F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.02.2019

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (15:00)

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zmiany w bolidach F2 na sezon 2010

Williams przygotowuje szereg poprawek w samochodach Formuły 2.
Paweł Zając, 7 stycznia 2010, wyświetlenia: 2737<< | lista | T- | T+ | >>
Początek sezonu 2010 zbliża się wielkimi krokami, a Williams kontynuuje ocenę obszarów, w których samochód Formuły 2 może zostać poprawiony przed drugim sezonem nowych mistrzostw. Najnowsze poprawki w JPH1 przetestował już mistrz serii Andy Soucek oraz kierowca testowy Steven Kane.

Williams wykorzystuje systemy obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) do poprawy ogólnej aerodynamiki samochodu. Przewiduje się wzrost siły docisku o około 20 procent. Planuje się także kilka innych poprawek mechanicznych.

„Williams, pod kierownictwem Patricka Heada, wykonał fantastyczną robotę, projektując samochód na sezon 2009” – wyjaśnia Jonathan Palmer, szef MotorSport Vision – organizatora serii. „Jednakże sezon 2009 dał nam solidne podstawy do agresywnego rozwoju F2. Celami do osiągnięcia w sezonie 2010 będą stuprocentowa niezawodność samochodów i poprawa ich osiągów oraz zwiększenie efektywności operacyjnej zespołów”.

Dyrektor techniczny Williamsa – Patrick Head dodaje: „Jonathan Palmer nie jest kimś, kto stoi w miejscu. Wśród wielu innych ulepszeń pragnie poprawy samochodu poprzez pracę nad głównymi czynnikami wpływającymi na osiągi: wagą, mocą, przyczepnością opon, dociskiem i oporem aerodynamicznym. Formuła 2 w sezonie 2009 pokazała się jako profesjonalnie zarządzane i konkurencyjne mistrzostwa z równymi samochodami. Jednak wszystko można poprawić i zmierzamy do tego celu w roku 2010” .

Poprawki na sezon 2010

  • Podniesienie mocy silnika z 400 do 420 koni mechanicznych
  • Podniesienie chwilowego zwiększania mocy z 450 do 480 koni mechanicznych
  • Efektywność aerodynamiczna zwiększona o 15 procent
  • Poprawiony docisk aerodynamiczny o 20 procent
  • Waga samochodu zmniejszona o około 25 kilogramów
  • Poprawiony rozkład masy
  • Nowa skrzynia biegów
  • Magnezowa złączka obudowy sprzęgła
  • Zwiększona średnica przednich opon i bardziej miękka mieszanka
  • Zwiększenie stabilności poprzez zmianę elementów dyferencjału

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.11.2018  Mick Schumacher będzie ścigał się w Formule 2
25.11.2018  Fuoco wygrywa na zakończenie sezonu F2
24.11.2018  Russell wygrywa i zostaje mistrzem F2 w Abu Zabi
30.09.2018  Russell wygrywa sprint F2, Norris traci szanse na mistrzostwo
30.09.2018  Alexander Albon wygrywa sobotni wyścig F2 w Soczi
Tagi:
F2
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 07.01.2010 11:18[!]
a więcej linek mocujących koła?
Maraz, 07.01.2010 11:22[!]
O linki bym się nie martwił i nie winił bym ich też za tamten wypadek. F2 to inicjatywa FIA i kwestia bezpieczeństwa na pewno nie jest zaniedbana, choć tak jak w F1 jest zawsze pole do poprawy, ale tym zajmuje się właśnie FIA.
Maly-boy, 07.01.2010 11:31[!]
to za parę lat F2 dogoni F1 :D
Adakar, 07.01.2010 11:34[!]
moc podniesioona o 20 KM + guzik turbo ... i waga od tak zmniejszona o 25 kg ... haha, żeby "od tak" takie rzeczy dało sie w F1 zrobić , nawet z sezonu na sezon hehe ;)

To pokazuje jaka jest różnica w bolidach F1 i reszty świata.
pi0ter, 07.01.2010 13:45[!]
Maraz, fakt, że to inicjatywa FIA nic nie znaczy. HANS zawdzięczamy Amerykanom, linki trzymające koła - o ile się nie mylę - też. FIA nie zrobiła jak na razie nic. Asfaltowe pobocza wielkości lotnisk i super-energochłonne bariery, to jedynie skuteczny sposób na topienie ogromnych sum.
Adakar, 07.01.2010 15:34[!]
liderami w rozwoju barier tez są fani Burger Kinga w owalnych seriach. Podwyższone - wręcz zabudowani kierowcy, aż po kask to też kopia systemów jakie juz były w Indy Car ... bolidy F1 z 94 a 95 i dalej. Ostatnio znowu było podwyższenie bocznych osłon ... w IRL będą testować niedługo kolejne nowe rozwiązania - m.in. "wyścigowe podoszki powietrzne".

Tak samo nawet "głupi" Safety Car to kopa Pace Car'a który w wyścigach amerykańskich był "od zawsze" ... a w F1 na dobre od połowy lat 90-tych ... Nie zdziwiłbym się też, gdyby w przyszłości nie wprowadzono przynajmniej w jakiejś częsci stałej grupy ratowników-lekarzy-porządkowych, ktora bylaby NA KAŻDYM wyścigu ta sama... coś na wzór USA. Gdzie ratownicy nie są rekrutowani z lokalnych ludków, a sama seria przywozi CAŁY cyrk ... ujednollicone standardy i wymogi co do np. Medical Center to dopra podstawa do tego typu inicjatywy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca