F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes przejmuje większościowe udziały w Brawn GP

Potwierdzono również przedłużenie umowy na dostawę silników dla zespołu McLaren.
Piotr Bogucki, 16 listopada 2009, wyświetlenia: 14219<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes-Benz zdecydował się wykupić większościowe udziały w zespole Brawn GP, kończąc tym samym trwające wiele tygodni spekulacje dotyczące przyszłego zaangażowania niemieckiej marki w Formułę 1. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej potwierdzono również przedłużenie umowy na dostawę silników dla zespołu McLaren.

Od jakiegoś już czasu mówiło się o nowej umowie Mercedesa z Brawnem, która spowodowałaby zmianę swojego zaangażowania ze strony niemieckiego producenta kosztem zespołu z Woking, co mogło jednocześnie zakończyć ich współpracę po skończeniu się umowy w 2011 roku.

Okazuje się jednak, że po dyskusjach, jakie miały miejsce w ostatnim czasie, McLaren i Mercedes-Benz doszli do porozumienia w sprawie dostaw silników przynajmniej do roku 2015. Kontrakt daje również możliwość przedłużenia okresu współpracy po upływie tego terminu. Nowy zespół będzie nosił nazwę Mercedes GP i pełnię kontroli przejmie nad nim niemiecki producent po tym, jak wykupił 75,1% udziałów.

„Mercedes będzie rywalizował w przyszłym roku w mistrzostwach świata F1 z własnym zespołem fabrycznym” – powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej szef Mercedesa, Dr Dieter Zetsche. „Jest to możliwe dzięki umowie przejęcia 75,1 procent udziałów w zespole Brawn GP, 45,1 procent ze strony Daimlera oraz 30 procent od naszego partnera Aabar Investments. Reszta pozostanie w posiadaniu dotychczasowych właścicieli – Rossa Brawna, Nicka Fry'a oraz innych członków. W interesie Daimlera leży prawdziwy fabryczny zespół Mercedes-Benz”.

„Ross Brawn pozostanie na stanowisku szefa zespołu i w ten sposób utrzymujemy jego silną pozycję. Podobnie jak zespół odpowiedzialny za silniki w Mercedes-Benz High Performance Engines, nowy zespół grand prix Mercedesa będzie nadzorowany przez Mercedes-Benz Motorsport, który jak wiadomo jest prowadzony przez Norberta Hauga”.

Wraz ze zmianą swojego głównego skupienia Mercedesa w stronę zespołu Brawn GP, zostało również ujawnione, że Grupa McLaren wykupi 40 procent udziałów w zespole, które w tym momencie posiada Daimler AG. Proces ten będzie następował krokowo i ma zakończyć się przed 2011 rokiem.

Na ogłoszenie składu kierowców nowego zespołu będziemy musieli jednak jeszcze trochę poczekać.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1
07.12.2018  Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika
25.11.2018  Bottas straci inżyniera wyścigowego przed sezonem 2019
24.11.2018  Wolff dementuje plotki o kontrakcie Ocona na starty w Mercedesie w 2020 roku
23.11.2018  Hamilton: Użyłem numeru jeden mimo tego, że w ogóle go nie lubię
Tagi:
Mercedes
Brawn
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
oliveira, 18.11.2009 03:31[!]
ja mam jedno zasadnicze pytanie-nie związane z tym newsem,ale nie wiedziałem gdzie napisać....dlaczego w dziale "składy zespołów 2010" wśród teamów widnieje Quadbak/Sauber?.....z tego co wiem jeszcze na 100% nie wiadomo czy wystartują....więc nie powinno moim zdaniem być ich w zestawieniu

a poza tym to szkoda ze kimasa nie bedzie pewnie w 2010.....i ten rozrost Mercedesa w F1 tez srednio mi pasuje
grzesiek811, 18.11.2009 10:58[!]
Nie będzie Buttona w Mercedesie, nie będzie Raikkonnena - nie będzie zwycięstw Mercedesa. Będzie pewnie Heidfeld i jazda w środku stawki. Z takim składem Merc będzie miał wyniki jak Toyota, będą dobrze jeździć, będą zdobywać punkty, trafi się czasem podium, ale nie będzie zwycięstw.
Jędruś, 18.11.2009 17:29[!]
Ale dlaczego Kimi nie chce startować w Mercedes GP, skoro wcześniej tyle lat jeździł dla nich w Mclarenie, a teraz przecież także negocjował z Brawnem.Ich nastawienie do niego przecież się nie zmieniło, a wg mnie ten zespół ma szansę i to dużo by w przyszłym roku również być gotowym na zwycięstwa.Być może rzeczywiście sprawa staneła zarówno w Mclarenie jak i w Brawn GP na kasie, bo to jest jedynym racjonalnym arugmentem.Jeśli tak,to jestem bardzo rozczarowany postawą Kimiego.
Był też tam aspekt, że i Mclaren i Mercedes były niechętne co startów Fina w rajdach.To również mogło być jednym z powodów.
Szkoda, mam nadzieję że Kimi wróci w mocnym zespole w 2011...Aczkolwiek może się tak stać jak z Hakkinenem.

Co do przejęcia BrawnGP przez Mercedesa to jest to wg triumf Brawna i jego współpracowników.Przez rok z Hondy jeżdżącej na szarym końcu za swoją stajnią B, co było sytuacją naprawdę paradoksalną zrobił dzięki czasowi,pieniądzą i co chyba najważniejsze geniuszowi i zaangażowaniu zespół,który prowadził w mistrzostwach jako debiutancka stajnia od początku do końca zdobywając niemal wszystko co było do zdobycia.Na tej tranzakcji zarobił naprawdę pokaźne pieniądze i jednocześnie dalej będzie szefem zespołu.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca