F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari pracuje nad nowym dyfuzorem do wersji 'B' bolidu F10?

W krótszej perspektywie Ferrari ma do rozwiązania problem z chłodzeniem w F10.
Marek Roczniak, 17 marca 2010, wyświetlenia: 3647<< | lista | T- | T+ | >>
Ponownie pojawiły się plotki, jakoby Ferrari pracowało nad wersją 'B' tegorocznego bolidu F10, choć w Bahrajnie okazał się on całkiem konkurencyjny.

Poprawiona wersja bolidu ma być ponoć wyposażona w zupełnie nowy dyfuzor. Włoski magazyn Autosprint ujawnił, że Ferrari zatrudniło eksperta ds. CFD – Giuseppe Azzolliniego, który w ubiegłym roku był pracownikiem zespołu Toyoty.

Opracowywany przez niego podwójny dyfuzor jest na tyle inny od tego zastosowanego w pierwotnej wersji F10, że użycie go wymaga wprowadzenia nowej wersji podwozia. Dyfuzor Azzolliniego miał się znaleźć w Toyocie TF110, której projekt przejął Stefan GP, ale brak zgody na starty dla serbskiego zespołu oznaczał, że samochód ten nie przejechał nawet jednego okrążenia po torze.

W krótszej perspektywie Ferrari ma do rozwiązania problem z chłodzeniem w F10, jako że właśnie to było podobno powodem konieczności wymiany silników w bolidach Fernando Alonso i Felipe Massy po kwalifikacjach w Bahrajnie. Massa miał także problemy z chłodzeniem w wyścigu, choć podczas konferencji prasowej twierdził, że wolniejsza jazda miała być jedynie spowodowana koniecznością oszczędzania paliwa.

Szef zespołu Stefano Domenicali przyznał później: „Temperatura silnika jest rezultatem aerodynamiki samochodu, zatem musimy nad tym popracować, aby mieć pewność, że nie będziemy mieli już więcej takich problemów w następnych gorących wyścigach”.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix
17.12.2018  Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
camorra, 17.03.2010 13:24[!]
Nowa podłoga,dyfuzor i nadwozie .. robi sie ciekawie :) oby do tego czasu zostalo kilka świeżych silników :)
BlindWolf, 17.03.2010 13:31[!]
I można domniemywać dlaczego Stefan GP poległ zanim wystartował :(
Nie mógł być lepszy od Ferrari i do tego jako nowicjusz ?!
archibaldi, 17.03.2010 14:26[!]
no tak - aerodynamika kontra silnik... Wiedzialem, ze w tych plotkach o wer. B musi cos byc. Na szczescie SF ma mnóstwo kasy by spiąć sie w tym sezonie i wygrac..
michal5, 17.03.2010 14:40[!]
widać ze Ferrari bardzo zależy na tytule mistrzowskim i o to chodzi oby tak dalej
Szadi, 17.03.2010 14:45[!]
Mniej gadać, więcej robić. Amen :)
prolim, 17.03.2010 15:01[!]
Pytanie czy wersja b jest ewolucją bądź rewolucją czy po prostu jest przymusem związanym z pewnymi problemami? Czy tym i tym :). Jestem ciekaw co z tego mieszania wyjdzie;]
Simi, 17.03.2010 19:19[!]
Szadi - a co uważasz, że mało zrobili, a więcej pogadali? Chłopaku, i tu sie mylisz. SF jest w tym roku konkurencyjne, oby było tak dalej. Są ogromnie zdeterminowani, by zdobyc tytuł. Teraz nie mają zawodzącego Kimiego i "lidera" Massy, który nie jest w stanie doprowadzić Scuderii do dominacji. Mają Alonso, który z powodzeniem może wywalczyc dla nich niejeden tytuł, a Felipe może mu pomagać
biCampeon, 17.03.2010 20:57[!]
To - jak i forma SF w Bahrajnie - pokazuje, że wersja B nie jest tworzona dlatego, że obecnie F10 jest słabe, tylko dlatego, że po prostu udało im się znaleźć coś jeszcze lepszego.
MARIO F1, 17.03.2010 21:23[!]
Zwyciestwo pierwszego GP w sezonie napewno mobilizuje ,po prostu wiedza ze trzeba bolid rozwijac aby nadal nadazał za Red Bullami które sa według mnie najmocniejsze.
gnodeb, 18.03.2010 10:30[!]
To Massie przez radio mówili żeby pamiętał że ten silnik nie jest tylko na ten (Bahrajn) wyścig?
Czemu tak się przyglądali technicy ferrari?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca