F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

F1 będzie miała narzucony rozkład masy w sezonie 2011

Informację taką opublikował niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.
Bartosz Pyciarz, 5 lipca 2010, wyświetlenia: 6097<< | lista | T- | T+ | >>
W sezonie 2011 po raz pierwszy w historii Formuły 1 wprowadzony zostanie obowiązkowy stosunek rozkładu masy w bolidzie. Magazyn Auto Motor und Sport napisał, że w związku z wejściem Pirelli do F1, każdy bolid będzie musiał mieć procentowy stosunek masy przodu do tyłu 46:54.

Zespoły chcą w ten sposób uniknąć problemów podobnych do tych z początku sezonu 2009, gdzie wejście nowych opon Bridgestone (typu slick), spowodowało że wiele zespołów musiało dokonać kosztownych modyfikacji w zakresie rozłożenia masy w bolidzie.

Jednakże jeśli obowiązkowy stosunek rozkładu masy zostanie wprowadzony na sezon 2011, to wówczas każdy zespół będzie w tej samej sytuacji. „Gdyby rozkład masy pozostał dowolny mogłoby się zdarzyć, że ktoś przypadkowo trafi lepsze rozłożenie, podczas gdy byłyby także sytuacje, że ktoś kompletnie by z tym nie trafił. Dlatego właśnie chcemy tego uniknąć” – powiedział szef techniczny FOTA – Ross Brawn.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
Pirelli
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
SirKamil, 06.07.2010 22:21[!]
Punkt jest jeden, bardzo prosty i bardzo podstawowy- obciążenie osi nie wynika tylko z tego co bezpośrednio nad i przy niej się znajduje (dwa koła i trochę węgla jak to głupio stwierdziłeś) ale cała przestrzeń między osiami rozkładająca się w odpowiedniej proporcji- oczywiste jest, że w samochodzie z silnikiem umieszczonym centralnie i skrzynią transaxle bardziej obciążona jest oś tylna, ale nie w układzie 3:1.
jan5, 07.07.2010 00:47[!]
SirKamil no i co w związku z tym? Ja tam nadal uważam, że tył jest cięższy od przodu. Oczywiście masz racje,że mimo to ze tył waży ze 3 razy więcej wcale nie znaczy, że rozkład ciężaru na osie to 25-75. Ale nie sądzę że bez balastu rozkład masy jest zbliżony do 46:54. Tylko jest to raczej z 40-60. Wiem, że to chodzi o rozkład masy na oś, ale jeśli weźmiemy samo rozłożenie masy w bolidzie ze względu na tył i przód to okaże się ze tył jest właśnie te 3 razy cięższy. Co do bazowych ustawień rozkładu masy na sezon 2011 to już balastem musi być stostunek 46:54, ale będzie chyba można zmieniać stosunek dowolnie co wyścig o max pół procenta w tą czy w tą.
marios76, 07.07.2010 06:09[!]
Kłócił się z nikim nie będę- ale racja jest gdzieś po środku;) Pirelli wymaga takiego czy innego rozkładu mas- i jest to jakiś pomysł- wszyscy po równo i bez żali, że temu gumki lepiej pasują, tamtemu gorzej. Z technicznego punktu widzenia, to pamiętajcie o takim aspekcie dotyczącym wyważenia, jak to, że bolid F1 ma jak najszybciej jeździć. Żeby to robił podobnie przez cały dystans wyścigu mimo, że zmniejsza się jego masa powinien mieć podobny balans przez cały wyścig. Dlatego w okolicy środka ciężkości, choćby tylko zbliżonego do wspomnianego 46:54 ma zbiornik z paliwem. Zamontowano to cudo za miejscem kierowcy, a przed układem napędowym. Łatwo było też zauważyć gdy dźwig podnosił uszkodzone bolidy- w którym miejscu był zawieszony taki "rozbitek" i że był to punkt właśnie nad zbiornikiem, na pewno przed silnikiem a za kierowcą... tyle że aby dziób nie "patrzył" w niebo dociążano go jednym z porządkowych... siadał w okolicy przedniej osi, bądź przed nią, i taki bolid na haku wędrował niemal poziomo. Nie dajcie się zwieść- ten stosunek mas jest brany pod uwagę w bolidzie obciążonym!! Wszak bez płynów i kierowcy nie pojedzie, a tylko z nimi będzie obciążał opony itd... Właśnie kierowca jest "balastem" dociążającym przednią oś, bo konstrukcyjnie to większość cieższych akcesoriów jest zamontowana z tyłu- jednak trochę fizyki- i zrozmienia pozwoli zauważyć, jak daleko jest wysunięta do tyłu tylna oś i że za nią nie ma praktycznie bolidu, wszystko, co jest pomiędzy osiami obciąża w jakimś stopniu obie, to co jest za tylną (niewiele) obciąża tylną i odciąża przednią, to co jest przed przednią - odwrotnie. I prędkość nie ma tu nic do rzeczy i obciązenie dociskiem też, bo jest zależne od prędkości, konfiguracji toru i wielu, wielu ustawień.
jan5, 07.07.2010 09:29[!]
To chodzi o dociążenie każdej osi (to co określiła fia) ten artykuł sugeruje co innego. Ale prawda jest taka, że liczy się także rozłożenie masy z samym podziałem tyłu i przód, bo widać że jeśli kierowca straci kontrolę nad samochodem to praktycznie zawsze robi obrót. Tak samo widać po bolidach hrt, że ich tył jest niewiarygodnie ciężki. Zawsze na dochamowaniach wyjeżdża im tył, to już nie chodzi o brak przyczepności i balans hamowania, to po prostu kiepskie rozłożenie masy.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca