F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Japonii: trening 1 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Suzuka.
Konrad Házi, 8 października 2010, wyświetlenia: 9579<< | lista | T- | T+ | >>
Za nami pierwsza sesja treningowa przed GP Japonii na torze Suzuka, podczas której najszybszy był Sebastian Vettel (1:32,585), przed swoim kolegą z zespołu Markiem Webberem, wyprzedzając Australijczyka o 0,048s. Tuż za nimi uplasował się Robert Kubica, który był jedynym kierowcą ze stratą mniejszą niż jedna sekunda do kierowców Red Bulla.

Japonia przywitała kierowców pochmurną pogodą, jednak od początku tor był suchy i zespoły mogły pracować zgodnie z planem. Po serii okrążeń instalacyjnych, pierwszym, który zdecydował się wykonać okrążenie pomiarowe był Sakon Yamamoto (HRT) i osiągnął czas 1:42,950. Wraz z Japończykiem na torze pojawili się też kierowca testowy Virgin – Jerome d'Ambrosio oraz Nico Hulkenberg z Williamsa, którego pierwszy czas był o ponad 6 sekund szybszy (1:35,789) od osiągnięcia Yamamoto. W tym momencie na tor wyjechali też inni kierowcy i już po kilku minutach czasy czołówki poprawiły się o kolejne dwie sekundy.

W 38 minucie gorące chwile przeżył Kamui Kobayashi, któremu przytrafił się uślizg w zakręcie Denger, jednak bez konsekwencji. O szczęściu nie może jednak mówić Lewis Hamilton, który w tym samym miejscu pojechał zbyt szeroko, co skończyło się uderzeniem w bandę i poważnym uszkodzeniem lewej strony przedniego zawieszenia. Kierowcy nic się nie stało, a tor został szybko uprzątnięty. Był to koniec treningu dla Brytyjczyka.

Na półmetku sesji najszybszym kierowcą był Sebastian Vettel z czasem 1:33,157 ustanowionym tuż przed wypadkiem Hamiltona. Na kolejnych miejscach, w pierwszej dziesiątce, plasowali się w tym czasie Sutil, Hamilton, Kubica, Webber, Heidfeld, Barrichello, Hulkenberg, Schumacher oraz Massa.

Po wizytach u mechaników kierowcy powrócili na tor i wraz z tym jak poprawiały się warunki na torze, poprawiały się też czasy. Najszybsi na torze byli kierowcy Red Bulla, którzy zajmowali dwie pierwsze pozycje. Na czele był wtedy Vettel (1:32,585) przed Webberem (+0,048). Jedynym kierowcą, który próbował im dorównać był Robert Kubica, który znajdował się na trzecim miejscu ze stratą ok 0,5s. Kolejni kierowcy mieli już ponad sekundowe straty.

Na 20 minut przed końcem ruch na torze stał się wyraźnie mniejszy, a na torze pozostało zaledwie kilka bolidów. Na torze pozostawał między innymi Jaime Alguersuari, który usiłując poprawić swój czas zablokował tylne koła podczas hamowania przed nawrotem (zakręt 11) i zaliczył wizytę na poboczu. Udało mu się powrócić na tor i kontynuować jazdę.

Ostatnie 10 minut sesji nie przyniosło żadnych zmian, a sekwencja Denger okazała się zdradziecka również dla drugiego kierowcy McLarena. Jenson Button po tym jak pojechał zbyt szeroko i wpadł w poślizg zatrzymał się kilka metrów przed bandą, unikając kontaktu. Zdołał mimo wszystko kontynuować jazdę. W końcówce na tor nie powrócił za to Nico Rosberg, nad którego samochodem pracowali w boksach mechanicy.

Nowe zespoły ukończyły sesję bez większych przygód i wszyscy kierowcy tych ekip zeszli z czasem poniżej minuty i czterdziestu sekund. Na koniec warto wspomnieć też o licznych zmianach aerodynamicznych dotyczących zwłaszcza przednich skrzydeł, które wprowadziły praktycznie wszystkie ekipy. Co ciekawe, według doniesień BBC, McLaren, który jest twórcą Kanału F, postanowił upodobnić swój kanał do systemu Red Bulla i przekierować strumień powietrza bardziej na górny płat tylnego skrzydła.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:32,585--23
2.6Mark WebberRed Bull RB61:32,6330,0480,04823
3.11Robert KubicaRenault R301:33,1290,5440,49623
4.14Adrian SutilForce India VJM031:33,6391,0540,51013
5.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:33,6431,0580,0049
6.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:33,6771,0920,03421
7.10Nico HulkenbergWilliams FW321:33,7071,1220,03024
8.3Michael SchumacherMercedes GP W011:33,7391,1540,03220
9.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:33,7911,2060,05223
10.4Nico RosbergMercedes GP W011:33,8311,2460,0409
11.7Felipe MassaFerrari F101:33,9291,3440,09825
12.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:34,0421,4570,11319
13.8Fernando AlonsoFerrari F101:34,1691,5840,12723
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:34,2711,6860,10219
15.12Witalij PietrowRenault R301:34,3731,7880,10224
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:34,3791,7940,00621
17.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:34,9912,4060,61226
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:35,6843,0990,69322
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:36,9494,3641,26525
20.24Timo GlockVirgin VR-011:37,3294,7440,38017
21.18Jarno TrulliLotus T1271:37,3884,8030,05923
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin VR-011:37,7785,1930,39023
23.21Bruno SennaHRT F1101:38,8146,2291,03628
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:39,4436,8580,62926
107% najlepszego czasu: 1:39,066

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Pochmurno, Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Suzuka
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 08.10.2010 06:47[!]
Algersuari jest dwa razy, osiemnasty i dwudziesty czwarty.

Red Bulle widać dyktują tempo na Suzuce, czego wszyscy się spodziewali, ale poczekajmy na kwalifikacje, wszyscy wiemy, jak przebiegał weekend w Singapurze. Może się okazać, że z PP wystartuje Alonso, Hamilton lub ktokolwiek inny.

Kobayashi o 0,4 s gorzej od Heidfelda :( Ale może się poprawi, Heidfeld zna ten tor w końcu całkiem nieźle.
rajnerGT, 08.10.2010 07:14[!]
To Tylko trening. W kwalu Ferrari pewnie będzie wyżej, Mcl może też, Kubica niżej kilka oczek.

a tak z innej beczki:
"Zespół Renault wzmocnił swój dział techniczny. Do ekipy z Enstone dołączył inżynier Daniele Casanova, który ostatnio w Red Bullu był szefem grupy ds. osiągów bolidu. "

"Zespół Renault pozyskał nowego sponsora. Tym razem na bolidach Roberta Kubicy oraz Witalija Pietrowa pojawi się nazwa rosyjskiego producenta wódki - Flagman. Francuski team pozyskanie nowego partnera biznesowego zawdzięcza oczywiście obecności w zespole Pietrowa. "

f1wm śpi?:p na takim dennym portalu jak wp to juz od wczorajszego popołudnia jest ;p a wiadomości, szczególnie pierwsza, jest raczej ważna i powinna być na takim portalu wzmianka.
Mariusz, 08.10.2010 08:22[!]
@ rajnerGT
f1wm.pl "nie śpi", choć ludzie też potrzebują snu, a my mamy wszystko już opracowane, ale mamy procedury i staramy się ich przestrzegać. Wkrótce będzie i u nas informacja na ten temat.

Barrichello miał rację - Williamsy są coraz szybsze!
francorchamps, 08.10.2010 09:03[!]
zapowiada się nudny wekend...

1 linia dla RBR itd... :(

obym się mylił...
aretzky, 08.10.2010 11:27[!]
francorchamps - jak nam juz doskonale zgrana ekipa RBR udowidnila kilkukrotnie, pierwsza linia moze znaczyc baaardzo niewiele ;P. oni sa jak gang olsena...
Nolo, 08.10.2010 20:33[!]
W tekście jest błąd- Denger zamiast Degner ( i to kilka razy).
Rekin, 08.10.2010 20:59[!]
no nie wiem jak wy ale ja czekam na deszcz
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca