F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Avon Tyres dołącza do walki o dostarczanie opon w sezonie 2011

Wygląda na to, że ogumienie Michelina nie jest jedyną opcją na kolejne lata.
Paweł Zając, 17 kwietnia 2010, wyświetlenia: 4324<< | lista | T- | T+ | >>
Wydawało się, że kwestia przyszłorocznych opon jest już rozstrzygnięta i zespoły Formuły 1 dojdą do porozumienia z Michelinem. Mimo to brytyjska marka Avon Tyres zaskoczyła wszystkich, dołączając do batalii o dostarczenie opon dla F1 w przyszłym sezonie.

Wysoko postawione źródła poinformowały, że po wielu tygodniach negocjacji odnośnie powrotu francuskiego dostawcy opon do F1, Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1 otrzymało oficjalną ofertę dotyczącą przyszłorocznego ogumienia.

Prawdopodobnie ostateczne propozycja firmy Michelin mówi o zaopatrywaniu w opony wszystkich zespołów, jednak przed wprowadzeniem czegokolwiek w czyn, FIA oraz szef F1 – Bernie Ecclestone muszą ostatecznie zaakceptować propozycję. Pomimo tego, że zespoły są przychylne firmie Michelin co do wprowadzenia 18-calowych kół mówi się, że Ecclestone nie popiera takiego rozwiązania i coraz bardziej składania się ku znalezieniu innego dostawcy opon.

Magazyn AUTOSPORT dowiedział się, że FOTA ma nadzieję spotkać się z szefem F1 podczas Grand Prix Chin, by ostatecznie wyjaśnić sytuację, szczególnie że Anglik nie poinformował jeszcze o swoich planach na rok 2011. „Chcemy wiedzieć do Grand Prix Hiszpanii, jakich opon będziemy używać w 2011. Dlatego planujemy spotkać się z Ecclestone'em w niedzielę, by poznać jego pomysł” – donosi anonimowy informator.

Sugeruje się, że Bernie Ecclestone naciska na umowę z marką Avon Tyres, która należy do Cooper Tire & Rubber Company. Możliwe, że byli pracownicy koncernu Bridgestone zasililiby szeregi amerykańskiego producenta i pomogli w dostarczaniu opon na poziomie, który zadowoli zespoły F1. Dodatkowo FOTA porzuciła wszelką nadzieję na zatrzymanie firmy Bridgestone w F1, nawet jako dostawcę opon dla kilku ekip, pomimo tego, że niektóre zespoły bardzo chciały przekonać japońskiego producenta do pozostania w sporcie.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 17.04.2010 18:43[!]
Zespoły chcą Miśki a Berniemu oczywiście coś nie pasi...scyzoryk mi się w kieszeni otwiera z myślą, że on chce zarządzać F1 do kopnięcia w kalendarz...
ht-hubcio, 17.04.2010 18:57[!]
oby sie nie skonczylo tak, ze bogate zespoły będą miały Micheliny, a biedne Avony. Tak samo jak z silnikami. Widac, ze Cosworthy są słabe, widac to po Williamsie.
Yurek, 17.04.2010 19:19[!]
Avon długo dostarczał opony do Formuły 3000 i wszyscy byli szczęśliwi. IMHO to pewniejsza marka niż Kumho i podobne wynalazki.
Ducsen, 17.04.2010 20:08[!]
Kumho dostarcza opony do F3ES wiec to nie sa amatorzy, a mam wrazenie, ze niektorzy ich tak postrzegaja...
omen10, 17.04.2010 20:42[!]
Kurde, gdzie Toyo? Gdzie Yokohama? Gdzie Fidanza, Pirelli, Goodyear, Continental? :D
szymon, 17.04.2010 20:51[!]
wreszcie
vivon, 17.04.2010 21:25[!]
@sas oraz jacobss: ja np. ogladam f1 od 4 lat od kiedy moge to robic na antenie polsatu. wczesniej sie tym nie interesowalem a teraz to moje hobby. nie mam jeszcze takiej wiedzy jak niektorzy, ale duzo czytam na te tamaty, i dodam jeszcze ze spotykam sie z wieloma komentarzami, zeby sie nie pytac o takie oczywistosci itp, przez co ani ja nie uzyskuje odpowiedzi na pytanie, a WY (nie mowie tu konkretnie o tych uzytkownikach tylko ogolnie o osoback ktore mają duzy staz z f1), zamiast pomoc to *****************.

co do opon to mysle ze skoro Brigeston odchodzi trzeba wprowadzic 2 dostawcow co urozmaici walke na torze, w oczywisty sposob. a niskoprofilowe to chyba nie najlepszy pomysl. michelin sie wydaje ze chyba są jedyni na swiecie i mogą sobie stawiac warunki- z drugiej strony troche tak jest, ale jestem pewny ze inne firmy podolaly by temu zadaniu jezeli by dostaly taka szanse.
Yurek, 17.04.2010 21:49[!]
@Ducsen - Avon dostarczał opony do poważniejszych serii, nawet o ile pamiętam na krótko do Formuły 1. F1, F3000, pewno GP2 (nie wiem, bo po upadku F3000 zupełnie straciłem zainteresowanie niższymi seriami) jest chyba bardziej prestiżowe niż F3ES. Natomiast oczywiście nie wymagam od "fanów Kubicy" wiedzy większej ponad to, kiedy Kubica wstaje, co lubi słuchać, na kogo ostatnio narzekał itd. więc co się dziwić takiej a nie innej reakcji na nazwę Avon.
Maraz, 17.04.2010 22:08[!]
Zgadza się, Avon był już w F1: http://www.f1wm.p...oly/opony.php?id=avo
fibon, 17.04.2010 22:20[!]
Avon? To się Rosberg ucieszy :D Teraz już kierowcy nie będa dbali o opony, tylko opony o kierowców ;)

Biorąc pod uwagę, że ostatni raz Avon był obecny w F1 prawie 30 lat temu i w zasadzie nigdy nic nie osiągnął oskarżenia o "kubicomaniactwo" są bezpodstawne. Zresztą trudno nie skojarzyć z kosmetykami :) Osobiście optuję za najtańszą dla zespołów opcją dostawcy opon.
FlyeThemoon, 18.04.2010 22:36[!]
omen10,

Toyo tylko dla tunerów :P, Yokohama chyba WTCC, Fidanza nie wiem, Goodyear w Nascar, Continental może w WRC nie pamiętam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca