F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whitmarsh jest rozczarowany zakazem stosowania "kanału F"

Szef McLarena jest niezadowolony z decyzji podjętej przez FOTA.
Michał Sulej, 11 maja 2010, wyświetlenia: 3079<< | lista | T- | T+ | >>
Szef McLarena – Martin Whitmarsh jest rozczarowany decyzją podjętą na niedzielnym spotkaniu stowarzyszenia FOTA, która dotyczyła wprowadzenia zakazu stosowania systemów „wygaszających” tylne skrzydło począwszy od sezonu 2011.

Whitmarsh podczas zorganizowanej przez Vodafone telekonferencji stwierdził, iż opracowany przez McLarena system jest przykładem na to, co można osiągnąć przy stosunkowo niewielkich kosztach finansowych. „Jesteśmy niezwykle dumni z naszych chłopaków, którzy pracowali nad 'kanałem F'. System ten, w porównaniu do pewnych innych rzeczy jest technologią, do zastosowania której potrzebne są niewielkie koszta”.

„Istnieje wiele powodów, dla których coś takiego jest dobre dla tego sportu. Nie potrzeba do tego dużych nakładów finansowych, lecz tylko odrobiny pomysłowości. Osobiście jestem nieco zasmucony tym faktem, ale nadal będziemy kontynuować rozwój tego obszaru. Jak dotychczas, wiele zespołów mimo wszystko ciężko pracuje nad tym systemem”.

Pomimo niezadowolenia z decyzji podjętej przez Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden, Whitmarsh jest zdania, że obecne procedury rozwiązywania wątpliwości dotyczących innowacji technicznych są lepsze niż w przeszłości. „Dawniej w Formule 1 istniało prawo weta, dzięki któremu można było zablokować niemalże każdą zmianę. Krótko mówiąc, pojedynczy zespół mógł zawetować wprowadzenie zmian w kwestiach technicznych”.

„Było to bardzo przydatne, gdy broniłeś swojej własnej technologii, lecz sprawiało, że ewolucja tego sportu była znacznie utrudniona. Obecnie natomiast, jeśli akceptujesz fakt, że problemy są rozwiązywane głosami większości, musisz być przygotowany na to, że te decyzje mogą cię ograniczać. Od czasu do czasu pojawią się decyzje, z których nie do końca będziesz zadowolony. Ogólnie jednak mówiąc, decyzje podejmowane przez FOTA są właściwe”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
19.11.2015  Martin Whitmarsh także odrzucił propozycję posady szefa Manora
12.03.2015  Martin Whitmarsh dołączy do Ben Ainslie Racing
26.08.2014  Martin Whitmarsh odszedł z McLarena
Tagi:
McLaren
Whitmarsh M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 11.05.2010 21:13[!]
Popieram Marcina...dla mnie ta decyzja zespołów jest co najmniej dziwna...Jak tak dalej pójdzie to całkiem skończy się wyścig technologiczny o ile już się nie skończył....
kamarinho1991, 11.05.2010 21:28[!]
Mam pytanie, ale proszę o odpowiedź tylko osoby, które znają odpowiedź, a nie - jak ja - tylko się jej domyślają. Czy Mclaren miał prawo nie informować o tym, że mają w bolidzie ten kanał mimo, że nie jest zakazany regulaminem?
Maraz, 11.05.2010 21:42[!]
Ale kogo miałby informować, inne zespoły? FIA przeprowadza kontrole techniczne i to co jest kontrolowalne to skontrolowała po raz pierwszy w Bahrajnie przed startem sezonu.
Dae, 11.05.2010 21:50[!]
Jakiekolwiek zmiany ( w tym to rozwiązanie, jeżeli konstruktorzy obawiają się że mogą naruszyć regulamin) musiało być zgłoszone do FIA w celu określenia zgodności z regulaminem (takie zapytania do FIA miał Brawn odnośnie podwójnego dyfuzora w 2009r.)
Jednak jeżeli prace nad nowinką techniczną w niczym nie naruszają anie nie "naciągają" regulaminu nie muszą zgłaszać nowinek. Jedynie muszą liczyć się z tym czy FIA przyjmie specyfikację bolidu.

Jeżeli dobrze pamiętam to po 1993r. zakazali stosowania aktywnego zawieszenia (Williams) nie pamiętam kiedy zabroniono korzystania z aktywnych części aerodynamicznych.

Ruchome części aerodynamiczne w Formule 1 za wyjątkiem przedniego skrzydła są niedozwolone,
kamarinho1991, 11.05.2010 22:31[!]
No to wszystko co napisaliście, to wiem, ale czy jeżeli FIA to zauważyła podczas kontroli, to czy musiała o tym mówić, że Mclaren coś ma? Jeżeli jest to legalne, to chyba nie bardzo co? Jak to wgl wyszło, że Maki mają ten kanał, bo chyba to przegapiłem?
Dae, 12.05.2010 00:45[!]
kamarinho1991

Przeleciałem po łepkach Regulamin Techniczny FIA.
FIA nie ma obowiązku informowania innych zespołów o nowinkach technicznych któregoś z Teamu (Kanał F)
Jedynie zespół konstruktorów musi przedłożyć FIA cały projekt, zasadę działania, wpływ na osiągi jak i najważniejsze wpływ na bezpieczeństwo.

Poniżej wycinek tekstu...
"...2.3 Dangerous construction :
The stewards of the meeting may exclude a vehicle whose construction is deemed to be dangerous.
2.4 Compliance with the regulations :
Automobiles must comply with these regulations in their entirety at all times during an Event.
Should a competitor feel that any aspect of these regulations is unclear, clarification may be sought from
the FIA Formula One Technical Department. If clarification relates to any new design or system,
correspondence must include :
- a full description of the design or system ;
- drawings or schematics where appropriate ;
- the Competitor's opinion concerning the immediate implications on other parts of the car of any
proposed new design ;
- the Competitor's opinion concerning any possible long term consequences or new developments
which may come from using any such new designs or systems ;
- the precise way or ways in which the Competitor feels the new design or system will enhance the
performance of the car.
2.5 New systems or technologies
Any new system, procedure or technology not specifically covered by these regulations, but which is
deemed permissible by the FIA Formula One Technical Department, will only be admitted until the end of
the Championship during which it is introduced. Following this the Formula One Commission will be asked
to review the technology concerned and, if they feel it adds no value to Formula One in general, it will be
specifically prohibited.
Any team whose technology is prohibited in this way will then be required to publish full technical details of
the relevant system or procedure...."
Huunreh, 12.05.2010 09:09[!]
Faktycznie wszystkiego zabraniają. Osłony na felgi - zabronione, kanał F - zabroniony, rozwój silników - zabroniony (do czasu na szczescie), podwójny dyfuzor a nawet potrojny - zabroniony. Niedługo Formuła 1 zacznie przypominać Formułę Ford. W starych czasach F1 podoba mi się to, że były jakieś nowinki i to nie jakiś tam kanał F czy coś tam. A dziś ten regulamin jest tak zaciśnięty, że te bolidy powoli stają się wszystkie takie same...
Huckleberry, 12.05.2010 10:17[!]
Ten wlot od razu widać, więc naturalne, że prędzej czy później inne zespoły domyśliły się o co chodzi. Tym bardziej, że z tego co czytałem zespoły mają na swoich usługach cześć fotoreporterów, którzy zajmują się dokładną dokumentacją fotograficzną bolidów konkurencji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca