F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ford Racing zamiast Jaguar Racing?

Marek Roczniak, 20 sierpnia 2004, wyświetlenia: 1299<< | lista | T- | T+ | >>
Przyszłość zespołu Jaguar Racing od pewnego czasu jest dosyć niepewna. Nawet szef Premier Performance Division – Tony Purnell nie był ostatnio w stanie zapewnić Bernie Ecclestone'a, iż podlegająca mu stajnia będzie startować w przyszłym sezonie.

Po zakończeniu sezonu 2004 Jaguar najprawdopodobniej straci swojego głównego sponsora – sieć bankową HSBC, która jak wynika z nieoficjalnych źródeł rocznie pompuje do zespołu 38 milionów USD. Jeśli tak się rzeczywiście stanie i nie uda się znaleźć innego sponsora na miejsce HSBC, to wówczas właściciel Jaguara – Ford będzie musiał zwiększyć wsparcie finansowe dla stajni, najprawdopodobniej do 80 milionów USD.

Swego czasu pojawiły się plotki na temat wykupienia ekipy Jaguara przez austriacką firmę Red Bull, ale podobno nie udało się dojść do porozumienia w kwestii zmiany nazwy zespołu. W tej sytuacji Ford może nie mieć wyjścia i jeśli zgodzi się na pozostanie w Formule 1, może zrezygnować z promowania marki Jaguar, z której i tak czerpie znacznie mniejsze dochody niż ze sprzedaży aut marki Ford.

Póki co są to jednak czyste spekulacje. W chwili obecnej nie wiadomo nawet, kto będzie w przyszłym sezonie reprezentował barwy tego zespołu. Wśród potencjalnych kandydatów wymienia się najczęściej dwóch kierowców: Davida Coultharda i Vitantonio Liuzziego. Tym ostatnim miał być rzekomo zainteresowany zespół Ferrari, ale po ostatnim wyścigu zdecydowanie zaprzeczył temu szef włoskiej stajni – Jean Todt.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Ford

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca