz szybciej. Niestety, pech lekko nie opuszczał Natalii i ponownie dał znać przegrzewający się silnik. Do tego dołączył sterownik zmiany biegów i niedane było Natalii dokończyć sesji. Dwa krótkie wyjazdy pozwoliły jej tylko na poprawienie, kosmetyczne swojego czasu. Na wyjazd na slickach nie pozwolił już jednak stan auta.

Nie czasy były jednak najważniejsze. Dla teamu i samej Natalii ważne było to, czy ona sama odnajdzie się w nowym aucie, nowej serii, nowym teamie. Czy odnajdzie się po tak długiej przerwie. Zostaliśmy mile zaskoczeni. Znalezienie wspólnego języka z inżynierami i ciągły progres czasowy, dał nam naprawdę dużo satysfakcji. Jak wszędzie, na każdym torze, Natalia dała się poznać, jako doskonale pracujący kierowca.

Po teście Natalia powiedziała: „Byłam bardzo podekscytowana tymi testami. Rok bez jazdy to bardzo długa przerwa. Nie jeździłam w żadnej serii, nie siedziałam nawet w wyścigowym aucie. Teraz było jednak cudownie. Może jeszcze nie bardzo szybko, ale to tylko kwestia czasu, kwestia przejechanych kilometrów. Formuła Master to naprawdę doskonałe, ale wymagające auto. Dużo nowinek technologicznych, sterowanie skrzynią biegów łopatkami przy kierownicy, poważny monocok , rozbudowana aerodynamika, bardzo dobre osiągi silnika Hondy. To naprawdę duża przyjemność. Jestem również zadowolona z pracy teamu JD Motorsport. Nie stawialiśmy im jeszcze zbyt dużych wymagań, ale pracowało mi się z nimi zupełnie dobrze. Jazdy mogło być odrobinę więcej, mogłam poprawić swoje czasy, ale cóż, techniczne usterki spowodowały wcześniejsze zakończenie obu dni testowych. Chciałam również podziękować firmie ATKearney, bez pomocy, której nie mogłabym jeździć tych testów, dla mnie bardzo ważnych testów”.

Szef JD Motorsport, Roberto Cavallari powiedział: „Cieszymy się , że mogliśmy pracować w czasie tych testów z Natalią. Wiedzieliśmy, że ona bardzo długo nie jeździła wyścigowo. Zastanawialiśmy się, jak da sobie radę. To było dla nas, ale przede wszystkim dla niej bardzo duże wyzwanie. Jesteśmy naprawdę pozytywnie zaskoczeni, nie tylko jej stałym progresem czasowym, ale również dużymi umiejętnościami i jeszcze większymi możliwościami. To niewątpliwie bardzo duży talent. Mamy nadzieję, że sezon 2010 Natalia pojedzie w naszym zespole. Znamy jej plany i cele i przekonani jesteśmy, że wspólnie pomożemy Natalii w jej drodze kariery wyścigowej”.

Źródło: Informacja prasowa Natan Racing Team
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.03.2011  CYFRA+ rozwiązała umowę z Kowalską
23.05.2010  Palmer zgarnia komplet punktów w F2 na Monzy
22.05.2010  Palmer wciąż niepokonany na Monzy w F2
22.05.2010  Palmer wygrał sobotni wyścig F2 na Monzy (aktualizacja)
21.05.2010  Piątkowe zmagania F2 na Monzy - po kwalifikacjach (aktualizacja)
Tagi:
Kowalska N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oligator, 10.11.2009 10:42[!]
powodzenia Natalka!
Kamikadze2000, 10.11.2009 12:00[!]
Przyłączam się do @oligatora. Powodzenia!!! :))
ari2k5, 10.11.2009 19:15[!]
Go Go Natalia! Nareszcie będzie można Ciebie w TV obejrzeć. Sezon w FM, potem F2 i F1 :) Dawaj! Do boju :D
Kamikadze2000, 11.11.2009 13:22[!]
Myślę, że jeszcze GP2 musiałaby zahaczyć. Ale zobaczymy... :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca