F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Stefan S-01 ujrzy światło dzienne 25 lutego

Zdeterminowany Serb napędzany technologią Toyoty jedzie do Portugalii.
Adam Karkuszewski, 12 lutego 2010, wyświetlenia: 4772<< | lista | T- | T+ | >>
Serbski zespół wyścigowy Stefan Grand Prix, ubiegający się w dalszym ciągu o miejsce w stawce Mistrzostw Świata Formuły 1, podał kilka nowych informacji na temat zbliżającej się prezentacji "czternastego" bolidu i jego testów.

Szef ekipy Zoran Stefanović po podpisaniu kilka tygodni temu umowy z Toyota Motorsport GmbH (TMG) dotyczącej oficjalnego wsparcia technicznego ogłosił, że TMG będzie serwisować jego silniki w trakcie sezonu 2010. Jednostki opatrzone będą nazwą Stefan RG-01 i w prostej linii są to silniki Toyoty RVX-09 V8.

Pierwsze testy nowego bolidu mają odbyć się w dniach 25-28 lutego 2010 roku na portugalskim torze Portimao. Przed pierwszym dniem testów ma odbyć się oficjalna prezentacja bolidu, zespołu i kluczowych osób, połączona z konferencją prasową. Obecny plan nie obejmuje oficjalnego podpisania jakichkolwiek kontraktów z kierowcami, wszystko ze względu na brak miejsca w stawce.

Jednakże podczas czterech dni testowych, za kierownicą bolidu o roboczej nazwie S-01 ma zasiąść dwóch kierowców (po 2 dni). Nadwozie także jest przygotowane przy wsparciu TMG, dlatego będzie nam dane ujrzeć kształt niedoszłej oficjalnej Toyoty na 2010 rok. Jak wiadomo Zoran Stefanović zakupił prawa do tego projektu, wraz z planami i wcześniej wykonanymi komponentami.

Jedyną "oficjalną wskazówką" co do tożsamości kierowców jest informacja, iż jeden z nich ma za sobą 2 lata rywalizacji w Formule 1. Wskazuje to jednoznacznie na Kazukiego Nakajimę, który w trakcie całej swojej kariery w F1 był wspierany przez Toyotę, co przy tak dużym wsparciu zespołu Stefan GP ze strony TMG może sugerować znalezienie mu "pracy" na nadchodzący sezon. Innym kierowcą, o którym mówi się oficjalnie od kilku dni jest młodszy brat Michaela Schumachera – Ralf, który nomen omen także jeździł w Toyocie, tuż przed wycofaniem się z F1 i przejściem do serii DTM, która nie daje mu powodów do zadowolenia. Marne rezultaty, brak motywacji w danej serii, a także powrót starszego brata mogą sugerować, że nie jest jeszcze za późno na ewentualną powtórkę z rozrywki.

Pod znakiem zapytania pozostaje udział w Mistrzostwach Świata 2010 zespołów Campos Meta oraz US F1, które mimo, iż mamy połowę lutego, nie podały jeszcze terminów prezentacji swoich dzieł myśli technicznej. US F1 zakomunikował jedynie, że bolid swoje testy rozpocznie w USA i że przyjadą jedynie na ostatnie testy w Barcelonie, tymczasem Campos prawdopodobnie w ogóle (!) nie będzie uczestniczył w żadnych testach i bolid pokaże dopiero w Bahrajnie. Stefan GP natomiast, nie posiadając w dalszym ciągu "wejściówki" na tor w Sakhir, wysyła swój sprzęt zarówno do Bahrajnu, jak i do Malezji, gdzie będzie rozgrywana trzecia runda sezonu. Podali datę prezentacji bolidu i przynajmniej jeden kierowca wydaje się pewien – Nakajima. Wydaje się, że dzięki wsparciu Berniego Ecclestone'a, Zoran otrzyma zezwolenie na start w Bahrajnie, niezależnie od tego, czy Campos i US F1 stawią się na pustynnym torze.

Kilka faktów na temat pierwszych testów:
Data: 25-28 lutego 2010, Portugalia, tor Portimao
Bolid: Stefan S-01 (TMG)
Silnik: Stefan RG-01 (TMG) V8 2,4l 18.000 obr./min.
Kierowcy testowi: Dwóch. Nie podano nazwisk.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.07.2017  Zoran Stefanović chce dołączyć do stawki F1 z własnym zespołem w 2019 roku
28.03.2014  Stefanović: Nie udało nam się pozyskać dostawcy silników
24.03.2014  Zoran Stefanovic przejmie Marussię?
19.09.2010  Stefanović wycofał zgłoszenie nie czekając na decyzję FIA
18.05.2010  Alguersuari w STR także w przyszłym roku?
Tagi:
Stefan

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
DarkArte, 12.02.2010 21:01[!]
Podziwiam ich:) Jeśli im się uda będą moim drugim ulubionym zespołem z nowych zaraz po Dziewicach :)
Gab__, 12.02.2010 21:02[!]
Coś z tym Stefanem na rzeczy musi być. Kto głupi buduje bolid mimo iż nie ma miejsca w stawce. Zresztą to wszystko bez sensu po co Campos starał się o miejsce w stawce jak kasy nie mają dla Dallary...a USF1 to od 3 lat jest w gotowości do wejścia w cyrk F1, a jakoś ciągle ich nie ma i nie wiadomo czy będą
Jacobss, 12.02.2010 21:03[!]
USF1 się doczołga do Bahrajnu. Nawet menadżer Lopeza tak twierdzi.

Problem jest z Camposem. Raczej Bernie dawno temu dał cynk Stefanowi, że na pewno miejsce się znajdzie.
Simi, 12.02.2010 21:39[!]
Jacobss - też uważam tak jak ty. Myślę, że miejsce dla Stefana się znajdzie.
Lukas, 12.02.2010 21:55[!]
Nigdy nie będę kibicował ekipom wspieranym finansowo przez rządy :) Oby Camposowi się udało, chociaż to raczej marzenie...
jan5, 12.02.2010 22:19[!]
szkoda senny tylko, nie potrzebnie tak szybko podpisał kontrakt, nawet nie wiedział co się kroi w zespole a już się zgodzil
noofaq, 12.02.2010 22:43[!]
14 zespołów?
będzie walka w I lidze i drugiej ;)
cobra, 13.02.2010 00:04[!]
jan5 --> Problem w tym, że o Sennę inne teamy się jakoś nie biły. Samo nazwisko to jednak nie wszystko jeśli za tym nie stoi talent lub pieniądze. Popatrz chociażby na synów Mansella... nazwisko znane każdemu miłośnikowi tego sportu a z uwagi na średnie umiejętności mają problemy z odnalezieniem miejsc w dobrych seriach wyścigowych.

Co do Stefana, myślę że w Bahrajnie zjawi się wszystkich 13 teamów i ich szans na dołączenie do stawki prędzej upatrywałbym w trakcie sezonu.
biCampeon, 13.02.2010 01:43[!]
Lukas - Campos także nie jest święty, jeśli chodzi o finansowanie z kieszeni rządu ;)
paolo, 13.02.2010 11:05[!]
Ja tam w bajki o romantycznych rycerzach walczących z wiatrakami skończyłem na Don Kichocie. W św. Mikołaja też nie wierzę. Na pewno ma obiecany start u Berniego, a Biernie wiadomo - może wszystko. Z resztą w tym wypadku działa moim zdaniem świetnie. Obieca pozostałym zespołom po "lizaku" i zgodzą się na 14ty zespół jak będzie trzeba. I dobrze chłop kombinuje bo nawet jeśli obaj maruderzy Campos i USF1 dotrą na start sezonu to prawdopodobieństwo, że dojadą do Monaco, gdzie miejsca w boksach może brakować, jest mało prawdopodobne. Może i są to zagrywki zakulisowe i nieszczególnie ładne ale cel słuszny. W końcu byłoby mało twarzowo gdyby znowu zespołów zaczęło ubywać, a nie przybywać.
w.macko92, 13.02.2010 14:15[!]
Samochód na 1 wyścig jest przygotowywany przez Toyotę. Silniki przez cały sezon też oni będą serwisować. A kto będzie rozwijał bolid? Też Toyota czy może Dallara? Wie ktoś?
Adakar, 14.02.2010 02:13[!]
Rozwijać bolid będą te same osoby co w Toyocie. Stefan przejął większosć kluczowych osób z dawnego zespołu F1 biało-czerwonych. Toyota też udziela wsparcia technicznego, ale i logistycznego. Wynajmują te same pomieszczenia, laboratoria, stanowiska serwisowe w tych samych halach, przęli ich ciężarówki etc... zmieniła sie tak naprawde tylko nazwa na "Stefan GP".
Toyota widzi w tym czysty biznes. Po co fabryka pod Kolonią miała by stać przez rok albo i dłużej pusta i nieużywana ? Przecież sami ją wybudowali. Dlatego pozwolili tam osiedlić się Stefanowi dopóki Toyota nie rozpocznie w w/w fabryce swojego nowego projektu. Ma to być rajdówka do nowego formatu "WRC" albo odrodzenie programu Le Mans.

Naturalnie kasa na rozwoj bedzie iść od Stefana i ewentualnych sponsorów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca