F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ford Racing zamiast Jaguar Racing?

Marek Roczniak, 20 sierpnia 2004, wyświetlenia: 1282<< | lista | T- | T+ | >>
Przyszłość zespołu Jaguar Racing od pewnego czasu jest dosyć niepewna. Nawet szef Premier Performance Division – Tony Purnell nie był ostatnio w stanie zapewnić Bernie Ecclestone'a, iż podlegająca mu stajnia będzie startować w przyszłym sezonie.

Po zakończeniu sezonu 2004 Jaguar najprawdopodobniej straci swojego głównego sponsora – sieć bankową HSBC, która jak wynika z nieoficjalnych źródeł rocznie pompuje do zespołu 38 milionów USD. Jeśli tak się rzeczywiście stanie i nie uda się znaleźć innego sponsora na miejsce HSBC, to wówczas właściciel Jaguara – Ford będzie musiał zwiększyć wsparcie finansowe dla stajni, najprawdopodobniej do 80 milionów USD.

Swego czasu pojawiły się plotki na temat wykupienia ekipy Jaguara przez austriacką firmę Red Bull, ale podobno nie udało się dojść do porozumienia w kwestii zmiany nazwy zespołu. W tej sytuacji Ford może nie mieć wyjścia i jeśli zgodzi się na pozostanie w Formule 1, może zrezygnować z promowania marki Jaguar, z której i tak czerpie znacznie mniejsze dochody niż ze sprzedaży aut marki Ford.

Póki co są to jednak czyste spekulacje. W chwili obecnej nie wiadomo nawet, kto będzie w przyszłym sezonie reprezentował barwy tego zespołu. Wśród potencjalnych kandydatów wymienia się najczęściej dwóch kierowców: Davida Coultharda i Vitantonio Liuzziego. Tym ostatnim miał być rzekomo zainteresowany zespół Ferrari, ale po ostatnim wyścigu zdecydowanie zaprzeczył temu szef włoskiej stajni – Jean Todt.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Ford

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca