F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Chin: trening 1 - Button najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Szanghaju.
Konrad Házi, 16 kwietnia 2010, wyświetlenia: 13797<< | lista | T- | T+ | >>
Za nami pierwsza sesja treningowa przed czwartym wyścigiem sezonu 2010 – GP Chin. Najszybszy był Jenson Button z czasem 1:36,677, za którym uplasowali się Nico Rosberg (Mercedes) oraz Lewis Hamilton (McLaren).

Weekend dobrze rozpoczął się dla zespołu Renault, w którego barwach jeździ Robert Kubica. Polak zajął szóste miejsce, a jego partner zespołowy – Witalij Pietrow był siódmy.

Tradycyjnie już, pierwszy trening rozpoczął się od wykonania przez kierowców okrążeń instalacyjnych, po których powrócili oni do boksów. Mierzone okrążenie wykonał na początku jedynie Lewis Hamilton (1:41,819), który podczas swego pierwszego przejazdu pokonał trzy kółka.

Po upływie dwudziestu minut bolidy znów zaczęły się pojawiać na torze. Niektórzy rozpoczęli dłuższe przejazdy, podczas gdy inni ograniczyli się do kolejnych okrążeń instalacyjnych. Na torze znajdowali się w tym czasie przede wszystkim przedstawiciele środka stawki oraz nowych ekip. Problemy od samego początku miał tymczasem Timo Glock, w którego bolidzie pojawiły się problemy ze wspomaganiem kierownicy. Ponadto uszkodzeniu, na nierówności w pierwszym zakręcie, uległo przednie skrzydło, którego połowa wyraźnie opadła.

Po upływie 45 minut aktywność kierowców na torze wciąż była niewielka, a sześciu z nich nadal nie wykonało okrążeń pomiarowych. Niemniej na półmetku najszybszy był Lewis Hamilton legitymujący się czasem 1:37,224. W kolejnych minutach ruch na torze zaczął się zwiększać, a kierowcy skupiali się na dłuższych przejazdach. Warto powiedzieć też kilka słów o innych zespołach. Od McLarena nie odstawali w tej sesji właściwie jedynie kierowcy Mercedesa oraz Sebastian Vettel (RBR). Tymczasem trudno powiedzieć cokolwiek o zespołach ze środka stawki, gdyż różnice są tam naprawdę niewielkie.

Na 36 minut przed końcem sesji po raz kolejny na tor wyjechał Fernando Alonso, dla którego było to już szóste okrążenie instalacyjne. Hiszpan nie dotarł jednak zbyt daleko, gdyż w jego bolidzie odmówił posłuszeństwa silnik. Doszło do tego w drugim sektorze po tym, jak z prawej rury wydechowej zaczął wydobywać się gęsty, szary dym i pojawiły się płomienie. Ferrari potwierdziło, że była to jednostka, która sprawiała problemy w Bahrajnie.

Bardzo długo w boksach pozostawał Sebastian Buemi, w którego bolidzie pojawił się wcześniej wyciek z układu hamulcowego. Kierowca STR wykonał swoje pierwsze okrążenie pomiarowe na ok. 20 minut przed końcem sesji. Nie pozostał jednak na torze zbyt długo, gdyż na 14 minut przed końcem od jego bolidu, najprościej rzecz ujmując, oderwały się jednocześnie dwa przednie koła na dohamowaniu przed zakrętem 14! Szwajcar wyszedł z tego wypadku bez szwanku, jednak z pewnością sytuacja ta może odebrać mu sporo zaufania do bolidu. Na torze pojawiła się wtedy czerwona flaga.

Sesja wznowiona została na sześć minut przed końcem i przebiegała już dalej zupełnie spokojnie. Po raz kolejny największą aktywnością wykazały się dziś nowe ekipy, których wszyscy kierowcy wykonali ponad 20 okrążeń. Sporo problemów sprawiały cały czas kierowcom nierówności w strefie hamowania przed pierwszym zakrętem, które powodowały dobijanie bolidów do nawierzchni. Przypuszcza się, że właśnie one spowodowały problemy z przednim skrzydłem w bolidzie Glocka, a w późniejszej fazie sesji uszkodzenie elementów aerodynamicznych w bolidzie Lotusa.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:36,677--15
2.4Nico RosbergMercedes GP W011:36,7480,0710,07117
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:36,7750,0980,02719
4.3Michael SchumacherMercedes GP W011:37,5090,8320,73414
5.5Sebastian VettelRed Bull RB61:37,6010,9240,09220
6.11Robert KubicaRenault R301:37,7161,0390,11517
7.12Witalij PietrowRenault R301:37,7451,0680,02925
8.6Mark WebberRed Bull RB61:37,9801,3030,23517
9.14Adrian SutilForce India VJM031:38,0081,3310,02813
10.7Felipe MassaFerrari F101:38,0981,4210,09019
11.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:38,1611,4840,06319
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:38,3751,6980,21421
13.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:38,4211,7440,04619
14.10Nico HulkenbergWilliams FW321:38,5691,8920,14820
15.15Paul di RestaForce India VJM031:38,6181,9410,04926
16.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:38,6782,0010,06017
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:39,9393,2621,2615
18.18Jarno TrulliLotus T1271:41,5314,8541,59222
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:41,7795,1020,24823
20.24Timo GlockVirgin VR-011:41,8305,1530,05120
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:42,1815,5040,35127
22.21Bruno SennaHRT F1101:43,8757,1981,69423
23.20Karun ChandhokHRT F1101:43,9497,2720,07420
24.8Fernando AlonsoFerrari F10---6
107% najlepszego czasu: 1:43,444

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,5m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Szanghaj
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MaxKapsel, 16.04.2010 09:45[!]
Z ostatniej chwili:

Toro Rosso testowało dziś na torze nowy system do obrony pozycji, polegający na wystrzeleniu kół w kierunku ewentualnych przeciwników próbujących wyprzedzać bolid STR i wyeliminowaniu przez to zagrożenia z ich strony. Testy zakończyły się niemal pełnym sukcesem, oba koła w bolidzie Sebastiana Buemiego odpaliły prawidłowo i w porządanych kierunkach. Pozostaje jedynie kilka drobnych problemów do dopracowania, np. zupełnie nie zrozumiały brak reakcji bolidu na późniejsze próby skrętu dokonane przez Buemiego. Mechanicy STR podejrzewają, że być może po odstrzeleniu kół zmianie uległ docisk aerodynamiczny lub nastąpiło przesunięcie balansu i to spowodował nieoczekiwaną podsterowność.
Ferrari i McLaren już złożyły apelację do FIA w celu zbadania legalności tego systemu, ponieważ ich zdaniem ingeruje on w zawieszenie i aerodynamikę bolidu w trakcie jazdy, co jest niezgodne z regulaminem F1.
W odpowiedzi na protesty Franz Tost stwierdził: "Nie rozumiem o co im chodzi. Oni (McLaren) mają system który zmienia aerodynamikę poprzez użycie kolana kierowcy. Nasz system jest podobny - kierowca uruchamia go poprzez zatkanie nosem tzw. "kanału G" w kasku, z którego następnie powietrze jest sprężane i służy do pneumatycznego odepchnięcia kół. Wszystko jest bardzo proste i jak najbardziej legalne. Mamy tylko mały problem z drugim bolidem, bo Jaime ma za mały nos, ale pracujemy nad tym w naszej fabryce i jestem pewien, że wszystko będzie w pełni gotowe na Barcelonę".
crush, 16.04.2010 09:50[!]
:)
dobre
macbas, 16.04.2010 10:01[!]
MaxKapsel
Przez Ciebie oplułem klawiaturę , leżę i ciężko łapię powietrze....
francorchamps, 16.04.2010 10:07[!]
MaxCapsel..

Jeśli to co napisałeś jest prawdą to STR beda chcieli zatrudnić Kubicę.. Robert ma duży nos i z całą pewnością pzryniosłoby mu to wymierne korzyści..
Ale, wydaje mi się że jednak FIA nie zaakceptuje tego pomysłu..
AliAs99, 16.04.2010 10:14[!]
Czy ktoś wie, który silnik z Bahrajnu pogrzebał dziś Alonso? Czy ten z treningów, czy też ten z wyścigu? Raczej ten z treningów, ale pewności nie mam, w końcu w Australii i tak założyli mu trzeci silnik.
martyna, 16.04.2010 10:16[!]
http://www.youtub...ture=player_embedded
takiego czegoś to dawno nie widziałam na torze , jak odpadają części bolidu , koła ... ten chłopak to ma szczęście >
LowR, 16.04.2010 10:31[!]
Kapsel, zadziwiające jak technika idzie do przodu :)
hemicuda1984, 16.04.2010 10:53[!]
Zabawne jest to jak pozniej jeszcze chlopak kreci ta kierownica jak zbliza sie do barierki :P
A.S., 16.04.2010 11:01[!]
Toro Rosso wspaniała bliźniacza konstrukcja RBR-a, skonstruowana przez geniusza inżynierii Formuły 1 Adriana Neweya, po raz kolejny okazuje się być szkodliwa dla zdrowia kierowcy, innych kierowców, stewardów i kibiców. Powiem szczerze od 20 lat oglądam F1 i takiego numeru jeszcze nie widziałem. Jednak kiedyś coś podobnego widziałem w filmie Bareji. Facet siedzący w Maluchu kichnął i samochód się rozleciał :)
Bart125, 16.04.2010 11:17[!]
Gdzie mogę oglądnąć powtórkę 1 i 2 treningu? Z góry dzięki ;D
archibaldi, 16.04.2010 11:19[!]
spostrzezenia co do STR:
1. Koła na dohamowaniu na wybojach zrobiły najpierw "zeza" a potem odleciały
2. Buemi hamował i zwalniał, koła dalej pędziły jak szalone, odbiły się od betonowej ściany i wpadły na skarpę a tam mogło być sporo osób...
michael85, 16.04.2010 11:49[!]
Martwi mnie kolejny defekt silnika Ferrari. Mam nadzieję że to tylko przypadek i że winę ponosi pojedyncza wadliwa jednostka.

@VXR
Jeśli wiadomość jest z TVN to faktycznie póki nie zobaczymy zdjęcia to ciężko zweryfikować. Ta stacja specjalizuje się w tworzeniu tzw. "faktów medialnych" - czyt. kłamstw.
kuba22, 16.04.2010 14:51[!]
a ktos wie jaka była przyczyna odpadnięcia kół??
michael85, 16.04.2010 15:39[!]
@Up
Wspomniano o jakimś wsporniku który był nowym elementem.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca