F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Whitmarsh nawołuje do poprawy widowiskowości F1

Wyścig na torze Sakhir okazał się zdaniem wielu obserwatorów mało ekscytujący.
Konrad Házi, 15 marca 2010, wyświetlenia: 3604<< | lista | T- | T+ | >>
Gdy zespoły Formuły 1 powoli szykują się do wyjazdu z Bahrajnu, na padoku rozgorzała dyskusja. Powrót do zakazu tankowania spotkał się z szeroką falą krytyki po tym, jak wyścig na torze Sakhir okazał się zdaniem wielu obserwatorów mało ekscytujący.

„Wyścig jest dość jednostajny. Startujesz z dużym ładunkiem paliwa, robisz jeden postój, a później... cóż, to tak trochę jak procesja do mety” – powiedział Hamilton, który ukończył wyścig na trzeciej pozycji.

Całą sytuację w Bahrajnie pogorszył fakt, że niemal wszystkie czołowe zespoły wykonały postoje na początku wyścigu ze względu na to, iż wykorzystały w kwalifikacjach bardziej miękkie opony Bridgestone. Właśnie w obawie przed takim rozwojem sytuacji, kilka zespołów próbowało podczas zimowej przerwy przeforsować projekt wprowadzenia dwóch obowiązkowych zmian opon podczas wyścigu. Niestety propozycja ta została odrzucona.

Szerzej na ten temat wypowiedział się przewodniczący FOTA, a zarazem szef zespołu McLaren – Martin Whitmarsh. Brytyjczyk zapytany przez dziennikarzy BBC, czy wciąż jest szansa na wprowadzenie takiego przepisu w trakcie sezonu i czy Bridgestone będzie również miało na nią wpływ, powiedział: „Sądzę, że obie strony mogą na nią wpłynąć. Sądzę, że trzy zespoły, a wśród nich nasz, opowiadały się za wprowadzeniem dwóch obowiązkowych postojów, ponieważ obawialiśmy się jazdy na jeden zjazd. Zdaje się, że również Red Bull się za tym opowiadał. Myślę, że powinniśmy to przemyśleć raz jeszcze”.

Wydaje się, że dostawca opon – Bridgestone może mieć naprawdę decydujący wpływ na sytuację, ponieważ okazało się, że najlepsze opony kwalifikacyjne okazały się w wyścigu na tyle dobre, iż pozwoliły czołowym zespołom jechać na jeden postój. Whitmarsh przyznał też, że oba rodzaje opon spisywały się zaskakująco podobnie podczas wyścigu, co popsuło całe widowisko. Stwierdził, że jeśli istniała by możliwość wpłynięcia na Bridgestone, to potrzebne byłyby supermiękkie opony, na których jazda przez ponad 20 okrążeń byłaby „bolesna”, a twardsza mieszanka nie powinna wytrzymywać ponad połowy wyścigu.

Whitmarsh wyjaśnił również, że postój McLarena nie był wcale spowodowany zużyciem opon. „Opony nie były poważnie zużyte, a zjechaliśmy, ponieważ chcieliśmy wyprzedzić Rosberga. Od tego momentu rozpoczęła się cała fala zjazdów. Jeśli mielibyśmy się sugerować zużyciem opon, moglibyśmy przejechać ponad 25 okrążeń, a skoro można tego dokonać na oponach supermiękkich, to na twardszej mieszance można by jeździć praktycznie do woli” .

W rezultacie strategie większości zespołów okazały się bardzo podobne. „Gdyby na piątym okrążeniu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, to prawdopodobnie wszyscy zmienili by opony na twardsze już w tym momencie i jechali na nich bez zatrzymania do 49 okrążenia. Dzisiejszy wyścig nie był najlepszym widowiskiem i wiemy, że musimy wszyscy razem zająć się tym, by poprawić sytuację” – podsumował Whitmarsh.

Źródło: Motorsport.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
Tagi:
Whitmarsh M.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mielony, 15.03.2010 18:14[!]
Czy to oznacza, że opony za bardzo "poprawiono" aby wytrzymywały większe obciążenie na starcie?
Może to tylko akurat na tym torze, zobaczymy w Australii - tam różnice między mieszankami były chyba większe, a przynajmniej w 2009 :)
Najprostrzy i najtańszy ruch to:
-wybrać trochę mieksze opony niz pierwotnie planowanao na dany wyścig - szybsze zuzycie (konsekwencją tego byłoby zwiekszenie limitu ilości opon na weekend).
-zwiekszyć prędkość w pit-lane do 120km/h - mniesza strata - bardziej się beddzie opłacało zjechać i zmienić na nowe
andy, 15.03.2010 18:18[!]
czegoś nie rozumię. wczoraj zaraz po wyścigu pełno było tu głosów jakie to wspaniałe widowisko, jaki wspaniały wyścig i tego typu ochy i achy, a dziś wszyscy główkują co zrobić żeby było ciekawie bo jest totalna nuda.
mielony, 15.03.2010 18:34[!]
Wspaniały bo pierwszy, a stado przez zimę "wygłodzone"... :)
Ale faktem jest, że strategie mało urozmaicone - moze być nuda w następonych. Poczekajmy jeszcze ze dwa-trzy i sie wyjaśni.
jano21, 15.03.2010 21:23[!]
Zrozumcie wszyscy. To co tu proponujecie, bez wzgledu na to czy macie racje czy nie, i tak nie zostanie przez FIA zaakceptowane. A moim zdaniem (juz to raz tu pisalem) najlepszym rozwiazaniem jest zniesienie wszystkich zakazow i ograniczen lub tez wprowadzenie zakazu wyprzedzania i nie bedziemy musieli wcale na to patrzec. Ze F1 jest nudne z tego powodu, ze Kubica nie osiagnal dobrego wyniku jest rozumowaniem blednym. Wsczystkie niemieckie media (pomimo ze Vettel mogl wygrac) i wszyscy zawodnicy oraz FOTA rowniez widzi ten sam problem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca