F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Niemiec: opis kwalifikacji

Sebastian Vettel pokonał Fernando Alonso o zaledwie 0,002 sekundy!
Marek Roczniak, 24 lipca 2010, wyświetlenia: 8631<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel pokonał Fernando Alonso o zaledwie 0,002 sekundy w emocjonującej końcówce kwalifikacji do Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim. Dla kierowcy Red Bulla jest to już jedenaste pole position w karierze. Tymczasem Alonso pomimo przegranej walki o pierwsze miejsce może być zadowolony z kolejnej poprawy osiągów bolidu Ferrari F10. Jedyne, czego teraz potrzeba włoskiej stajni, to odrobiny szczęścia w wyścigu, aby udało się zamienić dobry wynik z kwalifikacji na dużą zdobycz punktową.

Na potwierdzenie dobrej dyspozycji Ferrari na torze Hockenheim, Felipe Massa zakwalifikował się na trzeciej pozycji, korzystając z błędu Marka Webbera na ostatnim okrążeniu pomiarowym w Q3, z powodu którego Australijczyk musiał zadowolić się czwartą pozycją. Z kierowców McLarena szybszy okazał się tym razem Jenson Button, pokonując Lewisa Hamiltona o 0,139 sekundy. Za nimi w czwartym rzędzie ustawią się na starcie Robert Kubica (Renault) i Rubens Barrichello (Williams), który po raz trzeci z rzędu wszedł do Q3.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się od informacji, że w bolidzie Sutila wymieniona została skrzynia biegów po porannym treningu. Stało się to w środku 4-wyścigowego cyklu, zatem kierowcę Force India czekało obniżenie pozycji startowej o 5 miejsc. Podobną karę otrzymał Glock, ale w jego przypadku nie miało to tak dużego znaczenia. Pierwsza część czasówki rozpoczęła się przy suchej nawierzchni i nie spodziewano się opadów deszczu w całych kwalifikacjach.

W Q1 czas okrążenia jako pierwszy uzyskał Pietrow – 1:18,210. Szybciej od Rosjanina pojechali Massa (1:16,908) i Alonso, a wolniej Schumacher i Sutil. Na trzecie miejsce wskoczył następnie Hamilton, a za kierowcą McLarena pojawił się Kubica. Po chwili przed obydwoma kierowcami znalazł się Button, wykręcając 1:17,028. Tymczasem Alonso poprawił się na 1:16,430 i wskoczył na pierwsze miejsce.

W szóstej minucie Liuzzi stracił kontrolę nad bolidem na wyjściu z ostatniego zakrętu i wpadł prosto na ścianę oddzielającą tor od alei serwisowej. Uderzenie było bardzo mocne i przód samochodu został zniszczony. Ponadto oderwane koło przeleciało na drugą stronę toru i niewiele brakowało, a uderzyłby w nie nadjeżdżający bolid Virgin. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale sesja musiała zostać wstrzymana w celu uprzątnięcia toru.

Q1 zostało wznowione o godzinie 14:13 (w czasie czerwonej flagi licznik odmierzający czas sesji był zatrzymany, więc do końca było w tym momencie 14 minut) i od razu niemal wszyscy kierowcy wyjechali na tor. W 9 minucie Webber wykręcił 1:16,024, a jeszcze szybciej pojechał Hamilton, plasując się przed Australijczykiem na pierwszej pozycji z czasem 1:15,505. Obu kierowców rozdzielił następnie Vettel, wykręcając 1:15,881, po czym szybciej od Niemca pojechał Button. Vettel na kolejnym okrążeniu poprawił się jednak na 1:15,152 i zrzucił Hamiltona z pierwszego miejsca. Po chwili dołączył do niego Webber i na czele klasyfikacji byli już obydwaj kierowcy Red Bulla.

W 14 minucie Alonso ustanowił rekordy w pierwszych dwóch sektorach i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:14,808. Kubica był w tym momencie dopiero szesnasty, ale po chwili przesunął się na dziewiąte miejsce (1:16,128), a następnie na szóste (1:15,736). W międzyczasie Massa wykręcił 1:15,216 i wskoczył na trzecie miejsce. W końcówce nie nastąpiły już żadne zmiany w czołówce. Do Q2 (miejsca 18-24) nie przeszli: Trulli, Kovalainen, Glock, Senna, Liuzzi, Yamamoto i di Grassi, który nie ustanowił czasu ze względu na problemy ze skrzynią biegów.

Q2

W drugiej części kwalifikacji po pierwszych przejazdach najszybszy był Webber (1:15,323) przed Hamiltonem, Barrichello, Alonso i Vettelem. Button wskoczył na czwarte miejsce z czasem 1:15,823, a tymczasem Alonso na kolejnym kółku poprawił się na 1:14,664 i znalazł się na pierwszej pozycji. Jeszcze szybciej pojechał Massa (1:14,607) i na czele klasyfikacji byli już obydwaj kierowcy Ferrari.

W połowie Q2 szóste miejsce zajmował Kubica (1:15,001), mając za sobą Kobayashiego i Buttona, a przed – Hamiltona i Vettela. W strefie spadkowej (miejsca 11-17) znajdowali się tymczasem Rosberg, Schumacher, de la Rosa, Sutil, Pietrow, Alguersuari i Buemi.

W końcówce Q2 wielu kierowców (nawet z czołówki) wyjechało na tor na nowych oponach, spodziewając się najwyraźniej dużej poprawy czasów. Alonso wykręcił 1:14,081 i awansował na pierwsze miejsce. Za Hiszpanem na drugiej pozycji znalazł się Vettel czasem 1:14,333. Za Massą na czwartej pozycji pojawił się Hamilton (1:14,488), a za nim znajdowali się Webber, Button, Barrichello, Kubica, Rosberg i zamykający pierwszą dziesiątkę Schumacher.

Zarówno siedmiokrotnego mistrza świata, jak i drugiego kierowcę Mercedesa – Rosberga, w ostatnich sekundach Q2 zdołał pokonać inny niemiecki kierowca – Hulkenberg, plasując się na dziewiątej pozycji. W połączeniu z szóstym miejscem Barrichello były to kolejne udane kwalifikacje dla Williamsa. Do Q3 (miejsca 11-17) nie weszli Schumacher, Kobayashi, Pietrow, Sutil, de la Rosa, Alguersuari i Buemi.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji zza chmur zaczęło miejscami wyglądać słońce. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Alonso (1:13,927) przed Webberem, Hamiltonem, Massą, Buttonem i Kubicą. Następnie na drugie miejsce awansował Vettel, wykręcając 1:13,961. Pierwszą dziesiątkę zamykali Rosberg, Barrichello i Hulkenberg, który planował tylko jeden przejazd w Q3, dlatego na tor wyjechał dopiero w połowie sesji. Niemiec wykręcił najpierw 1:15,765, a następnie 1:15,339 i znalazł się na ósmej pozycji.

W końcówce Q3 Vettel zdołał pokonać Alonso o zaledwie 0,002 sekundy i zdobył pole position przed własną publicznością. Niemniej jednak dla Alonso były to i tak najlepsze kwalifikacje w tym roku i Hiszpan może być zadowolony ze swoich osiągów. Drugi rząd startowy przypadł Massie i Webberowi, który pojechał za szeroko w jednym z zakrętów na drugim przejeździe i zrezygnował z ukończenia okrążenia pomiarowego w końcówce sesji.

Trzeci rząd na starcie zapełnią jutro kierowcy McLarena – Button i Hamilton, a za nimi ustawią się Kubica i Barrichello. Pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Rosberg i Hulkenberg.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Niemiec

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Hockenheim
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marcintryb, 24.07.2010 16:49[!]
Hmm.. ? Chyba Ferrari odkryło i udowodniło tajemnicze przewagi Red Bulla, czyli system podtrzymywania
stałego ciśnienia.. Oby to była prawda ;D
martyna, 24.07.2010 17:03[!]
Po prostu niezłe emocje ! dobrze iz nie padał deszczyk ! Sebuś po prostu świetnie . Alo zdaje sie troche za szeroko pojechał , świetnie bo na naszym domowym torze wygrał by on , którego strasznie nie lubie ( ok Felipe tak , ale alo nie ) Miło widziec ,ze Ferrari znów jezdzi jak na nie przystało ! JEDYNE SCHUMI ,... skoro bolid ma tak kiepski ... choc i tak Nico znów był lepszy o ułamki sekund ... ale był.
marrcus, 24.07.2010 19:46 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
bravo Vetel ciesze sie ze sie udało mu w domu zdobyć PP a nie temu płaczkowi.

szkoda że Weber chociaż nie 3, i oby Qbica łyknął czarnego po starcie z lepszej strony

Nie da się inaczej nazywać Hamiltona? A kto to taki Qbica - jeździec rydwanów z cesarstwa rzymskiego? Nie przekręcajcie nazwisk... //Maraz
Heikki, 24.07.2010 19:56[!]
Nawet jak by RK jakoś łyknął Hamiltona na starcie to nie ma szans.. bo HAM go wyprzedzi na prostej, i jeszcze 0,5 sek straty do niego... Max to chyba 6 pozycja przy jakiś problemach TOP 6. Robert lepiej niech się skupi na obronie pozycji i żeby Barrichello utrzymał Rosberga za sobą bo jak nie to Rosberg połknie Roberta w box.
benethor, 24.07.2010 21:34[!]
A dla mnie najlepsze wydanie wyścigu na jutro: Alonso chcąc na siłe wygrać wyścig kasuje Vettela na T1, na T6 Webber nakajimuje Massę. I tak już do mety może zostać;]
//ofc nikomu nie życzę "wspomaganej wycieczki na pobocze", Alonso, Massa, Webber i Vettel mogą nawet nie odpadać, byleby stracili pozycje na rzecz Hamiltona, Buttona i Kubicy(w tej kolejności)
dex, 24.07.2010 23:26[!]
Alonso pojechał perfekcyjnie ale ... dobrze że jest drugi :P, mam nadzieję że mclareny coś namieszają :)
paolo90pl, 24.07.2010 23:37[!]
@benethor

Zgadzam się z każdym Twoim słowem ;)
Kolejność którą podałeś w ostatnim zdaniu podzielam w 100% :D
bugajek, 25.07.2010 06:16[!]
Kiedyś, chyba GP Europy w Jerez w 1997, było 3 kierowców z tym samym czasem... Na pewno był tam Schumacher...
Sar trek, 25.07.2010 08:04[!]
RBR ma lepsze tempo w kwalifikacjach, niż w wyścigu, więc w roli faworyta postawił bym Alonso, ale znając rakietowy start Massy i opanowanie Marka Webbera uważam, że pierwsza czwórka będzie toczyła niezły pojedynek o zwycięstwo.
flow, 25.07.2010 11:00[!]
Szczegolnie Webber w tym sezonie pokazuje jaki jest opanowany
benethor, 25.07.2010 11:38[!]
@flow: a ty byś sie nie zdenerwował jak by przełożyli twoje przednie skrzydło jakiemuś dzieciakowi, który swoje rozwalił?:)
noofaq, 25.07.2010 12:14[!]
oj benethor - nie rozwalił, nie rozwalił..

i tak powstaja plotki :)
babel9, 25.07.2010 12:55[!]
Skrzydło Vettela się poluzowało i zniszczyło, co nie zmienia faktu, że Webber miał o co być zły i bardzo dobrze, że mówi o tym głośno, może niekoniecznie zawsze trzeba biec z takimi brudami do prasy, ale przynajmniej wiemy jak sytuacja w Red Bullu wygląda.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca