F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Najważniejsze decyzje Światowej Rady Sportów Motorowych

Zatwierdzono m.in. nową skalę punktową, a także zamianę miejscami GP Brazylii z GP Abu Zabi.
Maraz & deeze, 11 grudnia 2009, wyświetlenia: 5784<< | lista | T- | T+ | >>
Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) zatwierdziła podczas dzisiejszych obrad nową, rozszerzoną skalę punktową, jaką wczoraj zaproponowała Komisja Formuły 1 z uwagi na powiększenie stawki do 26 bolidów.

W przyszłorocznych mistrzostwach świata punktowanych będzie więc 10 miejsc (o dwa więcej niż dotychczas) według następującej skali: 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.

Kolejna decyzja to zatwierdzenie kalendarza wyścigów na sezon 2010. Organizatorzy Grand Prix Brazylii i Grand Prix Abu Zabi osiągnęli porozumienie w kwestii zamiany miejscami tych wyścigów i tak jak w tym roku, sezon ponownie zamknie eliminacja na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Ponadto z kalendarza zniknęły adnotacje o tym, że rozegranie GP Kanady i GP Niemiec jest uzależnione od potwierdzenia umów z administracją F1. Jedynie GP Korei Południowej musi jeszcze zaczekać na ostateczną zgodę, która zostanie wydana dopiero po przeprowadzeniu inspekcji toru, gdy jego budowa zostanie ukończona, co spodziewane jest na początku lipca.

Kalendarz wyścigów Formuły 1 na sezon 2010
P.Data Grand Prix   Tor 
1.14-03 Bahrajnu Sakhir 
2.28-03 Australii (17:00) Albert Park 
3.04-04 Malezji (16:00) Sepang 
4.18-04 Chin Shanghai 
5.09-05 Hiszpanii Catalunya 
6.16-05 Monako Monte Carlo (uliczny) 
7.30-05 Turcji Istanbul 
8.13-06 Kanady (12:00) Gilles Villeneuve 
9.27-06 Europy Valencia (uliczny) 
10.11-07 Wielkiej Brytanii Silverstone 
11.25-07 Niemiec Hockenheim 
12.01-08 Węgier Hungaroring 
13.29-08 Belgii Spa-Francorchamps 
14.12-09 Włoch Monza 
15.26-09 Singapuru (20:00) Singapur (uliczny, nocny) 
16.10-10 Japonii (15:00) Suzuka 
17.24-10 Korei Południowej * Korean International Circuit 
18.07-11 Brazylii Interlagos 
19.14-11 Abu Zabi (17:00) Yas Marina (dzienno-nocny) 
* Pod warunkiem uzyskania homologacji toru

Sędziowie podczas weekendów grand prix

Stewardzi będą od teraz mniejszą i stałą grupą, a wraz z doświadczonymi byłymi kierowcami F1 stworzą stały panel trzech stewardów F1 i wspólnie, wraz z jednym stewardem reprezentującym władze sportowe państwa, będą zajmować się F1 podczas każdego grand prix.

Nie będzie już szefa grupy stewardów bez prawa głosu i za każdym razem stewardzi będą wybierać własnego szefa spośród ich składu podczas każdego wyścigu. Wykorzystując nagrania wideo oraz rozmów radiowych powinni zmierzać do bardzo sprawnego podejmowania decyzji.

Dotychczasowy program obserwatorów dla stewardów F1 będzie kontynuowany, a treningi, rozdzielanie decyzji oraz coroczne spotkania będą miały na celu podwyższenie jakości decyzji w tej stałej grupie.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
FIA
Kalendarz GP
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 11.12.2009 16:17[!]
Gdzie jest i dokąd zmierza Formuła 1? Jak mało zostało się z tej Formuły 1 choćby sprzed 10 lat...
cobra, 11.12.2009 16:21[!]
Troszkę bez sensu jest nowa skala punktowa. Zwycięzca IMO nie powinien dostawać więcej niż 15-16 punktów i nadal punkty powinny być przyznawane tylko kierowcom z top8.

Oczywiście, że lepsze to niż system medalowy, ale i tak nie jestem zwolennikiem tak daleko idących zmian. ;) Szczególnie jeśli chodzi o rozszerzenie przydzielania punktów do 10 bolidów.
Kamikadze2000, 11.12.2009 16:21[!]
Taa, najlepiej, aby wróciła stara punktacja... Puknij się w łeb! :D

@cobra - byc może masz racje, ale lepiej tak, aniżeli system medalowy.
Yurek, 11.12.2009 16:24[!]
Oczywiście, że najlepiej, ale nie chce mi się tłumaczyć, dlaczego.
fernandof1, 11.12.2009 16:27[!]
tak top 10 punktowana ale nie tyle za p1,p2 i p3 to lepiej p1 15 a p2 13 i p3 11 a potem 10-1
bo p1 25 niedługo będzie tak jak w indy albo teraz tak będzie
Ramzi, 11.12.2009 16:54[!]
Yurek, a gdzie idzie Polska? To juz nie ta sama Polska co 10 lat temu. Nie rozumiem Cie, jeszcze nawet nie wiesz jak to wygląda...a juz narzekasz. Ta mentalność.
deeze, 11.12.2009 17:10[!]
Wciąż kompletnie nie rozumiem tego 7. miejsca i 5 punktów... Co im taka asymetria daje?
Diesel92, 11.12.2009 17:35[!]
Może to być najciekawszy sezon! xD
reamoon, 11.12.2009 17:38[!]
Juruchna!
A wiesz, że komputery dziś już też nie takie jak 10 lat temu!
Jak mało w nich (lub zgoła nic) z tych sprzed 10 lat.
barteks, 11.12.2009 17:44[!]
@deeze: powinny być 4 punkty za 7. miejsce...
Paweł J, 11.12.2009 17:53[!]
Ja jestem z natury konserwatystą, ale jakieś ciekawe, interesujące rewolucję przyjmuje z uśmiechem. Tylko że ta punktacja... no cóż... mi się ona nie widzi. Wiem, że z czasem się do niej przyzwyczaimy, ale tak wielkie stawki punktowe troszeczkę szokują mnie. Ale widzę że niektórzy ludzie przyjmują to pozytywnie.
Hmm, no gdy na 2003r wchodziły zmiany to lepiej umiałem to przełknąc itp bo zmiany były ale nie wielkie. Teraz trochę mnie to zaskakuje. Mam nadzieje, że ten system się sprawdzi...

ps. Mam pytanie, czy ktoś kombinował już co by się wydarzyło gdyby to punktację dać na ten sezon? Kto wygrałby sezon itp? A moze ktoś się chce pobawić w to? Bo mnie to ciekawi trochę...
Semai, 11.12.2009 18:08[!]
Co do PSa- było już na forum podane. Nic w zasadzie by nie uległo zmianie - tylko 2 kierowców więcej miałoby punkty.
dmaot malach, 11.12.2009 18:21[!]
Co wy tak na tego Yurka najeżdżacie? I czemu mają służyć porównania Ramziego] i reamoona? Ja też jestem przeciwnikiem kolejnych zmian w regulaminie, bo nie służą rozwojowi tego sportu (ograniczanie aero, zamrażanie silników), tylko powodują większy... większe zamieszanie. Nieumiejętne limitowanie jest na dodatek polem do nadużyć i wypacza cele, założone sobie przez autorów obostrzeń regulaminowych. Zmiany idą w złym kierunku, mam nadzieję że w 2011 roku WMSC wycofa się z nich rakiem, chociaż mawiają iż nadzieją głupich jest matką :|
Oczywiście nikomu nie wadzi obecny system obliczania opłaty za superlicencję? Bo jakoś nie został wydany żaden komunikat z tym związany. Oczywiście ktoś powie, że to grosze dla kierowców, ale FIA dba o swój budżet - ktoś w końcu musi opłacać delegatów i komisarzy na poszczególne GP.
ger@, 11.12.2009 18:38[!]
to co w końcu z tym 7. miejscem? wszyscy mówią, że mają być 4 punkty, ale wszędzie jest, że za 7. miejsce punktów będzie 5... bezsens, czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?
maciej, 11.12.2009 20:47[!]
K**a jaki syff :( Nie podoba mi się to wogóle , znowu kombinacje :( Statystyki z kilkunastu lat szlag trafił, obecna punktacja przecież była dobra , mogliby co najwyżej dac większe różnice punktowe między 1-3 miejscem i ewentualnie za PP i najszybsze okrążenie po punkcie i już a resztę zostawić:(

Najlepiej niech zrobią punktacje jak w skokach narciarskich czyli za miejsce 1- 100 pkt itd. , oczywiście punktować będzie również samochód bezpieczeństwa , żal.
RomanSz, 12.12.2009 01:27[!]
Jak ktoś już wcześniej słusznie zauważył, ta nowa punktacja to prawie dokładnie stara punktacja razy 2,5 (no i jakieś ułamki za miejsca 9, 10, dla walki w czołówce naprawdę bez znaczenia). Wystarczy sobie dotychczasowe statystyki pomnożyć przez 2,5 i będzie pasowało. Przy 26 bolidach 10 punktowanych miejsc to i tak mało, nowe zespoły pewne i tak zakończą sezon z zerowym dorobkiem. Zabawne są takie komentarze że jeszcze 15-16 pkt za zwycięstwo to by było ok, ale już 25 to zdecydowanie za dużo. A gdyby zrobili punktację 100-80-60-50-40-30-20-10 to też by była zbyt wielka rewolucja i rozwiązanie nie do przyjęcia?
Kalaputa, 12.12.2009 14:54[!]
obliczylem wyniki koncowe tym systemem na sezon 2009 i wyszlo tak : 1 Button -243 pkt ,2.Vettel -203 pkt 3.Barichello -187 pkt i 4 Webber -178 pkt
Simi, 12.12.2009 18:33[!]
Ja jestem zdecydowanie ZA nowym systemem punktacji. Będzie 10 punktowanych miejsce, co jak dla mnie bardzo dobre rozwiązanie. Najfajniej byłoby, gdyby 14 miejsc było punktowanych, ale dziesiątka to też nie jest źle.
cris, 12.12.2009 23:39[!]
no , wreszcie coś nowego , tak myślę , a oglądam f1 20 lat , więc chyba mogę coś powiedzieć . osobiście uważam , że jeżeli już , to powinno być 30 pts. za 1 miejsce , żeby faktycznie odróżnić zwycięzcę , a jeśli ktoś uważa , że to przewraca punktację wszechczasów , to niech po prostu przeliczy po nowemu i tyle . może w końcu będą bardziej się bić o pudło , a nie ciułać punkty . f1 zacząłem oglądać ,bo wiecznie były drzazgi na starcie , bo ktoś komuś wygrażał, naubliżał , były złośliwe wypadki , prawie mordobicie . .. .... teraz tego nie ma . . .. ..... szkoda....
paolo, 13.12.2009 01:37[!]
Widzę, że 6 5 3 zamiast 6 4 3 nadal pozostaje zagadką. Ja to sobie jeszcze co innego wymyśliłem. żeby nie było tak mało okrągło i lepiej się dodawało trzeba było dopisać zero i zrobić 100 80 60 40 30 a resztę rozdrobnić tak żeby punktować 20 miejsc. Najlepiej wszystkie ale biorąc pod uwagę, że parę ekip może odpaść wystarczy 20. Po co? A no po to żeby się później nie zastanawiać czy USF1, Virgin czy Campos było lepsze w sezonie. Przecież żaden z tych zespołów do 10 pewnie nie wjedzie albo jakimś fuksem w deszczu przy przerwanym wyścigu. I później taki jeden fuks i same ostatnie miejsca będą lepsze na koniec od regularnie jeżdżącego zespołu w okolicy powiedzmy 15 miejsca. No i na bidę z sześciu chłopa będzie mieć po imponującym zerze na koncie, a przecież warto wiedzieć, które zero lepsze. Bardziej przejrzyście by było i liczyłoby się po staremu w czołówce tylko z jednym więcej zerem, a nie jakieś ćwierć setki. W skokach mają coś podobnego i nikomu nie przeszkadza, że ktoś ma po sezonie 1000 punktów. Jak już zmieniać to z rozmachem i fantazją.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca