F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Węgier: trening 2 - Vettel nadal najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Hungaroring.
Marek Roczniak, 30 lipca 2010, wyświetlenia: 9659<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel pozostał najszybszym kierowcą do końca piątkowych treningów na torze Hungaroring, wykręcając w popołudniowej sesji 1:20,087, co jest lepszym wynikiem od najlepszego czasu z całych kwalifikacji do Grand Prix Węgier w 2009 roku. Trzeci czas uzyskał Mark Webber, a kierowców Red Bulla rozdzielił Fernando Alonso, ale jego strata do Vettela wyniosła już blisko pół sekundy. Partner Hiszpana z Ferrari – Felipe Massa zajął czwarte miejsce, a za nim, rozdzieleni przez Lewis Hamiltona (McLaren), znaleźli się obydwaj kierowcy Renault – Witalij Pietrow oraz Robert Kubica.

Druga sesja rozpoczęła się przy zachmurzonym niebie, ale nie spodziewano się deszczu. Po pierwszych 10 minutach na czele klasyfikacji znajdował się Rubens Barrichello z czasem 1:22,468, mając 0,022 sekundy przewagi nad Witalijem Pietrowem. Wkrótce szybciej od obydwu kierowców pojechali Lewis Hamilton (1:22,373) i Robert Kubica (1:22,404), a następnie Fernando Alonso jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 22 sekund, wykręcając 1:21,826. Za Hiszpanem, który na kolejnych kółkach poprawił się na 1:21,743 i 1:21,504, znaleźli się po chwili Jenson Button i Felipe Massa.

W 19 minucie Mark Webber i Sebastian Vettel wskoczyli na dwa pierwsze miejsca, uzyskując czasy 1:21,046 i 1:21,324. Webber przełamał następnie barierę jednej minuty i 21 sekund, wykręcając 1:20,838, co było lepszym wynikiem od osiągnięcia Vettela w pierwszej sesji. Niemiec także poprawił już swój czas z porannej sesji, tracąc zaledwie 0,04 do Webbera, po czym przeskoczył swojego kolegę zespołowego po uzyskaniu czasu 1:20,733. W czołowej piątce znalazł się w międzyczasie Nico Hulkenberg, wykręcając 1:22,117. Następnie szybciej od kierowcy Williamsa pojechał Pietrow, wykręcając 1:22,075.

Po 30 minutach kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Vettel, Webber, Massa, Alonso, Pietrow, Hulkenberg, Button, Barrichello, Hamilton I Kubica. Jedenasty był Jaime Alguersuari, który jako jeden z pierwszych kierowców wypróbował supermiękkie opony, uzyskując na nich czas 1:22,469. Tuż przed połową sesji (43 minuta) Webber odzyskał pierwsze miejsce z czasem 1:20,601. Swój czas poprawił także Alonso (1:21,012), przeskakując zespołowego kolegę Massę, a następnie szybciej od Brazylijczyka pojechał także Pietrow, wykręcając na supermiękkich oponach 1:21,195.

Kubica, jadący nadal na twardszych oponach, wykręcił z kolei 1:22,008 i wskoczył na szóste miejsce. W chwilę później szybciej od Polaka pojechał Hulkenberg na supermiękkich oponach, uzyskując czas 1:21,794. W 55 minucie przed obydwoma kierowcami, a także i przed Massą znalazł się Lewis Hamilton, ustanawiając swój pierwszy konkurencyjny czas w dzisiejszych treningach – 1:21,308. Coraz więcej kierowców decydowało się na założenie supermiękkich opon: Massa popsuł na nich jedno ze swoich pierwszych szybkich okrążeń i nie poprawił czasu, Alonso także nie zdołał od razu poprawić swojego wyniku, a tymczasem Webber poprawił się o zaledwie 0,004 sekundy.

Najlepiej opony z zielonym paskiem wykorzystał Vettel, wykręcając na nich 1:20,087 i był to już lepszy czas niż w całych kwalifikacjach na Hungaroringu sprzed roku (Webber w Q2 uzyskał wówczas 1:20,358). Alonso na jednym z kolejnych okrążeń poprawił się na 1:20,584 i wskoczył na drugie miejsce, a najlepszy czas Kubicy na supermiękkich oponach wyniósł 1:21,375 (P7). Pierwsza dziesiątka na 20 minut przed końcem sesji wyglądała następująco: Vettel, Alonso, Webber, Massa, Pietrow (ponad sekundy straty do Vettela), Hamilton, Kubica, Hulkenberg, Button i Schumacher.

Ostatnie pół godziny sesji nie przyniosło już znaczących zmian w klasyfikacji, jako że kierowcy skupiali się wtedy na jeździe z dużą ilością paliwa w ramach przygotowań do wyścigu. Niemal wszyscy kierowcy przebrnęli bez większych problemów przed popołudniowy trening – jedynie Heikki Kovalainen miał przejechanych zaledwie pięć okrążeń i zajmował ostatnie miejsce z czasem 1:27,705.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:20,087--33
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:20,5840,4970,49734
3.6Mark WebberRed Bull RB61:20,5970,5100,01336
4.7Felipe MassaFerrari F101:20,9860,8990,38933
5.12Witalij PietrowRenault R301:21,1951,1080,20933
6.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:21,3081,2210,11330
7.11Robert KubicaRenault R301:21,3751,2880,06737
8.10Nico HulkenbergWilliams FW321:21,6231,5360,24841
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:21,7301,6430,10733
10.3Michael SchumacherMercedes GP W011:21,7731,6860,04331
11.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:21,8091,7220,03638
12.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:21,8441,7570,03536
13.4Nico RosbergMercedes GP W011:22,0391,9520,19528
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:22,2122,1250,17337
15.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:22,4692,3820,25743
16.14Adrian SutilForce India VJM031:22,5072,4200,03822
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:22,6022,5150,09538
18.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:23,1383,0510,53636
19.18Jarno TrulliLotus T1271:24,5534,4661,41537
20.24Timo GlockVirgin VR-011:25,3765,2890,82335
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:25,6695,5820,29332
22.21Bruno SennaHRT F1101:26,7456,6581,07633
23.20Sakon YamamotoHRT F1101:26,7986,7110,05332
24.19Heikki KovalainenLotus T1271:27,7057,6180,9075
107% najlepszego czasu: 1:25,693

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Hungaroring
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 30.07.2010 15:44[!]
http://www.gpupda...riday/159772/#159772

nowe skrzydło mała rzecz a cieszy xD pan Borowczyk strasznie cisnął dzisiaj Sakona na antenie
YAHoO, 30.07.2010 15:44[!]
Sakon zaskakująco blisko Bruno :)
IceMan11, 30.07.2010 15:47[!]
LOL żeby w drugim treningu przewaga Vettela wynosiła blisko 0.5s nad Alonso? Wiemy, że Ferrari jedzie tempem kwalifikacyjnym w drugim trenie tak więc tym bardziej dziwy taka różnica. W kwalifikacjach różnica ta powinna być większa bo przecież tam RB dmuchnie i ADIOS
chinoMoreno, 30.07.2010 15:47[!]
red bulle nie do pokonania aż do ... niedzieli, vettel będzie startował pewnie z p1 i cienias spadnie kilka pozycji po raz kolejny
k2., 30.07.2010 15:52[!]
Nowe skrzydło chyba tylko na Węgry jest.
marcintryb, 30.07.2010 15:53[!]
P6 dla Kubicy w sobotę :D

chinoMoreno:
Red Bulle mają słabsze tempo wyścigowe niż w kwalifikacjach.. Obyś miał rację hehe :)
dakor, 30.07.2010 15:53[!]
McL słabiutko - podobnie jak w Monaco :( - wygląda na to ze "słabe" Renault powalczy o P5
Simi, 30.07.2010 15:57[!]
Witalij! No, no...
chinoMoreno, 30.07.2010 15:58[!]
marcintryb:
chciałbym mieć rację w tym wypadku ale wiesz różnie bywa aczkolwiek vettel ma starty kiepściutkie przynajmniej ostatnio (pod wpływem stresu głupieje totalnie). W ogóle dla mnie ten koleś jest przereklamowany. Przygniatającą większość wyścigów które on wygrał to tylko prowadząc od startu do mety
SpeedKing, 30.07.2010 15:59[!]
YAHoO!

Słuszna uwaga. A jeszcze większe zaskoczenie, jak blisko di Grasii był do Glocka. Chyba na zderzaku mu jechał.
archibaldi, 30.07.2010 16:03[!]
FI to chyba zadyszki dostało ostatnimi czasy..Aha, i nie skreslajcie Mclarena przedwcześnie! Qual pokaze układ sil, ja mysle, ze RBR, SF, McL, Renault, Williams, Merc, Sauber, FI, STR, Lotus, Virgin, HRT :P
francorchamps, 30.07.2010 16:12 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Wygląda na to że pierwszy rząd dla RBR :( Ale to robi się nudne....

Znowu pewnie PP zdobędzie ten Vettel.. A jak widzę ten jego paluszek po wygraniu Q3 lub GP to mnie ch..j strzela.. Za to samo kiedyś nie lubiłem Svena Hannawalda.. Ehh, te Niemcy...

Kubika max P6... i to tyle...

___
Proszę nie używać tego typu określeń wobec kierowców! |biCampeon|
testauto, 30.07.2010 16:18[!]
francorchamps - z tym paluszkiem to masz rację:)) zaskakująco Witalij pojechał i ciekawym jest czy przełoży ten wynik na Q
paolo, 30.07.2010 16:37[!]
testauto: Nie masz po co molestować ciekawości. Witek jak zwykle pokaże co potrafi. Czyli nic. Jakikolwiek inny wynik będzie nie lada sensacją. Czyli go nie będzie.
Simi, 30.07.2010 16:42[!]
Francorchamps - może akurat Alonso zdobędzie P2... Zobaczymy.

Pietrow raczej nic zaskakującego nie zrobi. Może Q3 ewentualnie będzie, ale w wyścigu raczej coś skicha. Tak przynajmniej mi się wydaje.
AleQ, 30.07.2010 16:52[!]
Wprawdzie to dopiero piątkowe treny ale trudno liczyć,aby jutro ktoś spoza RBR wygrał czasówkę...
JordanF1, 30.07.2010 17:24[!]
Czy ja śnie?Sakon 0,053 do Senny yeah
IceMan11, 30.07.2010 17:29[!]
Ja za to nie lubię Alonso jak wystawia ręce i... No wiecie odstawia szopke w stylu mapetów. Jedna ręka rozmawia z drugą blalala heheh to tak tylko na rozluźnienie ;P. Wydaje mi się, że Webber coś sknoci podczas Q3 i Alonso będzie ostatecznie na P2 bo nie widzę nikogo innego na P1 jak Vettela, ale za to oni start mają cienki jak samo RBR przyznało tak więc może być ciekawie. Pozdro :)
Simi, 30.07.2010 18:03[!]
Jeśli Massa będzie startował z P4 i wystartuje tak dobrze jak choćby w Niemczech(a Vettel i Webber słabo), możemy mieć powtórkę z rozrywki ;)
francorchamps, 30.07.2010 18:33[!]
Mercedes w czarnej du..e!

Wygląda na to że faktycznie robia to czego obawiał się Nico, czyli bardziej myślą o 2011 niż 2-połowie 2010..
Jeśli tak to Renault bez wielkiej walki ich przeskoczy...

McLareny niby słabo a pewnie jutro w Q3 znowu obaj bedą w top 5
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca