F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.02.2019

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (16:00)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari pracuje nad nowym dyfuzorem do wersji 'B' bolidu F10?

W krótszej perspektywie Ferrari ma do rozwiązania problem z chłodzeniem w F10.
Marek Roczniak, 17 marca 2010, wyświetlenia: 3651<< | lista | T- | T+ | >>
Ponownie pojawiły się plotki, jakoby Ferrari pracowało nad wersją 'B' tegorocznego bolidu F10, choć w Bahrajnie okazał się on całkiem konkurencyjny.

Poprawiona wersja bolidu ma być ponoć wyposażona w zupełnie nowy dyfuzor. Włoski magazyn Autosprint ujawnił, że Ferrari zatrudniło eksperta ds. CFD – Giuseppe Azzolliniego, który w ubiegłym roku był pracownikiem zespołu Toyoty.

Opracowywany przez niego podwójny dyfuzor jest na tyle inny od tego zastosowanego w pierwotnej wersji F10, że użycie go wymaga wprowadzenia nowej wersji podwozia. Dyfuzor Azzolliniego miał się znaleźć w Toyocie TF110, której projekt przejął Stefan GP, ale brak zgody na starty dla serbskiego zespołu oznaczał, że samochód ten nie przejechał nawet jednego okrążenia po torze.

W krótszej perspektywie Ferrari ma do rozwiązania problem z chłodzeniem w F10, jako że właśnie to było podobno powodem konieczności wymiany silników w bolidach Fernando Alonso i Felipe Massy po kwalifikacjach w Bahrajnie. Massa miał także problemy z chłodzeniem w wyścigu, choć podczas konferencji prasowej twierdził, że wolniejsza jazda miała być jedynie spowodowana koniecznością oszczędzania paliwa.

Szef zespołu Stefano Domenicali przyznał później: „Temperatura silnika jest rezultatem aerodynamiki samochodu, zatem musimy nad tym popracować, aby mieć pewność, że nie będziemy mieli już więcej takich problemów w następnych gorących wyścigach”.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.02.2019  Ferrari SF90 zadebiutowało na torze
16.02.2019  Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem
16.02.2019  Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu
15.02.2019  Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów
15.02.2019  Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
camorra, 17.03.2010 13:24[!]
Nowa podłoga,dyfuzor i nadwozie .. robi sie ciekawie :) oby do tego czasu zostalo kilka świeżych silników :)
BlindWolf, 17.03.2010 13:31[!]
I można domniemywać dlaczego Stefan GP poległ zanim wystartował :(
Nie mógł być lepszy od Ferrari i do tego jako nowicjusz ?!
archibaldi, 17.03.2010 14:26[!]
no tak - aerodynamika kontra silnik... Wiedzialem, ze w tych plotkach o wer. B musi cos byc. Na szczescie SF ma mnóstwo kasy by spiąć sie w tym sezonie i wygrac..
michal5, 17.03.2010 14:40[!]
widać ze Ferrari bardzo zależy na tytule mistrzowskim i o to chodzi oby tak dalej
Szadi, 17.03.2010 14:45[!]
Mniej gadać, więcej robić. Amen :)
prolim, 17.03.2010 15:01[!]
Pytanie czy wersja b jest ewolucją bądź rewolucją czy po prostu jest przymusem związanym z pewnymi problemami? Czy tym i tym :). Jestem ciekaw co z tego mieszania wyjdzie;]
Simi, 17.03.2010 19:19[!]
Szadi - a co uważasz, że mało zrobili, a więcej pogadali? Chłopaku, i tu sie mylisz. SF jest w tym roku konkurencyjne, oby było tak dalej. Są ogromnie zdeterminowani, by zdobyc tytuł. Teraz nie mają zawodzącego Kimiego i "lidera" Massy, który nie jest w stanie doprowadzić Scuderii do dominacji. Mają Alonso, który z powodzeniem może wywalczyc dla nich niejeden tytuł, a Felipe może mu pomagać
biCampeon, 17.03.2010 20:57[!]
To - jak i forma SF w Bahrajnie - pokazuje, że wersja B nie jest tworzona dlatego, że obecnie F10 jest słabe, tylko dlatego, że po prostu udało im się znaleźć coś jeszcze lepszego.
MARIO F1, 17.03.2010 21:23[!]
Zwyciestwo pierwszego GP w sezonie napewno mobilizuje ,po prostu wiedza ze trzeba bolid rozwijac aby nadal nadazał za Red Bullami które sa według mnie najmocniejsze.
gnodeb, 18.03.2010 10:30[!]
To Massie przez radio mówili żeby pamiętał że ten silnik nie jest tylko na ten (Bahrajn) wyścig?
Czemu tak się przyglądali technicy ferrari?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca