F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Hiszpanii: opis kwalifikacji

Red Bull całkowicie zdominował kwalifikacje na torze Catalunya.
Marek Roczniak, 8 maja 2010, wyświetlenia: 9453<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber zdobył drugie w tym sezonie, a trzecie w karierze pole position podczas dzisiejszych kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, które zostały całkowicie zdominowane przez zespół Red Bull Racing. Australijczyk był najszybszy we wszystkich częściach czasówki i jako jedyny przełamał barierę jednej minuty oraz 20 sekund, a tuż za nim zawsze plasował się Sebastian Vettel, ostatecznie ulegając swojemu zespołowemu koledze o 0,106 sekundy.

Lewis Hamilton pomimo najlepszych starań z trudem zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela, a wraz z nim z drugiego rzędu wystartuje jego dawny partner z McLarena – Fernando Alonso, ścigający się obecnie dla Ferrari. Poniżej jednej sekundy straty do Vettela zmieścił się jeszcze kolega zespołowy Hamiltona – Jenson Button. Tymczasem Robert Kubica (Renault) po raczej udanych kwalifikacjach rozpocznie jutrzejszy wyścig z siódmej pozycji.

Q1

W pierwszej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach na czele klasyfikacji znajdował się Massa z czasem 1:23,068. Drugi był przez chwilę Alonso (1:23,121), który na swoim drugim okrążeniu pomiarowym poprawił się jednak na 1:22,572 i wskoczył na pierwsze miejsce. W ósmej minucie kierowców Ferrari rozdzielił Button, a następnie szybciej od Massy pojechał także Hulkenberg.

Kilka minut później na czele klasyfikacji znaleźli się Hamilton (1:21,723), Button (+0,2s) i Kubica (+0,5s). Następnie przed Kubicą znaleźli się Webber i Vettel, spychając Polaka na piąte miejsce. Kierowcy Red Bulla na kolejnych okrążeniach poprawili się na 1:21,894 (Vettel) i 1:21,412 (Webber), co dało im odpowiednio miejsca 3 i 1.

Trzy minuty przed końcem sesji zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli kierowcy Lotusa, Virgin i HRT, a także Pietrow, który plasował się na 18 pozycji. Rosjanin zdołał w końcówce poprawić się na 1:23,018, co pozwoliło mu wskoczyć na 14 miejsce, a tymczasem w strefie spadkowej znalazł się de la Rosa. Hiszpan wykręcił jednak bardzo dobry czas 1:22,211, awansując na szóste miejsce.

Do strefy spadkowej spadł wówczas Barrichello i jemu nie udało się już z niej uciec. Na kolejnych miejscach (19-24) Q1 ukończyli Trulli, Kovalainen, Glock, di Grassi, Chandhok i Senna.

Q2

W drugiej sesji już na samym początku na torze pojawili się kierowcy Red Bulla, nadal jadąc na twardych oponach. Webber wykręcił 1:21,198, a Vettel 1:21,189. Australijczyk poprawił się następnie na 1:21,112, a jego kolega zespołowy na 1:21,116. Na miejscach 3 i 4 znaleźli się kierowcy McLarena, piąty był Alonso, a szósty Kubica (1:21,684).

W połowie Q2 Schumacher wykręcił 1:21,557 i awansował na trzecie miejsce. Jako ostatni swój pierwszy reprezentatywny czas w tej sesji uzyskał Rosberg, plasując się na dziewiątej pozycji (1:22,419). Zagrożeni zakończeniem udziału w kwalifikacjach na Q2 byli Sutil, Hulkenberg, Kobayashi, Pietrow, Buemi, Alguersuari i Liuzzi.

W końcówce sesji na torze pojawili się niemal wszyscy kierowcy – wyjątek stanowił tylko Schumacher. Webber na miękkich oponach wykręcił 1:20,655, a Vettel 1:20,772. Kierowcy McLarena także poprawili swoje czasy, przeskakując Schumachera. Tymczasem Kubica pomimo poprawienia się na 1:21,599 pozostał na siódmej pozycji.

Czołową dziesiątkę zamknęli Kobayashi, Massa i Rosberg, a z dalszej rywalizacji (miejsca 11-17) odpadli Sutil, de la Rosa, Hulkenberg, Pietrow, Buemi, Alguersuari i Liuzzi.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Webber z czasem 1:20,239. Vettel stracił 0,1 sekundy do zespołowego kolegi, a za nim uplasowali się kierowcy McLarena – Hamilton i Button. Pierwszą piątkę zamykał Schumacher, a na dalszych miejscach znajdowali się Massa, Alonso, Kubica, Rosberg i Kobayashi.

Ostatnia seria przejazdów przyniosła poprawę czasu Kobayashiego na 1:21,984 (P7 w momencie ukończenia okrążenia). Vettel wykręcił 1:20,101 i znalazł się na chwilę na P1, jednak ostatnie słowo ponownie należało do Webbera, który zdobył pole position z czasem 1:19,995. Kierowców McLarena rozdzielił Alonso, kwalifikując się w drugim rzędzie z Hamiltonem. Trzeci rząd przypadł Buttonowi i Schumacherowi, a pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Kubica, Rosberg, Massa i Kobayashi.

Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
prolim, 08.05.2010 16:59[!]
@kumien

To całkowicie logiczne co mówisz, po co inwestować w kierowcę będącego top2 klasyfikacji i mającego 5 razy więcej punktów niż kolega, będącego perspektywicznym zawodnikiem z racji swojego niewielkiego stażu w F1 i wieku. Lepiej inwestować w gościa co najlepsze lata ma za sobą, jest raczej magnesem reklamowym niż kierowcą z prawdziwego zdarzenia :D. Coś jak sytuacja w BMW, gdy Kubica walczył o top1, a Heidfeld walczył o rozgrzanie opon... xD
kumien, 08.05.2010 17:32[!]
Dalej nic nie rozumiesz :/ Rozwój pod Nico nie musiał wcale oznaczać rozwoju bolidu. Poza tym co można wywnioskować po jednym qualu? Ciekawe jak w kolejnym GP Nico będzie przed MSz. Oczywiście znowu wyjdzie, że "dziadek" nie potrafi jeździć. I to jest Wasz problem. I tak źle i tak niedobrze.
babel9, 08.05.2010 18:15[!]
"Poza tym młody Niemiec może wolniej adaptuje się do zmian i stąd problemy" Kiedy to Schumacher miał problemy na początku sezonu, on też źle adaptuje się do bolidu? Co do słuszności lub nie tworzenia bolidu pod konkretnego kierowcę przekonamy się po jakimś czasie, ale przykład podany przez @prolim pokazuje, że jest to mało efektywne. Obawiam się jedynie tego, iż przez tą "adaptację" Nico wiele straci. Ale podobno na błędach się uczy, więc może Mercedes będzie miał okazję;)
Co do Kubicy- b. dobre kwalifikacje, oby start mu wyszedł.
Petrov- mechanicy wykonali po raz kolejny kawał dobrej roboty, ma chłopak szczęście, bo zdawało mi się, że nie da rady pojechać w kwalifikacjach.
Red Bull- tak jak wszyscy mówicie, totalny pogrom.
McLaren- odstaje od Red Bulla, ale chyba jako jedyny nawiązuje z nim walkę.
Szkoda jeszcze Massy, ale może to spadek formy Ferrari, a nie jego. No i fajne zaskoczenie-Kobayashi:)
Gangster, 08.05.2010 21:17[!]
Dlaczego nie zauważyliście, że Renault robi bolid pod jednego kierowcę?? To samo tyczy się Ferrari. Jakoś Alonso mógł zakwalifikować się na P4 a Massa na P9?? Tutaj jak i u renault widać jeszcze bardziej granie pod jednego zawodnika. Coś tutaj nikt się nie burzy a powinien. Ale jak to bywa MSC trzeba dokopać.
akkim, 08.05.2010 21:45[!]
@Gangster >>>
Co do Reni, Wybacz lecz piszesz głupoty
Wasyl nie korzysta z Roberta roboty,
jak jedzie bez błędu gdzieś się nie rozp...szy
to ma niezły wynik i się w stawce mieści.

Każdy team ma "gwiazdę", tu się nikt nie spiera
wiadomo, Merc się robi wprost pod Schumachera,
Nico za to płaci, tak się w życiu zdarza,
tak jak kiedyś nad Robka stawiali "kucharza".
babel9, 09.05.2010 00:07[!]
Nie wydaje mi się, by bolidy Renault były robione pod któregoś z kierowców. Petrovowi po prostu nie idzie, a jak mu idzie, to wyniki są zadowalające przecież:) Ferrari ciężko odgadnąć, jakoś nie potrafię ich dostrzec w tym sezonie, może tylko ja mam takie dziwne odczucie. Nie wiadomo czy faktycznie robią bolid pod Alonso, czy Massa sobie nie radzi, czy nie potrafią odpowiednio ustawić bolidu.
Tak jak @akkim pisze, zawsze jest ktoś bardziej wysławiony, czasem bolid zrobiony pod konkretnego kierowce w tym pomaga, czasem przesądza o tym charakter kierowcy, czasem jego wybryki itd. Może Mercedes wprowadził takie zmiany, że ciężko im ustawić bolid pod Nico, może nie są to zmiany robione pod Michaela, tak jak to wygląda. Przekonamy się o tym za jakiś czas.
jan5, 09.05.2010 13:41[!]
śmieszy mnie rosberg, zrobili pewnie tak oba bolidy ze pasuje on schumacerowi a rosbergowi nie za bardzo
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca