F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Wieści o planach sprzedaży pozostałości serii A1GP

Bankructwo firmy zarządzającej A1GP nastąpiło już kilka miesięcy temu.
Mariusz Karolak, 6 kwietnia 2010, wyświetlenia: 3324<< | lista | T- | T+ | >>
Okazja dla bogatego pasjonata wyścigów: do nabycia jest wciąż 20 samochodów jednomiejscowych Ferrari, 12 bolidów Lola, jedno Maserati służące jako samochód bezpieczeństwa i licencja na prowadzenie mistrzostw A1 Grand Prix.

Bankructwo firmy zarządzającej A1GP nastąpiło już kilka miesięcy temu. Odwołano najpierw pierwszą rundę sezonu 2009/2010, później kolejne i następne... W mistrzostwach tych uczestniczyły narodowe zespoły z całego świata, m.in. z Nowej Zelandii, Indii, Brazylii, Wielkiej Brytanii. Ekipy wyścigowe na zasadach franczyzy nabywały prawo do wystawiania samochodu w wyścigach od firmy A1 Holdings Limited.

Na likwidatora wybrana została firma Bridge Business Recovery. Zabezpieczono wszystkie samochody A1GP i oszacowano ich wartość. Podobno pojawiło się już kilka zapytań dotyczących zakupu aut i licencji. Jest więc nadzieja na reaktywację serii, choć pewnie niewielka, a jeśli nawet to w nieco innej strukturze. Potencjalnymi kupcami są ponoć wysoko postawieni biznesmeni, chcący nabyć cały pakiet na przestrzeni kilku najbliższych tygodni.

Sugeruje się, że seria A1GP ma jeszcze rację bytu i znalazłaby wielu fanów, gdyby została przywrócona do życia. W 2007 roku „Puchar Świata w Sportach Motorowych” cieszył się dużą popularnością w większości krajów europejskich. W samej Holandii na wyścig przybyło 100 tysięcy fanów, a 20 milionów oglądało transmisję za pośrednictwem telewizji. „Z pewnością jest zainteresowanie serią wyścigową, która jest tanią, zimową wersją Formuły 1” – twierdzi osoba blisko związana z serią.

Źródło: ThisIsLondon.co.uk
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.08.2012  A1GP zostanie reaktywowane?
29.04.2012  Mistrzostwa A1GP zostaną reaktywowane?
05.03.2011  Firmy odpowiedzialne za A1GP podejrzane o oszustwa finansowe
02.02.2011  Znane są kolejne szczegóły na temat A10WS
22.01.2011  Pierwsze szczegóły na temat A10 World Series
Tagi:
A1GP/A10WS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mitcom, 06.04.2010 16:52[!]
a jedno Ferrari po ile?
mbwrobel, 06.04.2010 18:52[!]
Okazja dla Stefan GP. Nie chcieli go wpuścić do F1, więc ma teraz okazję kupić sobie całą serię wyścigową :).
krzysiek_aleks, 06.04.2010 19:54[!]
racja :) Stefan GP Series :)
Adakar, 06.04.2010 23:18[!]
Pomysl "zimowej F1" jest bardzo dobry. Jednak zarowno droga jaka poszla A1, czyli "mistrzostwa narodow" jak i droga jaka obrala GP 2 Asia, ktora mozemy nazwac "zimowe PUSTYNNE mistrzostwa GP2" nie jest dobra.

Powinni zaczynac tak jak Superleauge Formula. Najpierw od europejskiego kalendarza (6-8 rund), nastepnie (8-10) w tym jedna w Azji bo tam latwiej znalezc inwestorow niz w Ameryakch itd. itd... A Ci mieli przestrzal od Nowej Zelandii przez RPA po Meksyk i "FAIL USA" ...

Trzeba sie skupic na odbiorcy europejskim (na poczatku) i dotrzec do najnajszerszego grona. Stacje TV jakie to mialyby transmitowac musza byc ogolnodostepne w abonamentach a nie na specjalnych platformach cyfrowych.
Wyobrazcie sobie gdyby wyscigi F1 w Polandzie NIE byly dostepne na Polszajsie, nawet nie na ich kanalach Sport i Sport Extra. W Polsce jedynym "ogolnodostepnym" sposobem bylby jak dawniej np. RTL (+reklamy). Kazda z polskich stron o F1 mialaby min. 50% mniej uzytkownikow.
plastic, 07.04.2010 01:31[!]
@up, jak sobie wyobrażasz zimową serię w Europie? z łańcuchami na kołach? Jeżdżenie po egzotycznych krajach było jedyną opcją i pozwalało zapoznać się z ciekawymi torami, których F1 nie wykorzystuje. Bardzo lubiłem tę serię i zawody zespołów narodowych to genialny pomysł, gwarantuje natychmiast rzeszę oddanych kibiców.
Adakar, 07.04.2010 12:24[!]
tak, tak gwarantujesz fanow .... i co, seria upadla ? :-P W zadnym z sezonow seria nie wygenerowala zyskow, a koszty prowadzenia serii i wyplaty dla zwyciezcow byly ogromne. Gdy jeszcze seria istniala kilka zespolow procesowalo sie o zwloke w otrzymaniu wyplat.

A Europa to nie tylko Polska. Hiszpania i Wlochy, ogolnie basen morza srodziemnego nie jest tak "zasypywany" jak pozostala czesci starego kontynentu.
plastic, europejczycy najchetniej lykaja tego typu serie, a podrozowanie po swiecie rowna sie z mega wydatkami. Nawet jakbys sie uparl, ze w Europie jest zima i snieg i wyslal ich na wszystkie rundy do Australii i Oceanii, RPA czy Meksyk + Ameryka Pd. i nawet oplacil przeloty, to pozostaje kwestia transmisji TV. Zeby Europejczycy ogladali, wyscigi musza byc rozgrywane o przywoitych godzinach, tak jak F1. Transmisja winna isc miedzy 10:00 a 16:00 w ogolno dostepnej TV... ale na to trzeba znowu wiecej wiecej kasy.

Jak brak kibicow i reklamy moze ZNISZCZYC wyscig widzielismy w pierwszym sezonie na Laguna Seca.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca