F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Dodatkowe wiązadło kół w F1 od sezonu 2011

Wiązadła stały się obowiązkowe w 1999 roku po wielkim karambolu na starcie do GP Belgii 1998.
Marek Roczniak, 28 lipca 2010, wyświetlenia: 3875<< | lista | T- | T+ | >>
Po kolejnym w tym sezonie przypadku oderwania się koła z samochodu Formuły 1, Techniczna Grupa Robocza zdecydowała się na dodanie od przyszłego roku drugiego wiązadła, mającego zmniejszać ryzyko wystąpienia takich sytuacji.

Podczas treningu w Chinach w kwietniu pojedyncze wiązadła nie spełniły swojej roli, kiedy w bolidzie Toro Rosso prowadzonym przez Sebastiena Buemiego nastąpiła awaria przedniego zawieszenia i oderwały się oba przednie koła. Z kolei w ostatni weekend z bolidu Force India prowadzonego przez Vitantonio Liuzziego po uderzeniu w bandę podczas kwalifikacji odpadło lewe przednie koło, przelatując na drugą stronę toru tuż przed nadjeżdżającym Timo Glockiem.

Szef działu inżynierii w McLarenie – Paddy Lowe wyjaśnił, że decyzja o zwiększeniu liczby wiązadeł była konieczna, zwłaszcza z uwagi na śmiertelny wypadek Henry'ego Surteesa w Formule 2 na torze Brands Hatch w ubiegłym roku, spowodowany oderwanym kołem z bolidu rywala. „Wiązadła kół są dla nas dużym powodem do zmartwienia” – powiedział Lowe podczas dzisiejszej telekonferencji. „Mieliśmy tragiczny wypadek Henry'ego Surteesa w ubiegłym roku i widzieliśmy koła odrywające się od samochodów F1 częściej, niż byśmy chcieli i niż zakładały to przepisy, kiedy wprowadzono wiązadła. Działają one, ale nie są wystarczająco niezawodne”.

„Jednym z naszych zadań jest stałe omawianie kwestii bezpieczeństwa i zgodziliśmy się na zrobienie czegoś w tym względzie na przyszły rok – zostało to już wpisane w regulamin. Wprowadzimy drugie wiązanie przy każdym kole. Zamiast próbować uczynić każde wiązanie w stu procentach niezawodnym odkryliśmy, że nie działają one głównie wtedy, kiedy z jakiegoś względu zostaną przecięte z powodu natury wypadku. Uważamy, że jeśli będą dwa wiązadła w każdym rogu samochodu, przymocowane niezależnie, to wtedy drastycznie zwiększy się prawdopodobieństwo, że jedno z nich lub oba przetrwają wypadek”.

Wiązadła stały się obowiązkowe w 1999 roku po wielkim karambolu na starcie do Grand Prix Belgii w 1998 roku, który wyeliminował połowę stawki i w czasie którego oderwało się wiele kół. Nie spowodowało to jednak całkowitego wyeliminowania problemu, bo nadal zdarzały się wypadki z oderwaniem kół.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
eTekamote, 28.07.2010 18:05[!]
No nareszcie...
Loxley, 28.07.2010 18:30[!]
i tak pewnie niewiele to da...
Khelinubril, 28.07.2010 18:44[!]
hehe geniusze: "odkryliśmy, że nie działają one głównie wtedy, kiedy z jakiegoś względu zostaną przecięte z powodu natury wypadku" to mnie powaliło na kolana ;D
Huunreh, 28.07.2010 19:17[!]
To tak samo jak jakiś Pan odkrył po tylu latach, że kod kreskowy na bolidach Ferrari jest reklamą Marlboro ;D
B4ndit, 28.07.2010 20:47[!]
Khelinubril to jest takie dla ciebie oczywiste? Wogole nie masz zadnych watpliwosci jaki jest procentowy rozklad przyczyn odpadniecia kola na takie rzeczy jak: przecięcie linki, pękniecie linki na skutek szarpnięcia, wyrwanie mocowania linki, zlamanie calego elementu monokoku? Na kazde z tych rzeczy bylaby zapewne inna zmiana przepisow (zdublowanie linki, wzmocnienie linki, wzmocnienie mocowania, itp itd)
Sir Wolf, 28.07.2010 21:16[!]
Niezły zaskok mają ci kolesie - rok po tragicznym wypadku postanowiono COŚ zmienić w kierunku bezpieczeństwa...
Ranger, 28.07.2010 21:51[!]
Teraz maurycy będzie sie cieszył co pewnie będzie dało sie zauważyć w najbliższy weekend
jan5, 28.07.2010 22:48[!]
non stop powtarza wypadek z f2, chociaż 90% oglądających nawet nie wie co to
astonmartin, 28.07.2010 23:05[!]
To teraz czekamy aż telepiące się koło na dwóch wiązadłach przywali w głowę kierowcy z rozbitego bolidu.
ergie, 29.07.2010 09:25[!]
Proponuje zamiast wiązadeł wprowadzić mechanizm powodujący po oderwaniu się koła od bolidu jego natychmiastowe samozniszczenie poprzez automatyczną detonację ładunku wybuchowego umieszczonego w oponie. Możnaby też zastosować opony w kształcie kwadratu, takie nie toczyły by się po oderwaniu.

Co za różnica jedna, dwie, trzy linki. I tak będą sytuacje w których wszystkie zawiodą i koło się oderwie. Prawa Murphyego są nieubłagalne:

- Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to zepsujesz.
- Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy.
- Układ zabezpieczający zniszczy układ zabezpieczany.
- Jeżeli coś może się nie udać - nie uda się na pewno
...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca