F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Stefan GP chce umożliwić testy debiutantom F1

Zoran Stefanović chce w ten sposób sfinansować program testów w roku 2010.
Marek Roczniak, 29 grudnia 2009, wyświetlenia: 3284<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi AUTOSPORT, zespół Stefan Grand Prix zamierza sfinansować swoje plany testowe na rok 2010 poprzez uruchomienie czegoś w rodzaju programu rozwojowego młodych kierowców.

Serbska ekipa, która w przypadku nie otrzymania zgody na starty w sezonie 2010 zamierza przynajmniej przeprowadzać testy swojego samochodu w przyszłym roku, osiągnęła już wstępne porozumienie z Toyotą na temat użycia ich auta oraz innych pozostałości po japońskiej ekipie.

Szczegóły na temat sponsorów i inwestorów wspierających Stefan GP mają zostać ogłoszone podczas oficjalnej prezentacji zespołu, która jest spodziewana pod koniec stycznia przyszłego roku. Właściciel ekipy Zoran Stefanović już teraz ujawnił jednak, jak zamierza sfinansować program testów. Chce on mianowicie umożliwić odpłatnie jazdę swoim bolidem młodym kierowcom, którzy mają małe doświadczenie, a rygorystyczny limit testów (w trakcie sezonu całkowity), jakiemu podlegają zespoły oficjalnie zgłoszone do sezonu 2010 nie pozwala im na przejechanie zbyt wielu kilometrów.

„Zaoferujemy zespołom, które zmienią kierowców w trakcie sezonu, albo po prostu młodym kierowcom, możliwość przetestowania naszego samochodu, aby mogli powiększyć swoje doświadczenie” – powiedział Stefanović. „Byłoby to czysto komercyjne przedsięwzięcie”. Szef serbskiego zespołu dodał, że ich pierwszy samochód F1 – Stefan S-01, oparty na projekcie Toyoty TF110, przeszedł pomyślnie w ubiegłym tygodniu testy zderzeniowe FIA. Próba zgniotu tylnej struktury wykazała, że obszar ten jest nawet zbyt wytrzymały, tak więc możliwe byłoby uczynienie go lżejszym niż obecnie, co wymagałoby później przeprowadzenia kolejnej próby zderzeniowej.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.07.2017  Zoran Stefanović chce dołączyć do stawki F1 z własnym zespołem w 2019 roku
28.03.2014  Stefanović: Nie udało nam się pozyskać dostawcy silników
24.03.2014  Zoran Stefanovic przejmie Marussię?
19.09.2010  Stefanović wycofał zgłoszenie nie czekając na decyzję FIA
18.05.2010  Alguersuari w STR także w przyszłym roku?
Tagi:
Stefan

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 29.12.2009 18:00[!]
Dobrze wiedzieć, że istnieje jakaś alternatywa, gdyby któryś z nowych zespołów nie poradził sobie z przygotowaniami do przyszłego sezonu, a oferowanie testów młodym kierowcom brzmi naprawdę ciekawie.
arahja, 29.12.2009 19:06[!]
gdyby nie zarozumiałość tego Stefanowića i nazwa która u nas w kraju powoduje śmiech to myśle że ten projekt byłby inaczej oceniany.

facet kupił projekt TF110 więc już na starcie powinien być szybszy od innych tegorocznych "dziewic", mocne zaplecze w Niemczech i w swoim kraju, zatrudnienie fachowców z innych zespołów. dodatkowo wygląda na to że koleś pakowałby swoje prywatne pieniądze czyli można się spodziewać większego budżetu od zespołów VR, Campos, USf1 i pewnie większych lub podobnych od Saubera, FI, STR, może i Williamsa.
opcja z testowaniem bolidu przez rok może mu dać pozycje testera dla Coswortha, może również dla nowej firmy oponiarskiej, kasa z testowania dziwnych kierowców jak jacyś Chińczycy, synowie szejków i inni ludzie mający bogatych sponsorów.

tylko pytanie czy testując wbrew FIA i FOTA kiedykolwiek wejdą do latającego cyrku Berniego Ecclestona
Galvan, 29.12.2009 19:16[!]
"sfinansować swoje play " - błąd w ostatnim wyrazie.
No to Stefan może dorobić się pieniędzy na przyszłe starty w F1. Niezła opcja dla młodziaków jak i dla potencjalnych producentów opon i silników. Jeszcze się okaże, że za rok gdy zwolni się miejsce w stawce Stefan po sugestiach i poprawkach będzie w czołówce stawki.
Heikki, 29.12.2009 20:30[!]
Co jak co Stefanovic niezle sobie poczyna widac ze ma kase, tu juz wspołpracuje z TOYOTA teraz jakies testy wydaje sie powarznym kandydatem do F1 gdyby ktorys z zespołow nie wystartowal w 2010 to chetnie bym go zobaczyl... ale ta nazwa Stefan Grand Prix jest smieszna... nie lepiej nazwac jego team ZORAN od jego imienia ZORAN GP??? odrazu lepiej brzmi.........:)
mfm, 29.12.2009 21:06[!]
arahja... raczej nie będzie testerem Coswortha. Dlaczego? Po informacjach o sprzedaży bolidu Toyoty pojawiła się informacja, że Stefanovic zakupił także zestaw silników (bodajże 20), także jeśli pojawi się On jakimś cudem w stawce, będzie napędzany silnikami Toyoty... ew pod zmienioną ich nazwą.
Sylas, 29.12.2009 21:27[!]
Jeżeli Stefan wejdzie do F1 to ja mu kibicuje jeżeli chodzi o debiutanckie zespoły.
Uważam że facet może namieszać - pytanie tylko jaka może być ewentualna obsada kierowców - może Kubek z Renówki zrezygnuje hehehe

PS.
A czym Stefan GP różni się z nazwy z Brawn GP.
Czemu Polacy są tacy że co brzmi bardziej po Polsku to trzeba wyśmiać - to dlatego Polskie firmy noszą obcobrzmiące nazwy.
Heikki, 29.12.2009 21:28[!]
"mfm"-racja, gdy znajdzie miejsce w stawce wtedy moze sprawic niezłą niespodzianke gdy TF110 bedzie dobra i solodna konstrukcją
leon, 29.12.2009 22:33[!]
....a dla mnie Stefanek byłby zespołem nr.1 ( oczywiście sposród żóltodzibów) , nie dość ,że jedyny słowianski to jeszcze spowinowacony z Toyotą a ta poprzez fabrykę silników i skrzyń w Wałbrzych jest przecież już troszeczkę - polska, prawda ?
Jacobss, 29.12.2009 22:45[!]
Ci, którzy piszą, że nazwa Stefan GP jest śmieszna, mają chyba jakieś kompleksy z dzieciństwa, związane z tym imieniem. Kto wie, może byli molestowani przez kogoś o takim imieniu? :)

Tak naprawdę, nazwa, malowanie czy inne bzdury, to zwykłe pierdoły, które nie mają żadnego znaczenia. Wszyscy przed 2009 rokiem się śmiali z Brawna, że koszmarne logo, kiepskie malowanie etc. a oni mają za to dwa tytuły (bo kto się z nich takimi głupotami zajmował), podczas gdy np. ładne Ferrari NIC z tego sezonu nie ma.
RomanSz, 29.12.2009 23:04[!]
Jakoś nie wierzę w tego Stefana. To moim zdaniem taka sama ściema jak z GP Bułgarii - Już mieli budować tor, już podpisywali umowę z Berniem, a nagle się okazało, że nie mają na papier do drukarki. Ciekawe dlaczego większość ludzi uważa że Amerykanów nie stać starty w F1 i że USF1 zaraz pójdzie z torbami, a nikt się nie zastanawia skąd ma wziąć kilkadziesiąt milionów € pan Stefanovic. Z drugiej strony udostępnianie bolidów porównywalnych z F1 do testów to fajny pomysł na biznes - zawsze jak się stworzy jakieś sztuczne ograniczenia, to znajdzie się ktoś kto zarabia na ich omijaniu.
rvp11, 30.12.2009 10:30[!]
Mam szczerą nadzieję, że bajkopisarze z USF1 rzeczywiście nie dadzą rady wystartować. Wygląda na to, że w przeciwieństwie do nich Zoran Stefanović traktuje to wszystko bardzo poważnie. Facet ma bardzo konkretne podejście, w jego przypadku nie kończy się na gadaniu, po prostu widać, że tam coś się dzieje. Poza tym ma dużo lepsze zaplecze i z pewnością byłby w stanie swoim zespołem namieszać dużo bardziej niż Amerykanie.
paolo, 30.12.2009 14:18[!]
Jacobss: Nie ma co przesadzać w drugą stronę. Jak to w pewnym śmiesznym filmie było? Psikuta. Chciałbyś tak mieć na nazwisko i nazwać zespół? Psikuta GP. Stefan GP kojarzy mi się z polskim zespołem pod kierownictwem Jędrusia z pewnej partii obronnej czy jakoś tak. Malowanie oczywiście czarne (jak w piosence czarny ciągnik) a nazwę zmieniłbym na Czesław GP. Paliwo oczywiście ekologiczne tzw. gnój, nazwa prototypu ursus c330. Patronem specjalnym Żeromski, hasło motywacyjne chłop potęgą jest i basta. Kaska by z tego była bo zrobiłoby się reality show traktorzysta roku w konwencji mam talent. Obowiązkowe prawo jazdy kategorii T. Druga wersja to reality show na motywach jeżdżąc na kolcach po lodzie, jeżdżąc z gwiazdami albo jak oni (się) prowadzą. W tym wypadku nazwę zmieniłbym na DODA GP. Sponsorem koniecznie napój energetyczny, który DODA sił, albo jak w tych życzeniach noworocznych lody. Czekam również aż jakiś latynos o popularnym imieniu JESUS (choćby Jesus Puras) założy zespół. Z Jesus GP lepiej nie zadzierać, a i budżet nie powinien być problemem jeśliby paru biskupów wciągnąć w ten biznes. Zamiast prezentacji uroczyste chrzciny, święcenia i bicie dzwonów. Zamiast wyjazdów na GP pielgrzymki, a najlepszym miejscem na debiut będzie GP Rzymu z pit lane w Watykanie. Campos powinien o tym pomyśleć. Bolid i tak będzie miał od Włochów, a pewnie ma nie jednego kumpla Jesusa. Nie musiałby się martwić o budżet. Nawet jeśli nie dostałby oficjalnego błogosławieństwa to pewnie znalazłoby się wielu obrotnych księży z żyłką motorsportową i odpowiednim budżetem. Jeszcze teraz po kolędzie. Logo polecam wzorowane na mercedesie tylko czteroramienne.

Oj to chyba jeszcze świąteczne przejedzenie przemówiło...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca