F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zasada 107 procent powróci do Formuły 1 w sezonie 2011

WMSC podjęła też decyzje w sprawie wolnej jazdy w kwalifikacjach czy ze zbyt małą ilością paliwa.
Marek Roczniak, 23 czerwca 2010, wyświetlenia: 6379<< | lista | T- | T+ | >>
Kolejną decyzją Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) podjętą podczas dzisiejszych obrad w Genewie jest przywrócenie zasady 107 procent czasu okrążenia w kwalifikacjach w przyszłym roku.

Zasada ta po raz pierwszy została wprowadzona w 1996 roku, aby do wyścigu nie były dopuszczane zbyt wolne samochody, konkretnie nie mieszczące się w 107 procentach czasu uzyskanego przez zdobywcę pole position. Zrezygnowanego z tego po zakończeniu sezonu 2002, kiedy wprowadzone zostały 1-okrążeniowe kwalifikacje.

Teraz, kiedy w pierwszej części kwalifikacji po torze jeżdżą wszystkie bolidy i w stawce są trzy nowe zespoły, a w 2011 roku dojdzie najprawdopodobniej jeszcze jeden, FIA postanowiła przywrócić zasadę 107 procent. „Począwszy od sezonu 2011, każdy kierowca, którego najlepszy czas okrążenia przekroczy 107 procent najszybszego wyniku w Q1, nie zostanie dopuszczony do wyścigu” – czytamy w oświadczeniu.

Dla ewentualnych pechowców, którzy z powodu awarii lub wypadku nie ustanowią dobrego czasu w kwalifikacjach, została jednak przewidziana ostatnia deska ratunku: „W wyjątkowych okolicznościach, które mogą obejmować ustanowienie odpowiedniego czasu okrążenia podczas sesji treningowych, stewardzi mogą dopuścić samochód do startu w wyścigu. Jeśli będzie więcej niż jeden kierowca dopuszczony w ten sposób, to o ich kolejności startowej zadecydują sędziowie”.

Światowej Rada postanowiła także wyeliminować wolno jadące samochody podczas sesji kwalifikacyjnych, wyznaczając maksymalny czas dla wszystkich samochodów krążących na torze, nawet tych na wyjazdowych i zjazdowych okrążeniach. Każdy przypadek przekroczenia narzuconego czasu będzie zgłaszany stewardom, a zasada ta zostaje wprowadzona w życie już od najbliższego weekendu grand prix.

„W celu zadbania o to, aby samochody nie jechały zbyt wolno na okrążeniach zjazdowych podczas kwalifikacji lub okrążeniach rekonesansowych, kiedy wyjazd z alei serwisowej zostanie otwarty przed wyścigiem, kierowcy będą musieli jechać poniżej maksymalnego czasu narzuconego przez FIA pomiędzy linią samochodu bezpieczeństwa za wyjazdem z boksów a linią samochodu bezpieczeństwa przed wjazdem na pit-lane. Maksymalny czas zostanie ustalony przez dyrektora wyścigu podczas każdego GP przed pierwszym dniem treningów, ale w razie potrzeby może zostać zmodyfikowany w dalszej części weekendu”.

FIA nie zapomniała także o sytuacji, do jakiej doszło po zakończeniu kwalifikacji w Kanadzie, kiedy Lewis Hamilton z powodu zbyt małej ilości paliwa w baku musiał zatrzymać się na torze na okrążeniu zjazdowym. „Począwszy od najbliższego GP, jeśli konieczne będzie pobranie próbki paliwa po zakończeniu sesji, samochód którego to dotyczy musi najpierw dojechać do alei serwisowej dzięki własnemu napędowi” – czytamy w oświadczeniu. Niedostarczenie próbki będzie zapewne skutkowało karą dla kierowcy lub zespołu, zatem kwestia jazdy na „oparach” w końcówce kwalifikacji nie powinna mieć więcej miejsca.

Źródło: Autosport.com, FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
23.11.2018  Hamilton rywalizuje w Abu Zabi z numerem jeden na bolidzie
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
biCampeon, 23.06.2010 17:00[!]
Zwlekają z wyborem nowego zespołu, jednocześnie przywracając zasadę 107% - chore...
akkim, 23.06.2010 17:03[!]
@biCampeon >>>
Przypuszczam, że syn Jana jeszcze nie gotowy,
nie chcą więc kibicom zaprzątać tym głowy ;)
Kamikadze2000, 23.06.2010 17:05[!]
Widocznie mają ogromne zaufanie do "nowych", że zbudują szybki wóz... Osobiście stawiam na ART, bądź Epsilon. Reszta odpada.... ;))
omen10, 23.06.2010 17:16[!]
Ja byłem zdziwiony, że tej zasady nie było w tym sezonie ;p
akkim, 23.06.2010 17:37[!]
@omen10 >>>
Mimo iż są tacy co mocno odstają
nie na każdym torze aż tak przeszkadzają,
ponadto liczono za "zielonym stołem",
że to Bolidy będą a nie jazda złomem.

Ale lekki niesmak we mnie pozostaje,
znowu Lewisowi w życiu się udaje,
dla mnie kara pewna - Oni palcem grożą,
"chłopca" wypaczają i na podium wwożą.
biCampeon, 23.06.2010 17:39[!]
@akkim

A skąd pewność, że nie Baskowie?
Co ich szef po sobocie sponsorom powie?
"Staraliśmy się jak mogliśmy,
ale pewnych wymagań nie spełniliśmy.
Mimo wielkich wysiłków, niewiele to dało,
bo czasu na budowę auta mieliśmy mało.
Nie uciekaj więc drogi sponsorze,
następnym razem zakwalifikujemy się może".
akkim, 23.06.2010 17:50[!]
Myślę, że w termosach już grzeje swe koła,
nie kto inny niż "młody", młody Todt Nicolas
bo bieda u Basków, taka mała "Grecja"
także pewność ścigania wcale niekonieczna.

A do tego "dziedziczność" o której pisałem,
zaczyna być normą nie żadnym kawałem,
także tatuś pomoże, użyje swej mocy,
chociaż oficjalnie nie jest tak ochoczy.
christoff.w, 23.06.2010 18:11[!]
I bardzo dobrze! :)
Yurek, 23.06.2010 18:25[!]
I dobrze. Chociaż wolałbym 30+ samochodów, z czego 26 się kwalifikuje (marzenia...), ale 107% też może być.
dxx91, 23.06.2010 18:48[!]
z tego co pamiętam, to ostatnio w Q i T Lotus zawsze mieści się w 107%, Virgin podobnie, a jeden z HRT często też sobie radzi z tą granicą.
Simi, 23.06.2010 18:50[!]
Widzę, że za chwile strona będzie się nazywać f1wm.poezja.pl ;)

CO do newsa - jest to jak dla mnie dobry pomysł.
SoBcZaK, 23.06.2010 19:02[!]
I bardzo dobrze. Koniec z tymi zwłokami na torze co sie ledwo toczą
topor999, 23.06.2010 20:28[!]
107 % nie byłoby potrzebne gdyby nie naprzyjmowali takich wynalazków...
bartek199874, 23.06.2010 21:45[!]
dobrze
po torze taki złom to tylko przeszkadza lepszym
omen10, 23.06.2010 22:19[!]
@dxx91
O nie, Virgin ostatnio nie wyrabia 107%
lakeman, 24.06.2010 08:12[!]
no to nowy zespół będzie musiał wejść do gry od razu na wysokich obrotach, jeśli chce w ogóle jeździć w wyścigach...
Aquos, 24.06.2010 10:46[!]
Limit kwalifikacyjny to 107% najlepszego czasu z Q1, więc nie jest to bardzo restrykcyjny zapis. Myślę, że rzadko będzie dochodziło do wykluczeń z wyścigu. Gdyby trzeba było zmieścić się w 107% najlepszego czasu całych kwalifikacji, to sytuacja wyglądałaby inaczej.
SirKamil, 24.06.2010 15:13[!]
Lotus już teraz spokojnie mieści się w tym limicie, zwykle lekko ponad 2 na krótszych torach i 3 sekundy na dłuższych, bardziej wymagających obiektach co oscyluje wokół 104%... mimo iż zaczęli późno... tajemnica jest prosta- Lotus nie wydziwia- pracują ciężko i rozsądnie operują skromnymi środkami- stawiają na tunel aerodynamiczny. Lotus jest żywym przykładem, że "DA SIĘ" wszystko poukładać tak aby nawet ekipa nie musiała zawracać sobie zbytnio głowy regułą 107%.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca