F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Decyzje podjęte wczoraj przez Komisję F1

Zatwierdzona została nowa skala punktowa i przepis dotyczący startu na oponach z kwalifikacji.
Marek Roczniak, 2 lutego 2010, wyświetlenia: 4179<< | lista | T- | T+ | >>
FIA poinformowała dzisiaj o decyzjach podjętych przez Komisję Formuły Jeden podczas poniedziałkowych obrad w Paryżu. Najważniejsze decyzje dotyczące sezonu 2010 to zaaprobowanie poprawionej skali punktowej i przepisu nakazującego kierowcom z czołowej dziesiątki rozpoczynanie wyścigu na oponach, na których uzyskali swoje najlepszy czas w Q3.

Ten ostatni pomysł był omawiany w ubiegłym tygodniu przez Sportową Grupę Roboczą i ma wprowadzić nowy element strategiczny do ostatniej części kwalifikacji oraz początkowej fazy wyścigu, mogący jednocześnie spowodować potencjalnie większą liczbę manewrów wyprzedzania. Komisja F1 zgodziła się, że jest to dobry pomysł i przekaże go Światowej Radzie Sportów Motorowych do ostatecznego zatwierdzenia.

Ponadto Komisja F1 zaaprobowała redukcję liczby zestawów opon na suchą nawierzchnię dostępnych dla jednego kierowcy w trakcie weekendu z grand prix – z 14 do 11. Jednocześnie aby zachęcić zespoły do jazdy w piątki, jeden zestaw będzie musiał być zwracany po pierwszej sesji treningowej, a dwa kolejne po drugiej. Tym samym na sobotę i dzień wyścigu zostawać będzie osiem zestawów opon na suchy tor.

Jeśli chodzi o nową skalę punktową, to ostatecznie zdecydowano się na następujący wariant: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. W stosunku do pierwotnej propozycji sezon 2010 różni się on głównie zwiększeniem do siedmiu różnicy punktowej pomiędzy pierwszym i drugim miejscem. Poza tym FIA poinformowała w dzisiejszym oświadczeniu, że omówione zostały także inne propozycje na najbliższy sezon, ale nie podała żadnych szczegółów na ten temat.

Tymczasem jeśli chodzi o rok 2011, to zgodnie z niedawnymi sugestiami ustalono szereg zmian w regulaminie technicznym, mających uniemożliwić stosowanie tzw. podwójnych dyfuzorów. Ponadto zmniejszona zostanie dopuszczalna wysokość dyfuzorów ze 175 do 125 milimetrów, co ma spowodować zmniejszenie aerodynamicznej siły dociskowej generowanej przez bolidy F1.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
shaq, 02.02.2010 12:53[!]
A jeśli w dniu wyścigu zacznie padać to co? Będą mogli zmienić?
seba_d, 02.02.2010 12:58[!]
@up nie pojadą na slikach przepis to przepis. ;)
artimek, 02.02.2010 13:12[!]
I znowu lepiej będzie być 11 niż 10
Falarek, 02.02.2010 13:16[!]
Dla widowiska powinni jechać na slikach :)
mizoo, 02.02.2010 13:43[!]
@artimek - 10. to ostatni 3-ciego stintu. 11. to pierwszy 2-go. Zawsze lepiej byc pierwszym niz ostatnim. :)
push_mss, 02.02.2010 14:20[!]
Moim zdaniem za duża różnica punktowa między zwycięzcą a drugim na podium. W ten sposób mistrzostwo świata może być kwestią 6-7 wyścigów.
michal5, 02.02.2010 15:01[!]
jak by była taka punktacja w 2009 tak jak ma być teraz to Button 242     Vettel 199    Barrichello 181
bartekws, 02.02.2010 17:01[!]
@push_mss

Ale tak samo szybko możesz tą stratę odrobić... Jeśli tylko będziesz wygrywał ;)

Taka różnica jest bardzo, ale to bardzo dobra!
bartek199874, 02.02.2010 21:51[!]
może w 2011r będą szybsze bolidy.sorry ale technika idzie do góry.
wisluk, 03.02.2010 00:35[!]
@mizoo, 10 to ostatni z 3 czesci kwalifikacji, ale 11 to ... 11 z drugiej czesci kwalifikacji :P
Jędruś, 03.02.2010 17:05[!]
Te ciągłe zmiany regulaminowe to głupota - dlaczego?
W 2011 znowu będzie bitwa na dyfuzory, bo te znów będą nowe.No i zespołu znów będą wywalały miliony euro na coś co im nie potrzebne.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca