F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zasada 107 procent powróci do Formuły 1 w sezonie 2011

WMSC podjęła też decyzje w sprawie wolnej jazdy w kwalifikacjach czy ze zbyt małą ilością paliwa.
Marek Roczniak, 23 czerwca 2010, wyświetlenia: 6404<< | lista | T- | T+ | >>
Kolejną decyzją Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) podjętą podczas dzisiejszych obrad w Genewie jest przywrócenie zasady 107 procent czasu okrążenia w kwalifikacjach w przyszłym roku.

Zasada ta po raz pierwszy została wprowadzona w 1996 roku, aby do wyścigu nie były dopuszczane zbyt wolne samochody, konkretnie nie mieszczące się w 107 procentach czasu uzyskanego przez zdobywcę pole position. Zrezygnowanego z tego po zakończeniu sezonu 2002, kiedy wprowadzone zostały 1-okrążeniowe kwalifikacje.

Teraz, kiedy w pierwszej części kwalifikacji po torze jeżdżą wszystkie bolidy i w stawce są trzy nowe zespoły, a w 2011 roku dojdzie najprawdopodobniej jeszcze jeden, FIA postanowiła przywrócić zasadę 107 procent. „Począwszy od sezonu 2011, każdy kierowca, którego najlepszy czas okrążenia przekroczy 107 procent najszybszego wyniku w Q1, nie zostanie dopuszczony do wyścigu” – czytamy w oświadczeniu.

Dla ewentualnych pechowców, którzy z powodu awarii lub wypadku nie ustanowią dobrego czasu w kwalifikacjach, została jednak przewidziana ostatnia deska ratunku: „W wyjątkowych okolicznościach, które mogą obejmować ustanowienie odpowiedniego czasu okrążenia podczas sesji treningowych, stewardzi mogą dopuścić samochód do startu w wyścigu. Jeśli będzie więcej niż jeden kierowca dopuszczony w ten sposób, to o ich kolejności startowej zadecydują sędziowie”.

Światowej Rada postanowiła także wyeliminować wolno jadące samochody podczas sesji kwalifikacyjnych, wyznaczając maksymalny czas dla wszystkich samochodów krążących na torze, nawet tych na wyjazdowych i zjazdowych okrążeniach. Każdy przypadek przekroczenia narzuconego czasu będzie zgłaszany stewardom, a zasada ta zostaje wprowadzona w życie już od najbliższego weekendu grand prix.

„W celu zadbania o to, aby samochody nie jechały zbyt wolno na okrążeniach zjazdowych podczas kwalifikacji lub okrążeniach rekonesansowych, kiedy wyjazd z alei serwisowej zostanie otwarty przed wyścigiem, kierowcy będą musieli jechać poniżej maksymalnego czasu narzuconego przez FIA pomiędzy linią samochodu bezpieczeństwa za wyjazdem z boksów a linią samochodu bezpieczeństwa przed wjazdem na pit-lane. Maksymalny czas zostanie ustalony przez dyrektora wyścigu podczas każdego GP przed pierwszym dniem treningów, ale w razie potrzeby może zostać zmodyfikowany w dalszej części weekendu”.

FIA nie zapomniała także o sytuacji, do jakiej doszło po zakończeniu kwalifikacji w Kanadzie, kiedy Lewis Hamilton z powodu zbyt małej ilości paliwa w baku musiał zatrzymać się na torze na okrążeniu zjazdowym. „Począwszy od najbliższego GP, jeśli konieczne będzie pobranie próbki paliwa po zakończeniu sesji, samochód którego to dotyczy musi najpierw dojechać do alei serwisowej dzięki własnemu napędowi” – czytamy w oświadczeniu. Niedostarczenie próbki będzie zapewne skutkowało karą dla kierowcy lub zespołu, zatem kwestia jazdy na „oparach” w końcówce kwalifikacji nie powinna mieć więcej miejsca.

Źródło: Autosport.com, FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
biCampeon, 23.06.2010 17:00[!]
Zwlekają z wyborem nowego zespołu, jednocześnie przywracając zasadę 107% - chore...
akkim, 23.06.2010 17:03[!]
@biCampeon >>>
Przypuszczam, że syn Jana jeszcze nie gotowy,
nie chcą więc kibicom zaprzątać tym głowy ;)
Kamikadze2000, 23.06.2010 17:05[!]
Widocznie mają ogromne zaufanie do "nowych", że zbudują szybki wóz... Osobiście stawiam na ART, bądź Epsilon. Reszta odpada.... ;))
omen10, 23.06.2010 17:16[!]
Ja byłem zdziwiony, że tej zasady nie było w tym sezonie ;p
akkim, 23.06.2010 17:37[!]
@omen10 >>>
Mimo iż są tacy co mocno odstają
nie na każdym torze aż tak przeszkadzają,
ponadto liczono za "zielonym stołem",
że to Bolidy będą a nie jazda złomem.

Ale lekki niesmak we mnie pozostaje,
znowu Lewisowi w życiu się udaje,
dla mnie kara pewna - Oni palcem grożą,
"chłopca" wypaczają i na podium wwożą.
biCampeon, 23.06.2010 17:39[!]
@akkim

A skąd pewność, że nie Baskowie?
Co ich szef po sobocie sponsorom powie?
"Staraliśmy się jak mogliśmy,
ale pewnych wymagań nie spełniliśmy.
Mimo wielkich wysiłków, niewiele to dało,
bo czasu na budowę auta mieliśmy mało.
Nie uciekaj więc drogi sponsorze,
następnym razem zakwalifikujemy się może".
akkim, 23.06.2010 17:50[!]
Myślę, że w termosach już grzeje swe koła,
nie kto inny niż "młody", młody Todt Nicolas
bo bieda u Basków, taka mała "Grecja"
także pewność ścigania wcale niekonieczna.

A do tego "dziedziczność" o której pisałem,
zaczyna być normą nie żadnym kawałem,
także tatuś pomoże, użyje swej mocy,
chociaż oficjalnie nie jest tak ochoczy.
christoff.w, 23.06.2010 18:11[!]
I bardzo dobrze! :)
Yurek, 23.06.2010 18:25[!]
I dobrze. Chociaż wolałbym 30+ samochodów, z czego 26 się kwalifikuje (marzenia...), ale 107% też może być.
dxx91, 23.06.2010 18:48[!]
z tego co pamiętam, to ostatnio w Q i T Lotus zawsze mieści się w 107%, Virgin podobnie, a jeden z HRT często też sobie radzi z tą granicą.
Simi, 23.06.2010 18:50[!]
Widzę, że za chwile strona będzie się nazywać f1wm.poezja.pl ;)

CO do newsa - jest to jak dla mnie dobry pomysł.
SoBcZaK, 23.06.2010 19:02[!]
I bardzo dobrze. Koniec z tymi zwłokami na torze co sie ledwo toczą
topor999, 23.06.2010 20:28[!]
107 % nie byłoby potrzebne gdyby nie naprzyjmowali takich wynalazków...
bartek199874, 23.06.2010 21:45[!]
dobrze
po torze taki złom to tylko przeszkadza lepszym
omen10, 23.06.2010 22:19[!]
@dxx91
O nie, Virgin ostatnio nie wyrabia 107%
lakeman, 24.06.2010 08:12[!]
no to nowy zespół będzie musiał wejść do gry od razu na wysokich obrotach, jeśli chce w ogóle jeździć w wyścigach...
Aquos, 24.06.2010 10:46[!]
Limit kwalifikacyjny to 107% najlepszego czasu z Q1, więc nie jest to bardzo restrykcyjny zapis. Myślę, że rzadko będzie dochodziło do wykluczeń z wyścigu. Gdyby trzeba było zmieścić się w 107% najlepszego czasu całych kwalifikacji, to sytuacja wyglądałaby inaczej.
SirKamil, 24.06.2010 15:13[!]
Lotus już teraz spokojnie mieści się w tym limicie, zwykle lekko ponad 2 na krótszych torach i 3 sekundy na dłuższych, bardziej wymagających obiektach co oscyluje wokół 104%... mimo iż zaczęli późno... tajemnica jest prosta- Lotus nie wydziwia- pracują ciężko i rozsądnie operują skromnymi środkami- stawiają na tunel aerodynamiczny. Lotus jest żywym przykładem, że "DA SIĘ" wszystko poukładać tak aby nawet ekipa nie musiała zawracać sobie zbytnio głowy regułą 107%.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca