F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Yvan Muller wygrywa pierwszy wyścig WTCC w sezonie 2010

Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych.
Konrad Házi, 7 marca 2010, wyświetlenia: 4129<< | lista | T- | T+ | >>
Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Już po raz czwarty z rzędu sezon rozpoczynają rundy w brazylijskiej Kurytybie. Wielką niespodziankę sprawiła dziś wszystkim pogoda, ponieważ po słonecznych kwalifikacjach tuż przed startem pierwszego wyścigu nad torem przeszła ulewa, co zmusiło organizatorów do rozpoczęcia wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.

Zwyciężył Yvan Muller, który wystartował z pole position i nie oddał prowadzenia do samego końca. Podium uzupełnili pozostali dwaj kierowcy Chevroleta – Robert Huff i Alain Menu. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był natomiast Sergio Hernandez za kierownicą BMW 320si. Najszybszy czas okrążenia wykręcił Robert Huff – 1:33,904.

Na starcie kierowcy przejechali pod żółtymi flagami dwa okrążenia, które zostały doliczone do dystansu wyścigu. Wielu kierowców nie uniknęło jednak problemów w pierwszym zakręcie i wypadło na pobocze. Pierwszym z nich był startujący z drugiej pozycji Jordi Gene, który popełnił później kolejny błąd i spadł na pozycję 10. Błędy Hiszpana wykorzystali kierowcy Chevroleta, którzy awansowali na 2 i 3 pozycję.

Od tego momentu w czołówce sytuacja się uspokoiła i walka toczyła się przede wszystkim w środku stawki, gdzie o awans do pierwszej ósemki walczyli Gene, Michelisz, Coronel i Farfus. Ostatecznie ósmą pozycję zajął Tom Coronel i to on zapewnił sobie start z pole position do wyścigu drugiego. Najaktywniejszym kierowcą w środku stawki był natomiast Gene, który szybko odzyskał rytm po nieudanym starcie i wyprzedzając kolejno Fredyego Bartha, Norberta Michelisza i Toma Coronela, Hiszpan ukończył wyścig na 7 miejscu.

Końcówka wyścigu przebiegała spokojnie, a kierowcy bardzo uważali na przegrzewające się opony, gdyż tor był już niemal całkowicie suchy i znów świeciło słońce. Jedynym pechowcem, który nie ukończył pierwszego wyścigu był Andrei Romanov, który uderzył na 5 okrążeniu swoim BMW w bandę i musiał zjechać do boksów. Uszkodzenia okazały się na tyle poważne, że niemożliwa okazała się naprawa samochodu przed drugim wyścigiem.

Wkrótce zamieścimy opis drugiego wyścigu, który wygrał z kolei Gabriele Tarquini.

WTCC > 2010 > Brazylia 1, Curitiba - 3,695 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT1626:57,18125
2. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:01,05318
3. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:05,58215
4. 1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi16+0:07,13612
5. 11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si16+0:11,62510
6. 10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si16+0:12,0988
7. 4Jordi GeneSR-SportSEAT Leon TDi16+0:14,3796
8. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi16+0:14,6474
9. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:18,7332
10. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi16+0:20,3591
11. 3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi16+0:21,691
12. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:22,645
13. 25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:34,973
14. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:38,092
15. 20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:44,692
16. 19Harry Vaulkhard (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:50,005
17. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:50,742
18. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si16+1:20,825
Niesklasyfikowani
16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si5
Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:23,725
Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:33,904
Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
boby, 07.03.2010 21:02[!]
Brawo Chevrolet.
kovalf1, 07.03.2010 21:13[!]
Wyścig był fantastyczny, jak WTCC mi się dziś bardzo podobało, to strach pomyśleć co będzie się działo za niecały tydzień w Bahrainie :D
DarkArte, 07.03.2010 21:47[!]
Aleja Seata, hyhyhy :)
George, 07.03.2010 21:48[!]
Jak dla mnie nudaaaa... najciekawsze było tylko to jak Seaty nie mieściły się w zakręcie :P
noofaq, 08.03.2010 08:42[!]
komentarz na polskim eurosporcie jest żenujący..

poczytaliby f1wm i wiedzieliby że dalej odwraca się top8...
marrkj, 08.03.2010 11:11[!]
a moim zdaniem komentarze sa fajne wesołe i miło się słucha no i jeden z nich miał racje że to bez sensu ze 10 miejsc sie punktuje a 8 odwraca
drajwer, 08.03.2010 12:55[!]
No racja, mozna sie z komentatorem zgadzać albo nie zgadzać, ale jeśli przekazuje on błędne wiadomości regulaminowe (ten drugi od razu wyczaił że G. gada bzdury ale nie chciał go kompromitować) to coś jest nie tak. I nie bede szedł na łatwiznę przełączając na angielski komentarz jak ktoś mi zasugerował bo to nie o to chodzi. Może taki komentator zajrzy sobie czasem na takie forum pełne narzekających ludzi i na drugi raz się przygotuje.
marrkj, 08.03.2010 17:00[!]
z tego co się orientuje to oni sami wczoraj przyznali że jeszcze cieżko im sie przyzzwyczaic do tych zmian w regulaminie wtcc ogólnie oni komentują chyba wszystkie wydarzenia sportowe związane z motoryzacja więc od czasu do czasu zdarza się im wpadka ale przynajmniej nie jest tak sztywno czasem cos powiedza śmiesznego zaśmieją się a nie to co na polsacie f1 mają tak sztywne żarty że czasem to żal słuchac do tego ten cały zientar w studiu tak przeżywa że czasem z wrażenia wygląda jakby narobił w gacie juz nie będe wspominał dowbora kena co nie miał wogóle pojęcia o f1 a najwięcej się wcinał do tego mylił nazwiska. Póki co wolę eurosport bo przynajmniej od Panów komentujących dowiedziałem się że w najbliższy weekend będzie wyscig PCC i zobaczytmy w nich polaków :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca