F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Monako: opis wyścigu

Mark Webber nowym liderem mistrzostw, Robert Kubica po raz drugi na podium w tym sezonie.
Marek Roczniak, 16 maja 2010, wyświetlenia: 9563<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Red Bull Racing odniósł drugie podwójne zwycięstwo w tym sezonie po tym, jak Mark Webber i Sebastian Vettel finiszowali na dwóch pierwszych pozycjach w tegorocznym wyścigu o Grand Prix Monako. Na najniższym stopniu podium stanął Robert Kubica (Renault), tracąc drugie miejsce na rzecz Vettela już na starcie.

W dzisiejszym wyścigu aż czterokrotnie na tor wyjeżdżał samochód bezpieczeństwa – ostatni raz w samej końcówce. Ostatnie wznowienie na ostatnim okrążeniu przyniosło nieoczekiwaną zmianę w kolejności kierowców, kiedy Fernando Alonso popełnił błąd za zakrętem Rascasse i został wyprzedzony przez Michaela Schumachera, tracąc szóste miejsce. Sędziowie badają obecnie, czy wszystko odbyło się zgodnie z przepisami.

Wyścig rozpoczął się przy średnio zachmurzonym niebie, ale nie spodziewano się opadów deszczu dzisiejszego popołudnia. Webber utrzymał prowadzenie, a jeszcze lepiej wystartował Vettel, wyprzedzając Kubicę i awansując na drugie miejsce. W połowie pierwszego okrążenia w tunelu w bandę uderzył Hulkenberg po tym, jak zjechał na brudną stronę toru i nie zdołał opanować bolidu. Na tor wyjechał od razu samochód bezpieczeństwa i moment ten do zmiany opon na twardszą mieszankę wykorzystał Alonso, który wystartował z alei serwisowej. Hiszpan mógł już więc próbować przejechać wyścig bez kolejnego postoju.

Na trzecim okrążeniu, jeszcze w czasie neutralizacji, nastąpiła awaria silnika w bolidzie Buttona i kierowca McLarena odpadł z wyścigu. Przed wznowieniem wyścigu kolejność kierowców była następująca: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Barrichello, Schumacher, Rosberg, Liuzzi, Sutil, Buemi, Pietrow, de la Rosa, Kobayashi, Alguersuari, Kovalainen, Glock, Trulli, di Grassi, Chandhok, Alonso i Senna (Brazylijczyk także zmienił opony w czasie neutralizacji). Kierowcy ruszyli ponownie do walki pod koniec szóstego okrążenia i od razu Alonso wyprzedził Chandhoka, awansując na 20 miejsce.

Kolejnym celem Alonso był di Grassi, który przez parę okrążeń był w stanie utrzymać za sobą kierowcę Ferrari, ale w końcu uległ mu na 10 okrążeniu tuż za tunelem. W tym samym miejscu Alonso wyprzedził także Trullego na 11 kółku i był osiemnasty. Tymczasem jadący nadal na prowadzeniu Webber uciekł już Vettelowi na 4,8 sekundy. Alonso kolejne miejsce zyskał na 14 okrążeniu, wyprzedzając – znowu za tunelem – Glocka. Ostatnim kierowcą z nowych zespołów jadącym przed Hiszpanem był Kovalainen. Z wyprzedzeniem Fina kierowca Ferrari uporał się na 16 okrążeniu, awansując na 16 miejsce. Teraz czekała już Alonso znacznie trudniejsza praca, bowiem przed nim nie było już wyraźnie wolniejszych samochodów.

Na 17 okrążeniu Hamilton zapoczątkował pierwszą rundę postojów w boksach. Kierowca McLarena powrócił na tor tuż przed Alonso na 15 pozycji. Następnie postoje wykonali Massa, Barrichello, Schumacher i Liuzzi. Hamilton i Alonso awansowali w tym momencie na miejsca 12 i 13. Okrążenie 20 to z kolei pierwszy postój Buemiego, który po powrocie na tor spadł na 15 miejsce. Na 21 okrążeniu w boksach pojawili się Kubica, Pietrow i Alguersuari; na 22 – Vettel, Sutil i de la Rosa, a na 23 – Webber. Australijczyk utrzymał prowadzenie, a na drugiej pozycji znalazł się tymczasowo Rosberg, który jeszcze nie odwiedzał boksów. Vettel i Kubica spadli na miejsca 3 i 4, a za nim jechał ostatni kierowca bez postoju – Kobayashi. Japończyk działał na korzyść Kubicy, spowalniając Massę. Miejsca 7-10 zajmowali: Hamilton, Alonso, Schumacher i Sutil.

W międzyczasie z wyścigu wycofał się Glock – prawdopodobnie z powodu uszkodzenia zawieszenia po uderzeniu w barierę. Następnie jazdę zakończyli drugi kierowca Virgin – di Grassi oraz Kobayashi. Tymczasem ostatni kierowca bez postoju na swoim koncie – Rosberg w alei serwisowej pojawił się na 28 okrążeniu. Kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była po postojach następująca: Webber, Vettel, Kubica, Massa, Hamilton, Alonso, Schumacher, Rosberg, Sutil i Barrichello. Ten ostatni miał jednak jakąś awarię opony lub zawieszenia i stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie Massenet, uderzając w bariery i kończąc udział w wyścigu na 31 okrążeniu. Na torze po raz drugi w tym wyścigu pojawił się samochód bezpieczeństwa. Jednakże jeszcze przed neutralizacją boksy odwiedził Pietrow w celu wymiany pękniętej opony. Rosjanin na tor powrócił na 13 pozycji.

Wznowienie wyścigu nastąpiło pod koniec 34 okrążenia, a punktowaną dziesiątkę po wypadku Barrichello zamykał Liuzzi. Warto dodać, że Barrichello zaraz po wypadku wyrzucił kierownicę ze swojego samochodu, po której przejechał po chwili bolid HRT. Za nierozważne zachowanie kierowcę Williamsa mogła więc czekać jakaś kara. Na 43 okrążeniu na torze po raz trzeci pojawił się samochód bezpieczeństwa – powodem tego były jakieś problemy ze studzienką w zakręcie nr 3 (Massenet). To właśnie w tym miejscu wypadek miał Barrichello. Problem ze studzienką został szybko rozwiązany i wyścig został wznowiony pod koniec 45 okrążenia. Na 61 okrążeniu z wyścigu wycofali się Kovalainen i Senna – na torze było już tylko 15 z 24 samochodów.

Piętnaście okrążeń przed końcem wyścigu Webber prowadził z przewagą blisko siedmiu sekund nad Vettelem. Kubica cały czas trzymał się blisko Vettela, a tuż za Polakiem jechał Massa. Na 74 okrążeniu spektakularną kraksą w zakręcie Rascasse zakończyła się walka Trullego z Chandhokiem o 14 miejsce. Na torze pojawił się po raz czwarty samochód bezpieczeństwa. W chwilę później z wyścigu wycofał się także Pietrow. Do mety było już tylko parę okrążeń i nie zanosiło się na to, aby tor został oczyszczony przed końcem wyścigu. Tym samym Webber odniósł drugie zwycięstwo z rzędu i dzięki temu objął prowadzenie w mistrzostwach, zrównując się punktami z Vettelem (o wyższej pozycji decydowała większa liczba zwycięstw Australijczyka w tym sezonie). Kubica po raz drugi w tym sezonie stanął na podium, finiszując w Monako na trzeciej pozycji.

Tymczasem okazało się, że Alonso popełnił błąd tuż przed zakończeniem wyścigu, kiedy samochód bezpieczeństwa zjechał już z toru na końcu 78 okrążenia. Okazji nie zmarnował Schumacher, wyprzedzając kierowcę Ferrari przed ostatnim zakrętem i kończąc wyścig na szóstej pozycji. Sędziowie zapowiedzieli jednak, że zdarzenie to zostanie wkrótce przeanalizowane, ponieważ nie było wiadomo, czy Schumacher wyprzedził Hiszpana przed lub za tzw. linią zjazdu samochodu bezpieczeństwa.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Monako

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
prz20, 16.05.2010 16:35[!]
ciekawe czemu kierowcy reno mieli dwa rozne przednie skrzydla w wyscigu?
vermaden, 16.05.2010 16:41[!]
Moze maja inne preferencje i PET lepiej jezdzi sie ze starym a KUB z nowym (albo na odwrot).

Inne wytlumaczenie moze byc takie, ze przywiezli tylko 2 nowe skrzydla, a wiemy co PET zrobil ze swoim w kwalifikacjach ;)
Adakar, 16.05.2010 17:48[!]
Rubens i Michael dostaną kary ... Michael dostanie DQ albo + 30 sek, czyli out of points. Rubens za wyrzucenie kierownicy POD KOŁA KARUNA (!)
sas, 16.05.2010 18:02[!]
@prz20 - nie pierwszy już raz zresztą.
Beco, 16.05.2010 18:11[!]
Może Rubens nie dostanie kary od FIA ale pewnie reprymendę od sir Franka napewno

Robert pojechał niezły wyścig pokazał swoją klasę i to że ściganie na torach ulicznych przychodzi mu z łatwością. Szkoda jednak straconej pozycji na starcie. Może byłby drugi gdyby nie Seba. Poza tym świetne tempo podczas całego wyścigu. W końcówce czasy porównywalne do Marka. Ogólnie cały wyścigowy weekend na bardzo duży plus dla RENAULT. Widać jednak że team RB ma w tym sezonie prawdopodobnie najlepszy bolid. Co prawda trochę awaryjny co uwidoczniło się podczas poprzednich GP, ale całość i tak daje najlepszy bolid i duet w stawce. Alonso pokazał charakter i przebił się zdecydowanie do przodu z końca stawki. A Schumi? Nie spał jak Massa. Ciekawe czy to co zrobił znajdzie odbicie w ocenie sędziów???
zawias, 16.05.2010 18:40[!]
Nie powinien dostać kary bo wyprzedził śpiocha ALO za linią zjazdu SC. Ale cóż-takie są przepisy.
pawelf1, 16.05.2010 19:00[!]
Schumacher dostał karę 20 s

więcej na http://www.f1fanc...r-dostanie-kare.html

a Mercedes GP odwołał się od decyzji
Witekb, 16.05.2010 20:22[!]
Wiem że to tylko Virgin i Lotus ale podobały mi się manewry wyprzedzania w wykonaniu Alonso po wyjezdzie z tunelu i w samym tunelu.
ulmen, 16.05.2010 20:43[!]
Di Grassi ładna akcja z ALO. Szkoda Buttona...
mecalac, 16.05.2010 21:11[!]
Wiecie dlaczego Robert będzie mistrzem świata? Widzieliście jego wyraz twarzy? Gdy wchodził na podium, był wyraźnie rozczarowany,że to nie on odbiera honory za zwycięstwo!
Falarek, 16.05.2010 21:20[!]
mecalac@ a co mina ma do MŚ. Mógł być lekko zawiedziony bo w końcu stratował drugi a skończył jako trzeci.
Gibonlak, 17.05.2010 20:44[!]
Wow, jakie intensywne zmiany w klasyfikacji generalnej. Gdzie można obejrzeć powtórkę. Dzięki za linka.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca